شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
در نشست رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با خبرنگاران مطرح شد:

آخرین خبرها از بیمارستان صحرای باغ تا توریسم درمانی؛ از دانشجویان پزشکی تا اقدامات زیرساختی و اورژانس خور، سی تی اسکن بیرم و اوز

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه که صبح امروز در محل این دانشکده برگزار شد با بیان اینکه از خبرنگاران دعوت میکنیم تا با…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه که صبح امروز در محل این دانشکده برگزار شد با بیان اینکه از خبرنگاران دعوت میکنیم تا با کمک یکدیگر با توجه پتانسیل های منطقه ای که وجود دارد یک کار حرفه ای رسانه ای برای لارستان صورت دهیم افزود: معتقدیم ما می توانیم به قطب درمانی منطقه تبدیل شویم که لازمه آن انجام یک کار حرفه ای رسانه ای نیز می باشد.

به گزارش میلاد لارستان دکتر سلمان پور در خصوص آخرین وضعیت پروژه ها و اقدامات انجام شده در مجموعه علوم پزشکی لارستان این گونه سخن گفت:

وی با بیان اینکه در خصوص تاسیس بیمارستان در بخش صحرای باغ بر اساس شاخص های جمعیتی برای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی در نظر گرفته میشود و کف تخت های بیمارستان ۶۴ تختخوابی است اظهار داشت: بر همین اساس از لحاظ شاخص های جمعیتی این شهر امکان دارا بودن بیمارستان را از لحاظ قانونی ندارد.

سلمان پور در همین خصوص ادامه داد: از سوی دیگر مرکز جامع سلامتی که در منطقه موجود است با توجه به پتانسیل اتاق عملی که در آنجا وجود دارد اگر  به سمت بهداشتی و درمانی برده شود جراحی محدود و سرپایی در آن رخ خواهد داد که در واقع گامی در درمان های تخصصی در این مرکز خواهد بود. سلمان پور این نکته را نیز اضافه نمود که  وقتی بحث خیرسازی پیش بیاید فضا تسهیل تر خواهد شد اما اگر خیرین در بحث هزینه های جاری و تجهیزات بیمارستان صحرای باغ وارد میدان شوند شاید بتوان با قدرت چانه زنی بیشتری در خصوص بیمارستان گام برداشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در ادامه پیرامون  برنامه های میان مدت دانشکده علوم پزشکی نیز اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه مانند فرودگاه بین المللی و مدیران کلان بومی منطقه که در سطح کشور حاضر هستند و با توجه به سند آمایش سرزمینی ۱۴۰۴ که لارستان را بعنوان منطقه حائز توریسم درمانی در منطقه جنوب معرفی کرده است ما نیز این مورد را هدف میان مدت قرار داده ایم که بتوان به نتیجه رسید.

این مقام مسئول اظهار داشت: در بحث اقدامات شاخص علوم پزشکی لارستان در یک بازه زمانی تعریف شده شاید شاخص ترین اقدام مورد بحث اخذ کد پردیس دانشکده علوم پزشکی و جذب دانشجوی پزشکی باشد. وی افزود: اگر پیگیری های مجدانه ای در این خصوص صورت نمی‌پذیرفت شاید پذیرش دانشکده پزشکی در لارستان رخ نمی داد چرا که بر خلاف نظر عده ای  که بیان کرده اند چون دولت بدنبال افزایش ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی بوده لار هم شامل آن شده باید گفت: مطالب گفته شده ناشی از عدم اطلاع کامل برخی افراد بوده است.

سلمان پور ادامه داد: به لحاظ زیرساختی نیز آنچنان که باید اقدامات مناسبی تا قبل از این در شهرستان رخ نداده و این امر باعث هدر رفت منابع شده است. وی افزود: برخی موارد شاید نیاز به بیان و توضیح نداشته باشد که چه اقداماتی در بخش تغذیه یا مسائل هزینه ای صورت گرفته اما اقدامات بسیار مناسبی در بحث زیرساختی انجام گرفته است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراکز سلامت نیز اشاره نموده و افزود: در دیدارها و بازدیدهای صورت گرفته از مراکز زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان، به این مهم دست یافتیم که متاسفانه در گذشته مسئولین بلندپایه علوم پزشکی منطقه از مراکز سلامت کمترین بازدید داشته  و به درخواست های آنها رسیدگی نشده بود  و لذا  پیگیری درخواست ها و مشکلات این مناطق با محوریت مناطق محروم و دور افتاده در راس اقدامات صورت گرفته ما بوده است.

این مدیر جوان در خصوص تبدیل دانشکده به دنشگاه نیز اظهار داشت: این اتفاق نیازمند شاخص هایی است که بایستی محقق شود. وی گفت: در سال ۹۴ مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که یک سد بزرگ برای ما تلقی می شود اما با این وجود تمام پیگیری خود را به کار می گیریم  و میدانیم که با پیگیری ها این اتفاق رقم خواهد خورد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه  برخی اقدامات انجام شده سریع مخابره نمی شود و دلیل آن این است سعی کرده ایم در دانشکده علوم پزشکی لارستان اطلاع رسانی طمانینه جای خود را به تقابل رسانه ای بدهد افزود:  بنا بر این است خبری را تا مطمئن نشده ایم منتشر نکنیم،  البته اگر زمانی اگر ببینیم اجحافی صورت می گیرد با آن برخورد خواهیم کرد و البته نباید انصاف را نادیده گرفت و به حاشیه ها پرداخت.

وی افزود: از خبرنگاران دعوت میکنیم تا با کمک یکدیگر با توجه پتانسیل های منطقه ای که وجود دارد یک کار حرفه ای رسانه ای برای لارستان صورت دهیم زیرا معتقدیم ما می توانیم به قطب درمانی منطقه تبدیل شویم که لازمه آن انجام یک کار حرفه ای رسانه ای نیز می باشد.

سلمان پور در خصوص اورژانس خور و نیز مرکز رشد فناوری سلامت اظهار داشت: در خصوص  اورژانس شهر خور در جانمایی و اختصاص زمین اختلافاتی وجود داشته که امکان تعریض را گرفته است اما پیگیر حل این مورد هستیم. وی گفت: مرکز رشد فناوری سلامت هم اکنون در حال فعالیت می باشد و  عملا شرکت خود بنده که در بحث محصولات های تک دارویی فعال بوده و قبلاً در تهران فعالیت می نموده را نیز  به لار منتقل کرده ایم و امیدواریم با تغییر در سطح مدیریتی شرکت بتوانیم از نیروهای بومی نیز در سطح منطقه در شرکت خود بهره ببریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در مورد رشته های دانشکده و صحبت هایی که در جایی عنوان شده با این مضمون که چرا رشته بیوتکنولوژی پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی به گراش اختصاص یافته اما ارشد اورژانس لارستان هنوز اختصاص نیافته است اظهار داشت:ماهیت این دو بسیار متفاوت است. رشته بیوتکنولوژی پزشکی یک رشته تحقیقاتی است و عمده نیاز آن آزمایشگاهی است اما رشته ارشد اورژانس چون یک رشته بالینی است و نیازمند تجهیزات و امکانات فراوانی است.  وی افزود: از طرفی دانشکده گراش از سال ۹۸ بدنبال این رشته بوده است در حالیکه ۸ ماه است ما بدنبال ارشد اورژانس هستیم. این تقابل ها و مقایسه ها بنظر من در کلاس کاری فضای امروزی جامعه نیست .

سلمان پور در خصوص  سی تی اسکن بیمارستان اوز نیز ییان داشت: با یک مسئله کلان تصمیمات وزارت بهداشت این دولت نسبت به دولت قبل مواجه هستیم که مدیریت تمرکز منابع و هزینه ها و امکانات را دنبال میکند. این کار با توجه به قول وزیر در سفر ریاست جمهوری به اوز و همچنین مساعدت استاندار در حال انجام است و از هر دو مسیر در حال پیگیری هستیم و منتظر پاسخ می باشیم.

وی گفت: سی تی اسکن بیرم نیز  با مساعدت استاندار و اخذ کمک از بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تقریبا در مراحل پایانی قرار دارد ولی ما هم پیگیری مجدد خواهیم کرد.

سلمان پور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات اولیه جهت اسکان و آمادگی ورود دانشجویان پزشکی به منطقه اظهار داشت: فضای آموزشی مناسبی فراهم کرده ایم و در بحث اسکان نیز پیگیری ها و تامین اعتباراتی صورت پذیرفته که امیدواریم تا آن زمان یک فضای نوساز را برای اسکان دانشجویان فراهم نماییم. وی گفت: مطالبه گری دانشجویان پزشکی نسبت به دیگر دانشجویان فرق دارد و قاعدتا دانشجویان جدید منتظر امکانات مناسب آموزشی و رفاهی هستند و باید شهرستان را به سمت فضایی برد که بتوان در سال بعد دانشجویان بهتر و بیشتری را جذب نمود و این قضیه با توجه به پتانسیل های لارستان قابل تحقق خواهد بود.  رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: واقعیت امر این است که توقع ما برای در اختیار قرار دادن امکانات از طریق خیرین و برخی ارگان ها بیشتر است اما بدلیل برخی اختلاف نظرها تا الان نتوانستیم از برخی از امکاناتی که می توانستیم در اختیار بگیریم استفاده نماییم.

وی همچنین به موضوع پردیس نیز مجددا اشاره نموده و اظهار داشت: قرار بود بودجه پردیس دانشکده علوم پزشکی در پیوست ۱ قانون الحاق بودجه قرار بگیرد اما به هر دلیل این اتفاق نیفتاد و این مورد در جدول ۱۹ قرار گرفته است.

سلمان پور به بحث زیر میزی برخی پزشکان و داروخانه ها  در جلسات کلان و با حضور وزیر و حتی در جلسه رهبری نیز اشاره نموده و افزود: این قضیه را نمی توان انکار کرد و با شیوه ای که توقع مردم است نمی توان با آن مقابله کرد اما بایستی این قضیه کم بشود. وی گفت: برخی دلایل بازرسی، حقوقی و اجتماعی وجود دارد که شاید برخی مواقع نتوان با آن مقابله کرد، مثلا اگر با یک پزشک که رشته او در منطقه ای کم وجود دارد مقابله شود ممکن است از آن منطقه برود که خود مردم معترض خواهند شد که چرا آن رشته پزشکی را نداریم.

سلمان پور اظهار داشت: راه حل این است که در جاهای مختلف درمانی منشور حقوق بیمار نصب گردیده و حق شکایت بیمار وجود داشته باشد تا به هر نحوی که شکایت به مسئولین برسد پزشک موظف به برگرداندن آن پول گردد و اگر این اتفاق بیافتد بصورت غیر رسمی اگر پزشکی بداند مطالبات مردمی وجود دارد خودبخود عقب نشینی خواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در بحث کمک گرفتن از پزشکان لاری خارج از منطقه نیز اظهار داشت: پیگیر این مورد هستیم اما پزشکان مختلف در مطب و بیمارستان هایی که هستند باید حضور داشته باشند و جهت حضور در منطقه وقت کمی دارند. بانک اطلاعاتی پزشکان منطقه را آماده سازی کرده ایم و سعی داریم بصورت دوره ای از کمک این افراد بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوالات مطرح از سوی یکی از خبرنگاران در خصوص اتوبوس آمبولانس نیز اشاره نموده و افزود: تعداد ۱۲ اتوبوس در کشور مصوب شده بود که این تعداد به ۲۰ عدد رسید اما بدلیل سیل در مناطق مختلف این مهم کمی عقب افتاد زیرا باید به آن مناطق جهت خدمات دهی اعزام میشد. این مورد قطعی و آماده است و بزودی اتوبوس آمبولانس به دانشکده علوم پزشکی لارستان اختصاص داده خواهد شد.

سلمان پور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در مورد سر در ورودی بیمارستان طرح و هزینه آن آماده شده ولی کماکان در کمیسیون ماده ۵ شهرداری باقیمانده است افزود: امیدواریم با رایزنی هایی که با شهرداری داشته ایم این مورد به زودی به نتیجه برسد.

وی به موضوع  کاغذبازی در بیمارستان نیز گریزی زذه و بیان داشت: باید گفت برخی این کاغذها نقش سند را دارند که قابل حذف شدن نیستند. در بحث نوبت دهی پزشکان با واحد فناوری صحبت شده که امیدواریم تا هفته جدید اتفاقات خوبی به سرانجام برسد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آخرین خبرها از بیمارستان صحرای باغ تا توریسم درمانی؛ از دانشجویان پزشکی تا اقدامات زیرساختی و اورژانس خور، سی تی اسکن بیرم و اوز”

  1. کارمند بیمارستان اوز گفت:

    بیمارستان باسابقه ۵۰. ساله اوز هنوز دستگاه CT اسکن ندارد حتی مردم ساختمان آن هم آماده کرده اند اما متاسفانه رعایت عدالت وتوازن نمیشود ومردم هم ازین شیوه مدیریت گلایه مند هستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین