شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

با پیگیری مداوم حسین زاده و همراهی مسئولان آموزش و پرورش بنارویه به “اداره” ارتقا یافت

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر ارتقای آموزش و پرورش بنارویه به اداره پس از ۱۳ سال با پیگیری های صورت گرفته را امروز ۱۶ خردادماه اعلام نمود. به…

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر ارتقای آموزش و پرورش بنارویه به اداره پس از ۱۳ سال با پیگیری های صورت گرفته را امروز ۱۶ خردادماه اعلام نمود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم، مردم بنارویه پس از ۱۳ سال پیگیری به خواسته‌شان درخصوص ارتقای آموزش و پرورش این بخش به «اداره» دست یافتند. تاریخچه ای از اقدامات مجدانه حسین حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا ارتقای نهایی آموزش و پرورش بنارویه به اداره را در ادامه می خوانیم:

با آغاز دوره نمایندگی حسین‌زاده در مجلس مطالبه دیرینه مردم بنارویه درباره ارتقای آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت. وی ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در نشست با دکتر حاجی‌میرزایی وزیر وقت آموزش و پرورش خواستار ارتقای نمایندگی بنارویه شد. نماینده مردم در روز ۲۹ دی ۱۳۹۹ نیز در نامه‌ای به دکتر حاجی‌میرزایی بار دیگر خواسته‌‌اش را مطرح کرد و دلایل‌اش را شرح داد. این گزارش می افزاید: پیگیری‌ها در دولت دوازدهم ادامه یافت و  حسین‌زاده در مکاتبات خود با اشاره به فاصله ۸۵ کیلومتری بنارویه با مرکز شهرستان و توانمندی‌هایی که در این بخش قرار دارد، خواستار ارتقای آموزش و پرورش بنارویه شد.

در ادامه  مهندس حسین‌زاده ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ و در دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ارتقای آموزش و پرورش بنارویه سریعتر انجام شود. حدود یک هفته بعد نیز همراه با مدیران آموزش و پرورش حوزه انتخابیه به دیدار دکتر نوری وزیر وقت در دانشگاه شهید بهشتی رفت. نماینده در آن دیدار گفت: بنارویه علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌ها، کارمندان نمایندگی آموزش و پرورش‌اش باید برای انجام کوچکترین کارها وارد جاده‌ای شوند که به جاده مرگ معروف است و حدود ۱۰۰ کیلومتر طی کنند.

این خواسته بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح شد و حسین‌زاده در روز ۱۱ دی ۱۴۰۱ خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برای چندمین بار درخواست ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه به اداره را دارم. دفتر نماینده مردم می افزاید: حسین زاده فردای همان روز دو نامه  خطاب به مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و  نوری وزیر وقت آموزش پرورش ارسال نمود که دفتر معاون اول رییس جمهور نیز طی ابلاغی، از وزیر  خواست این موضوع را به جد پیگیری کند.

وی در روز ۱۳ دی ۱۴۰۱ نیز با رئیس شورای بنارویه و روسای آموزش و پرورش ۵ شهرستان به دیدار دکتر نوری رفت. در آن دیدار وزیر بالاخره اعلام موافقت کرد و مرحله دوم برای کسب موافقت سازمان‌ اداری و استخدامی آغاز شد. با پیگیری نماینده، فرماندار و شورای بنارویه در روز ۱۹ دی ۱۴۰۱ نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی ارسال شد که در آن ذکر شده بود: در چند سال اخیر تعداد زیادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده و باعث ایجاد محرومیت آموزش و پرورشی در بنارویه شده است.

بالاخره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با پیگیری‌های ویژه و مکرر نماینده، فرماندار و شورای شهر اعلام شد که سازمان اداری و استخدامی با این موضوع موافقت کرده است. حال بایستی اقدامات اداری و سازمانی برای اختصاص کد مستقل به بنارویه انجام می‌گرفت. در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ به مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات آن وزارتخانه نامه نوشته شد تا اختصاص کد واحد سازمانی مستقل انجام گیرد.

در نامه‌ای به اداره کل آموزش و پرورش فارس هم خواسته شد تا هماهنگی‌های لازم برای تعیین محل ساختمان اداری، تجهیزات و سایر امکانات به عمل آید. دکتر دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه بخشدار و شورای شهر بنارویه و با هماهنگی نماینده نیز اوایل خرداد ۱۴۰۲ به دیدار دکتر عسگری مدیرکل آموزش و پرورش فارس رفتند تا پیگیر این موضوع شوند.

حسین‌زاده که نگران بود در دوره سرپرستی وزارتخانه، اقدامات و پیگیری‌ها با وقفه روبرو شود، روز یکم خرداد ۱۴۰۲ و حدود یک هفته پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد به دیدار دکتر صحرایی سرپرست و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رفت‌ و از محل دیدار در وزارت آموزش و پرورش تماس‌هایی با رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گرفته شد تا فرایند ارتقا تسریع شود.

حسین‌زاده در روز ۹ خرداد ۱۴۰۲ و پس از اینکه صحرایی از نمایندگان رای اعتماد گرفت، در صحن مجلس به سراغ او رفت و تاکید کرد که وعده‌اش را فراموش نکند و بلافاصله پس از صحن مجلس و بازگشت به وزارت آموزش و پرورش، پیگیر ادامه روند ارتقای اداری باشد که کارهای نهایی انجام و مابقی کار موکول به بعد از تعطیلات خردادماه گردید.

 سرانجام امروز (۱۶ خرداد ۱۴۰۲) با پیگیری نماینده و با حضور رییس دفتر نماینده در محل وزارتخانه اختصاص کد از سوی وزارت آموزش و پرورش، وعده وزیر محقق شد و نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه به اداره ارتقا یافت.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “با پیگیری مداوم حسین زاده و همراهی مسئولان آموزش و پرورش بنارویه به “اداره” ارتقا یافت”

  1. ناشناس گفت:

    این همئ یک ضربه دیگر از پسر همسایه به لار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین