یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ارائه خدمات رایگان به بیش از ۵۰ هزار سالمند د

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از ارائه بیش از ۵۰ هزار خدمت به سالمندان در شش ماهه نخست امسال خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا…

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از ارائه بیش از ۵۰ هزار خدمت به سالمندان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان؛ امروزه و طی چند سال گذشته، به برکت خدمات سلامت و به دلیل بهبود شرایط بهداشتی، شاهد افزایش شاخص امید به زندگی هستیم و همین امر باعث شده جمعیت سالمندان رو به افزایش باشد. از این روست که سلامت سالمندان و ارائه خدمات سلامت به این گروه بسیار اهمیت دارد.

دکتر حسن فزونی در این خصوص اظهار داشت: هرچند ما از سن ۶۵ به بالا را سالمند در نظر می‌گیریم اما نباید جوامع منتظر باشند افراد سالمند شوند تا خدماتی را دریافت کنند. به عبارتی دیگر اگر بخواهیم افراد در سالمندی مشکلات کمتری داشته باشند باید از سالها قبل برنامه ریزی کرده و خدماتی را به گروه میانسالان ارائه داد تا افراد در سالمندی، زندگی با کیفیتی داشته باشند. در واقع با این کار شرایطی را ایجاد می کنیم که سالمندی مساوی با درد و رنج نباشد.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به این نکته که وظیفه تکریم سالمند و ارائه خدمات به سالمندان بر عهده همه ی نهادهاست، تصریح کرد: در حوزه معاونت بهداشت دانشکده نیز سالمندان از مهم ترین گروه های هدف برای ارائه خدمات بهداشتی محسوب می شوند و ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات بهداشتی برای آنان از رسالت های مهم معاونت بهداشتی می باشد.

دکتر فزونی خاطر نشان نمود: بهورزان در تمام خانه های بهداشت و مراقبین سلامت در تمام پایگاه های بهداشت و پزشکان خانواده خدمات مختلف سلامت را برای سالمندان انجام می دهند.

وی اظهار داشت : غربالگری از نظر تغذیه، خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی، غربالگری از نظر افسردگی، غربالگری سرطان روده بزرگ، مراقبت از نظر فشارخون، دیابت و چربی خون، آموزش سبک زندگی سالم ،آموزش خود مراقبتی و ارائه مکمل از مهم ترین خدمات ارائه شده برای این عزیزان می باشد.

معاون بهداشت دانشکده با اشاره به این نکته که کلیه خدمات ارائه شده برای این قشر از جامعه رایگان است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰ هزار خدمت برای بیش از ۱۶۲۰۰ سالمند توسط مراقبین سلامت، بهورزان و پزشکان حوزه معاونت بهداشت ارائه شده که در واقع بیش از ۵۲ درصد از سالمندان طی این بازه زمانی مراقبت شده اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ارائه خدمات رایگان به بیش از ۵۰ هزار سالمند د”

  1. ناشناس گفت:

    با اینهمه سالمند و سالخورده و وسعت حوزه تحت پوشش ، پس چرا پیگیریهای لازم جهت ارتقای دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه نمی شود؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین