جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

معاینات رایگان پزشکی ۵۷ درصدی جوانان در مجموعه علوم پزشکی لارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: در سال گذشته ۵۷ درصد جوانان تحت پوشش مجموعه مراقبت های سلامت را طبق دستورالعمل کشوری دریافت کرده اند. به گزارش میلاد لارستان…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: در سال گذشته ۵۷ درصد جوانان تحت پوشش مجموعه مراقبت های سلامت را طبق دستورالعمل کشوری دریافت کرده اند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و افزایش عوامل خطر محیطی ، توجه به سلامت جوانان در ابعاد مختلف روانی و جسمی بسیار ضروری و حائز اهمیت است. جوان در شرایطی قرار دارد که نیاز های تغذیه ای، وضعیت سلامت و بهداشتی او، ارتباط بسیاری به سلامت جامعه و اطرافیان و حتی نسل بعد دارد.

دکتر حسن فزونی با اشاره به دستورالعملهای ارسالی و آموزش های ارایه شده به همکاران مرتبط در حوزه سلامت جوانان، اظهار داشت: معاینات گروه سنی جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال، در دو سطح عمومی و تخصصی باهدف شناسایی اختلالات و ارجاع به موقع به پزشکان‌ متخصص، هر سه سال یکبار انجام می شود.

وی افزود: در این برنامه مراقبین سلامت شهری و بهورزان در مناطق روستایی مسیولیت انجام غربالگری در سطح عمومی از جمله بینایی ، شنوایی ، دهان ودندان، نمایه توده بدنی و ارجاع را به عهده دارند و معاینات تکمیلی از جمله قلب و عروق ، ریه ، روان ، اندام ها، توسط پزشکان مراکز انجام می شود .

معاون بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: گروه هدف شامل افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال که در جمعیت تحت‌ پوشش دانشکده، بیش از ۵۲ هزار نفر بوده و شامل ۱۸/۵ درصد جمعیت منطقه هستند می توانند ضمن مراجعه به پزشک خانواده و پایگاههای بهداشتی محل سکونت خود، از خدمات فوق به شکل کاملا رایگان بهره برده و مکمل های دارویی نظیر ویتامین دی را نیز در همین راستا دریافت نمایند.

گفتنی است در سال گذشته ۵۷ درصد جوانان تحت پوشش مجموعه مراقبت های لازم را طبق دستورالعمل کشوری دریافت کرده اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین