پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

نماینده مردم در مجلس بیشتر پای درد دل مردم بنشیند/در اجاره مسکن با مردم مدارا کنید

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه نشست‌وبرخاست با مردم، تواضع در مقابل مردم، شنیدن حرف مردم را نباید از دست، عنوان کرد: خواست ما از نماینده مردم لارستان این…

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه نشست‌وبرخاست با مردم، تواضع در مقابل مردم، شنیدن حرف مردم را نباید از دست، عنوان کرد: خواست ما از نماینده مردم لارستان این است که از تمام ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره مجموعه مجلس شورای اسلامی فرمودند، بیشتر با مردم ارتباط داشته باشد، بیشتر پای درد دل مردم بنشیند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی گوشه‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هم فرصتی است که به مجلس شورای اسلامی تکلیف بشود، به این نهاد با عظمت چشم‌ها دوخته بشود و همه به اهمیت و جایگاه مجلس توجه کنند.

وی با بیان اینکه مجلس، مجلس انقلابی است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ این مجلس، مجلسی انقلابی، باسواد، جوان، پرتحرک و پرکار است، افزود: این مجلس انصافاَ یک مجلس انقلابی است و مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته است و هجمه‌هایی که مجلس و دولت می‌شود، با این توصیفی که حضرت آقا دارند، دلیل آن را بدست می‌آوریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه بنا بر بیانات مقام معظم رهبری مجلس یازدهم مصوبه‌ای داشت که موضوع هسته‌ای را حل کرد، ادامه داد: مجلس یازدهم براساس شناخت مشکلات کشور، قانون داشته است و قانون‌هایی که تصویب شده یا در مجرای تصویب قرار دارد، اینها حاکی از آشنایی با مشکلات است و به همین دلیل که مجلس درد را فهمیده و درمان می‌کند، موجب عصبانیت دشمن شده است.

امام جمعه لار با بیان اینکه دشمن و صاحبان زر و زور برای آنکه آثار مثبت عملکرد مجلس را زیرسوال ببرند، دست به ترور شخصیتی زده و باید بدانیم که دشمن هدف دیگری دارد، تصریح کرد: هدف مجلس از تصویب قوانین مبارزه با فساد، رفع تبعیض، رفع انحصار، بهبود فضای کسب‌وکار و بقیه مسائل اقتصادی کشور بوده است.

وی به نقل از مقام معظم رهبری، یکی از امتیازات مجلس یازدهم را ساده‌زیستی برشمرد و گفت: بسیاری از افراد این مجلس، رفتاری اشرافی‌مأبانه و از نگاه به مردم بی‌اعتنایی کردن یا نیست یا کمتر است و به همین دلیل است که این مجلس خار چشم دشمن می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه نشست‌وبرخاست با مردم، تواضع در مقابل مردم، شنیدن حرف مردم را نباید از دست، عنوان کرد: خواست ما از نماینده مردم لارستان این است که از تمام ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره مجموعه مجلس شورای اسلامی فرمودند، بیشتر با مردم ارتباط داشته باشد، بیشتر پای درد دل مردم بنشیند.

امام جمعه لار بیان کرد: با مردم بنشینیم و اگر مردم به ما فحش بدهند، بهتر از این است که حرفشان را پیش اغیار ببرند.

وی با اذعان به اینکه در روزهای اخیر در اخبار و رسانه‌ها یکی از مسائلی که مورد بحث است، در مورد حقابه ایران از رود هیرمند که سرچشمه آن در افغانستان قرار دارد، بوده است، یادآور شد: عده‌ای این موضوع را بگونه‌ای جلوه می‌دهند که این نقصی بر جمهوری اسلامی است درحالی که موضوع چیز دیگری است و یکی از نقاط سیاه رضاشاه پهلوی واگذاری بخش‌هایی از خاک ایران به خارجی‌هاست.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه زمانی‌که اراده و منافع انگلیس به این موضوع گره خورد که بخشی از خاک ایران به تُرک‌ها، اعراب یا سایرین داده بشود، رضاخان بدون هیچ‌گونه مقاومتی تسلیم‌ شد و فرمان‌برداری کرد و بعداَ این لقب را به او دادند که سازنده ایران نوین، افزود: در ۶ بهمن سال ۱۳۱۷، قرارداد تقسیم آب هیرمند بین تهران و کابل در ۱۶ ماده منعقد شد و اکنون جمهوری اسلامی و دولت را زیرسوال می‌برند که دولت چرا کاری نمی‌کند؟!

امام جمعه لار با بیان اینکه براساس این قرارداد از منطقه‌ای بنام «دشت ناامید» به مساحت ۳ هزار کیلومتر چشم پوشید و سرچشمه هیرمند از دسترس ایران خارج شد، گفت: رضاشاه علاوه بر آنکه بخشی از خاک ایران را به آنها واگذار کرد، سرچشمه رود را از دست داد و این بذل و بخشش موجب رقم خوردن وضعیت اسفناکی برای مردم منطقه رقم زد به طوری که سرکنسول وقت انگلستان در این خصوص می‌نویسد؛«از زابل گزارشی مبنی بر اینکه یک ماه است هیچ آبی از هیرمند به شهر نرسیده و روستاهای اطراف آن سه ماه بدون آب مانده‌اند و مردم خشکی زده باور ندارند که دلیل آن عدم بارش برف زمستانی است و می‌گویند می‌خواهند وارد اففغانستان شده و با توسل به زور آب را بگشایند.»

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۲۶ و دوران پهلوی دوم نیز قرارداد تقسیم آب هیرمند به تصویب مجلس فرمایشی شاه رسید اما با وجود آنکه به امضاء هیأت وزیران کابل هم رسیده بود مجلس شورای ملی افغانستان از تصویب آن خودداری کرد، ادامه داد: متعاقباَ دولت افغانستان از دولت ایران درخواست کرد که طی یادداشت رسمی که به طور جداگانه به تصویب مجلس ایران می‌رسد به آزادی افغانستان در هرگونه مداخله در آب رودخانه در بخش‌های بالای بند کمال خان موافقت نماید که این درخواست آشکارا بر ضد منافع ایران بود که مورد موافقت پهلوی دوم واقع شد.

حجت‌الاسلام با اشاره به رونمایی اخیر ایران از موشک‌ جدید بنام «خیبر ۴» و بازتاب رسانه‌ای آن در سطح جهان، تصریح کرد: چند روزی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی لفاظی‌هایی را بر علیه ایران و جبهه مقاومت داشت که پس از آزمایش موشک جدید ایران، یک سخنگوی نظامی اسرائیلی از لفاظی‌های اخیر سران این رژیم علیه ایران، عقب‌نشینی کرد.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار لارستان با همراهی سایر مسئولان در مرکز استان و پایتخت، اضافه کرد: یکی از مراجعات زیاد مردم به دفتر امام جمعه، مسئله افزایش افسارگسیخته اجاره مسکن است و گزارش‌های میدانی و رسمی نشان می‌دهد که اجاره بها مسکن افزایش بی‌ضابطه‌ای داشته و برخی بنگاه‌داران از استیصال مردم در مواجه با این افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهند.

امام جمعه لار از مسئولان خواست تا بدنبال مقصر نباشند باید بنشینند و با تدبیر مشکل مردم را حل کنند، یادآور شد: افزایش دو برابری کمک‌هزینه اجاره مسکن به خانواده‌ها کار خوبی است و از این جنس کارها نیاز است و باید از مردمی که تمام قد در مقابل استکبار ایستاده‌اند، مسئولان باید هر کاری از دستشان برمی‌آید، حل کنند.

وی خطاب به مردم تأکید کرد: آنهایی که خانه دارند و مسکن اضافه دارند، بخاطر خدا و ائمه‌اطهار(ع)، انصاف به خرج دهند و با مردم به ویژه زوج‌های جوان مدارا کنند و اجاره بها را اگر امکان دارند، افزایش ندهید، کم کنید و اگر اضافه می‌کنید، این اضافی‌های عجیب و غریب نباشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “نماینده مردم در مجلس بیشتر پای درد دل مردم بنشیند/در اجاره مسکن با مردم مدارا کنید”

  1. ناشناس گفت:

    سلام و درود خدا بر کارکنان محترم روزنامه وزین میلاد که به تذکرات مردم توجه کرده و جناب اقای موسوی امام جمعه لار معرفی نموده اند.همه با هم ودر کنار هم برای تثبیت لارستان بزرگ تلاش کنیم.باید دقت کنیم که شهر لار مرکز لارستان میباشد.

  2. لاری. بازاری معمولی گفت:

    اجاره بها منازل به خاطر خدا وایمه کسی کم نمی کند. مسولین. ودولت. باید اقدام. کند. که متاسفانه دولت برای گرانی. و جلوگیری. از آن. اقدامی. نمیکند. وروزانه همه چیز. گرانتر میشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین