یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

قرار گیری لارستان در منطقه هشت کتابخانه های عمومی فارس

میلاد لارستان: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه طرح تقسیم بندی هشت گانه مناطق کتابخانه ای فارس ابلاغ شده است گفت: کتابخانه های عمومی استان فارس به هشت منطقه جغرافیایی تقسیم شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه طرح تقسیم بندی هشت گانه مناطق کتابخانه ای فارس ابلاغ شده است گفت: کتابخانه های عمومی استان فارس به هشت منطقه جغرافیایی تقسیم شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا؛ سعیده ابراهیمی در این باره افزود: این طرح برای مدیریت و برنامه‌ ریزی جامع و کلان و رسیدگی بهتر به وضعیت کتابخانه‌های عمومی و بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها و کتابداران، اجرای برخی اهداف خاص و برنامه‌های مشترک و تقویت همکاری و تعامل بین ادارات کتابخانه‌های عمومی، شهرستان‌های استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، سنخیت فرهنگی و حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، در چارچوب مناطق هشت گانه تقسیم‌ بندی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح منطقه یک شهرستان شیراز، منطقه دو شهرستان های آباده و بواناتو خرم بید، منطقه سه شهرستان های ارسنجان و مرودشت و پاسارگاد و سپیدان و منطقه چهار شهرستان های کازرون و ممسنی و رستم را پوشش می دهد.

ابراهیمی اظهار داشت: همچنین منطقه پنج شامل شهرستان های نی ریزو استهبان و فسا و داراب و زرین دشت، منطقه شش شهرستان های جهرم و سروستان و کوار و خرامه، منطقه هفتم شهرستان های فیروزآباد و فراشبند و قیروکارزین و منطقه هشتم شهرستان های لارستان و خنج و گراش و لامرد و مهر است.

وی اضافه کرد: از این پس امکان برگزاری برخی برنامه‌ها، همایش‌ها، نشست‌ها و جلسات به پیشنهاد اداره کل یا رؤسای ادارات شهرستان، به‌صورت مشترک و منطقه‌ای وجود خواهد داشت.

او ادامه داد: درقالب این طرح پیگیری هایی از جمله امور انجمن کتابخانه‌های عمومی‌، شهرداری‌ها، بودجه و اعتبارات، برنامه‌ریزیِ اداره کل برای بازدید منظم از ادارات و کتابخانه‌های شهرستان‌ها بر این اساس، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، ارائه طرح‌ها و الگوبرداری از ایده‌ها و ایجاد مسئولیت‌پذیری و رقابت سالم‌ بین مناطق برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برنامه‌ریزی برای بازدید رؤسای ادارات، مسئولان کتابخانه‌ها و کتابدارانِ شهرستان‌ها از کتابخانه‌های یکدیگر با سهولت انجام می شود.

بر اساس این گزارش، این طرح به پیشنهاد مدیر کل و همفکری کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تدوین شده است.

در حال حاضر ۲۰۳ کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که از این تعداد ۱۶۳ کتابخانه نهادی، ۳۹ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است که ۳۳۱ کتابدار در استان در این کتابخانه ها به مخاطبان خدمات دهی می کنند.

در کتابخانه های موجود در استان فارس حدود دو میلیون و ۳۳۰ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

همچنین بیش از ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان فارس در حال حاضر عضو کتابخانه های عمومی استان فارس هستند.

بر اساس اسناد بالادستی و طرح نهضت مطالعه مفید زیربنای کتابخانه ای در استان فارس باید به ازای هر ۱۰۰ نفر، هشت متر مربع باشد که در حال حاضر بر اساس آمار فارس در این زمینه یک و ۳۷ صدم متر مربع است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “قرار گیری لارستان در منطقه هشت کتابخانه های عمومی فارس”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام. مسولین رسیدگی کنند. در کتابخانه های لار کتاب نیست. وضعیت اسفناگ هستش.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین