شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

چراغِ‌سبز رییس اورژانس کشور برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس بانوان در لار و کمک به خیرین در ترخیص آمبولانس از گمرک

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه راه‌اندازی اورژانس بانوان شرایط ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهد، وقتی توسط یک…

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه راه‌اندازی اورژانس بانوان شرایط ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهد، وقتی توسط یک پرسنل خانم مورد تجویز قرار گیرد، بسیار مطلوب است، گفت: برای ایجاد اورژانس بانوان، نیاز به فضای فیزیکی مناسب، نیروی تربیت شده نیاز است و در برخی از دانشگاه‌ها، در حال آموزش هستند و قطعاَ برای گذراندن دوره طرح خود، در این زمینه ورود کنند، پس اگر زمینه فراهم شود در شهر لار مجوز راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس بانوان را متناسب با نیرو می‌دهیم.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر جعفر میعادفر در سفر دو روزه خود به استان فارس، پس از حضور در شیراز و گراش، به شهر لار سفر کرد و پس از نشست با فرمانداران شهرستان‌های لارستان، خنج، جویم و اوز، خیرین و پرسنل اورژانس، در نشست خبری با اصحاب رسانه حاضر شد و به تعدادی از سوالات آنان پاسخ داد.

رئیس سازمان اورژانس کشورهدف از سفر خود را بازدید از زیرساخت‌های اورژانس و رفع کمبودها برشمرد و اظهار داشت: در جلسه بحث‌های خوب و جدی شد و مسئولین و خیرین گلایه‌هایی داشتند که قطعاَ این عزیزان لارستانی در کشور در زمره بهترین‌ها هستند و کارهای زیادی انجام داده‌اند به همین سبب ما دولتی‌ها به نظرم می‌رسد در این داستان کم‌کاری کرده‌ایم و باید یک مقدار بیشتر توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حداقل باید قول‌هایی بدهیم که توانایی انجام آن را داشته باشیم، افزود: در جلسه تصمیماتی گرفته شد و امید داریم که بتوانیم به همدیگر کمک کنیم تا ناوگان اورژانس لارستان را از طریق کشوری تأمین کنیم و همچنین بخش دیگر آن را با استفاده از ظرفیت خیرین حل کنیم و ما به عنوان مسئولین دولتی در این خصوص تسهیل‌گری کنیم تا این کار در اسرع وقت انجام شود و امکاناتی که توسط خیرین تأمین می‌شود به سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

میعادفر این قول را داد که هر تعداد آمبولانس توسط خیرین وارد و بکارگیری شود، از سهمیه کشوری که اورژانس برای منطقه لارستان در نظر می‌گیرد، کاسته نخواهد شد و سهمیه بجای خود باقی خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن مسیرها و دسترسی‌های سخت، فرسودگی آمبولانس‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد که خیرین می‌توانند در کنارمان باشند و به ما کمک کنند.

این مسئول ارشد وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ما قول می‌دهیم کارهایی که در حوزه ماست، اجرایی‌ترین قول باشد، عنوان کرد: در بحث ترخیص آمبولانس‌ها، معافیت از پرداخت گمرکی آمبولانس‌، ۱۰۰ درصد در خدمت خیرین خواهیم بود.

در حوزه فوریت‌های پزشکی اقدامات خوبی در این شهرستان شده و «اورژانس هوایی لارستان» جزو نخستین پایگاه‌های هوایی در کشور بوده که در این شهرستان راه اندازی شده است. همچنین از مجموع ۲۰ اتوبوس‌آمبولانس موجود در کشور، یک دستگاه به لارستان اختصاص پیدا کرده است و این نشان از پای کار بودن دولت دارد.

وی با ابراز تأسف از میزان بالای حوادث ترافیکی در سطح کشور، خاطر نشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار نفر در کشور به علت حوادث ترافیکی فوت شده‌اند و امسال نیز این آمار تا ۱۰ درصد افزایش داشته‌ایم و به همین جهت مسئولان ترافیکی مجبورند یکسری محدودیت‌ها برای کاهش سرعت و پایین آمدن حوادث رانندگی رخ دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه آمادگی پرسنل، تعداد نیروی انسانی و همچنین تعداد پایگاه‌های اورژانس موجب کاهش مدت زمان خدمات‌رسانی به مصدومین می‌شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی داریم تا متناسب با توان مالی دولت تعدادی پایگاه با فاصله ۴۰ کیلومتری راه‌اندازی شود و مهمتر از آن، بخش عمده‌ای از حوادث روز را از اورژانس هوایی استفاده کنیم و قطعا در حوادث ترافیکی جاده‌ای و مسیرهای دور، بالگرد بیمار را سریعتر به مراکز درمانی برساند.

میعادفر درباره استخدام جدید برای اورژانس کشور، با بیان اینکه وزارت بهداشت حدود ۲۵ هزار نفر در استخدام گذشته قرار است جذب کند و از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر سهم فوریت‌های پزشکی است، عنوان کرد: این میزان سهمیه اتفاق جدیدی برای ما رقم نمی‌زند، بلکه نیروهای قراردادی و شرکتی تبدیل وضعیت می‌شوند اما از نظر کمی نیروی جدیدی به ما اضافه نمی‌شود.

وی با ابراز این موضوع که ما اعتقاد داریم که سازمان اداری استخدامی می‌بایست وقتی ۲۵ هزار نفر سهیمه برای وزارت بهداشت مشخص می‌کند، بتوان ۲۵ هزار نفر به مجموعه وزارت بهداشت اضافه شود، افزود: هر چند قول‌هایی برای استخدام تا سقف ۷۵ هزار نفر داده شده و امید داریم در مرحله بعد این نیروها را تأمین کنیم تا بتوان حداقل در نقاطی مثل لارستان که ۵ پایگاه اورژانس توسط خیرین ساخته شده را تأمین نیرو کنیم تا شرمنده خیرین نباشیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه راه‌اندازی اورژانس بانوان شرایط ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهد، وقتی توسط یک پرسنل خانم مورد تجویز قرار گیرد، بسیار مطلوب است، اضافه کرد: برای ایجاد اورژانس بانوان، نیاز به فضای فیزیکی مناسب، نیروی تربیت شده نیاز است و در برخی از دانشگاه‌ها، در حال آموزش هستند و قطعاَ برای گذراندن دوره طرح خود، در این زمینه ورود کنند، پس اگر زمینه فراهم شود در شهر لار مجوز راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس بانوان را متناسب با نیرو می‌دهیم.

در این نشست، فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه جای‌جای شهرستان‌های جنوب فارس قطعه‌ای از بهشت است، اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که خدا به مردم این خطه داده، وجود خیرین است، از حمام سازی تا فرودگاه‌سازی، ورود کرده‌اند.

داریوش دهقان با طرح این سؤال که آیا جایی سراغ دارید که مردم فرودگاه بسازند یا بالاتر از این، قبر درست کنند؟!، افزود: هر چیزی که به مردم خیر برساند، خیرین ورود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصلاَ آیا در جایی در کشور می‌توان یافت که خیرین برای شهرداری پُل بسازند یا بیشترین جاده خیرساز در کشور مردم به این منطقه است، تصریح کرد: طبق آمار اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان، خیرین برای احداث ۲۰۰ کیلومتر قرارداد بسته‌اند.

معاون استاندار فارس با اذعان به اینکه انجام کار خیر نشان از وجود ثروت زیاد در این منطقه نیست بلکه انجام کار خیر برای این مردم به یک فرهنگ تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: کار خیر کردن در برای همه مردم حتی اقشار فقیر عمومیت پیدا کرده است.

دهقان با نقل جمله‌ای از یکی از خیرین مبنی بر اینکه ما نمی‌دانیم با انجام کار خیر نمی‌دانیم که خدمت می‌کنیم یا خیانت؟، چون ما قدم برمی‌داریم اما وقتی می‌بینند ما هستیم، می‌گویند اینجا خیرین هستند، برویم جایی که نیست!! یادآور شد: ما از مسئولین توقع داریم همانگونه که برای سایر شهرها خدمت می‌کنند برای این منطقه هم انجام دهند.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه وقتی مردم یک منطقه‌ای پای کار هستند، باید نگاه ما ویژه‌تر باشد، ادامه داد: خیرین لارستانی اگر یک قدم برای آنان برداشته شود، چندین برابر پای کار خواهند آمد.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از پایگاه‌های اورژانس که توسط خیرین ساخته شده، خودشان هم می‌توانند آمبولانس برای آن بگیرند اما می‌خواهند بدانند که آیا برای دولتمردان هم مهم است، گفت: از حضرتعالی تقاضا دارم که یک نگاه ویژه به این مردم داشته باشید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در جلسه با رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در اورژانس لارستان با بحران نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر پایگاه‌های زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان با حدود ۵۰ درصدِ تعداد نیروی استاندارد مشغول به فعالیت هستند اما با این وجود با همت همکاران اجازه داده نشده حتی یک پایگاه تعطیل شود.

دکتر محسن سلمانپور در این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان وزارتی و تشکر بابت قبول دعوت اظهار داشت: اگر حضور و همراهی خیرین در مدیریت منطقه نبود، نمی توانستیم آنچنان که انتظار داریم از تلاش مجموعه دفاع کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: با توجه به تعداد نیروهای فعال شاغل در مرکز اورژانس لارستان، ما با بحران کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم. از زحمات دکتر صباغی، رئیس مرکز که علی رغم تمام مشکلات موجود باز هم اجازه نداده تا کنون هیچ پایگاهی بسته شود، تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: همراهی به موقع و تمام قد مجمع خیرین در تامین استانداردهای لازم موجب شد تا در مسیر جذب اتوبوس آمبولانس به موفقیت دست یابیم. بنده سپاسگوی خیرینی هستم که پای کار ساخت ساختمانهای اورژانس بوده و صبورانه تا اختصاص آمبولانس صبر می کنند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از معضلات ما حجم تفاهم نامه هایی است که در دوره های قبل بعضا غیرکارشناسی منعقد شده است. به حمدالله دستور وزارت مبنی بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام و عدم انعقاد تفاهم نامه های جدید، اقدامی موثر در این راستا بوده.

سلمان پور گفت: باید به این موضوع واقف بود که اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات و اختصاص نیرو به هر پایگاه اورژانس تازه افتتاح شده، از هزینه کرد برای ساخت آن پایگاه بیشتر نباشد، کمتر هم نخواهد بود.

وی بیان داشت: نیت شما خیرین بدون شک ارتقا سلامت و امنیت جانی مردم ماست. لذا با تامین تجهیزات و کمک به اجرای مصوبات به جای انجام ساخت و سازها ی جدید، می توانید به هدف والای خود دست یابید. قطعاً وقتی آمبولانس و اورژانس چابکی داشته باشیم، تلفات جاده ای کمتری نیز خواهیم داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “چراغِ‌سبز رییس اورژانس کشور برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس بانوان در لار و کمک به خیرین در ترخیص آمبولانس از گمرک”

  1. تذکر به مسولین. علوم. پزشکی. لارستان گفت:

    فرمانداران وخیران شهرستان های. خنج. اوز. وجویم. هم. در جلسه. بودند. اما. هیچ مطلبی دراین باره. ونیازهای. آنها در این مطلب نوشته. نشده. است و اشاره. تی. نمیشود. چرا ؟؟؟؟!!!

  2. ناشناس گفت:

    تمامی مشکلات به برکت نزدیکی انتخابات یکی پس از دیگری حل می شود. پایگاه اورژانس بانوان راه اندازی میشود .احسنت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین