یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اخذ مجوز پذیرش رشته مهندسی ساخت و تولید در دانشگاه دولتی لارستان

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان از اخذ مجوز پذیرش رشته مهندسی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان از اخذ مجوز پذیرش رشته مهندسی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان، عبدالکریم افروزه با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته و با موافقت شورای گسترش آموزش عالی مجوز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ساخت و تولید در مجتمع آموزش عالی لارستان اخذ شده است گفت: با توجه به مفاد این مجوز از مهرماه ۱۴۰۲ پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ساخت و تولید در مجتمع صورت خواهد گرفت‌‌.

وی افزود: خوشبختانه با جلساتی که با مسئولان وزارت علوم مخصوصا دکتر دهقان مدیرکل گسترش آموزش عالی و رایزنی با معاون آموزشی وزیر دکتر عمو عابدینی داشتیم توانستیم مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این رشته را با فراهم کردن شرایط مورد نظر وزارتخانه دریافت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: جهت توسعه هرچه بیشتر مجتمع آموزش عالی لارستان پیگیر اخذ مجوز سایر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد و اضافه کردن رشته های کارشناسی و کاردانی با توجه به برنامه های کلان آمایش سرزمینی هستیم.

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان با بیان اینکه این اتفاقات قطعا گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت مجتمع و لارستان بزرگ خواهد بود عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده با وزارت علوم و سازمان سنجش کد رشته مهندسی ساخت و تولید در دفترچه کنکور سراسری امسال درج خواهد شد که از متقاضیان دعوت به عمل می آید تا با انتخاب مرکز آموزش عالی لارستان در این دانشگاه دولتی تحصیلات خود را ادامه دهند.

افروزه با تشکر از دکتر مهدی نوروزی معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی و دکتر صالح حسینی مدیر آموزش مجتمع بابت پیگیری های آنان خاطر نشان کرد: مجتمع آموزش عالی لارستان اولین دانشگاه در جنوب کشور است که موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی شده است.

گفتنی است؛ مهندسی ساخت و تولید (Manufacturing Engineering) از رشته‌های فنی است که در آن، به بررسی، طراحی، توسعه و بهبود فرایندهای تولید محصولات صنعتی، تجهیزات، مواد و سیستم‌های کنترل پرداخته می‌شود.

مهندسی ساخت و تولید، دانش و هنر ساختن فرآورده‌های با کیفیت با هزینهٔ منطقی است. مهندسی ساخت و تولید شامل اجزایی از مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد و مهندسی صنایع است.

در بین رشته‌های مکانیک جامع‌ترین رشته بوده و تمامی بخش‌های اصلی ساخت و تولید، روندهای تولید، برنامه‌ریزی، کنترل کیفیت، طراحی ابزار، رباتیک، طراحی به کمک کامپیوتر و تولید به کمک کامپیوتر را شامل می‌شود.

با توجه به اهمیت بالای صنعت و تولید در اقتصاد کشورها، بازار کار رشته مهندسی ساخت و تولید بسیار پویا و گسترده است.

افرادی که از این دوره فارغ التحصیل می‌شوند، می توانند در صنعت های مختلف مثل ماشین سازی، ابزارسازی، خودروسازی، صنایع کشاورزی، صنایع هوایی و تسلیحاتی به ساخت و تولید ماشین آلات، طراحی کارگاه یا کارخانه تولیدی بپردازند و نظارت و بهره برداری و اجرای صحیح طرح ها را عهده دار شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اخذ مجوز پذیرش رشته مهندسی ساخت و تولید در دانشگاه دولتی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    مگر مجوز دانشگاه دولتی لار همانند جهرم و کازرون و فسا و .. اخذ شده؟!!، که نوشته شده دانشگاه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین