چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
از ابتدای امسال تاکنون رخ داده است

کشف بیش از 2 تُن انواع مخدر در لارستان

میلاد لارستان: جانشین فرماندهی انتظامی لارستان با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سه ماه اخیر گفت: از اول امسال تاکنون مقدار ۲ تن و ۲۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان لارستان کشف و ضبط شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی لارستان با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سه ماه اخیر گفت: از اول امسال تاکنون مقدار ۲ تن و ۲۸۷ کیلوگرم  انواع مواد مخدر در شهرستان لارستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش میلاد لارستان، علی اکبر نجیب زاده درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مصرف مواد مخدر را بلای خانمان‌سوز دانست و تصریح کرد:سرچشمه بسیاری از مسائل و مشکلات ما در جامعه مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با تأکید بر توجه همگان به مبارزه با مواد مخدر افزود : همه مسئولین و مردم باید در راستای مبارزه با مواد مخدر بسیج شوند.

فرماندار ویژه لارستان افزایش معتادین زن ومرد را هشداری جدی دانست و ضمن هشدار جدی به تمامی خانواده ها در خصوص مصرف انواع مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها گفت: دشمن به دنبال متلاشی کردن بنیان خانواده ها ست،بنابراین خانواده ها باید مواظب فرزندان و جوانان خود باشند،تا خدایی نکرده به مواد مخدر آلوده نشوند.

وی با بیان اینکه دشمنان، دانشجویان و دانش آموزان را هدف قرار داده اند ،خاطرنشان کرد: باید در جهت آگاهی سازی و پیشگیری از ابتلای این دو قشر به مصرف مواد مخدر تلاش جدی تری صورت گیرد و آموزش و پرورش و دانشگاها نیز نسبت به شناسایی مکان ها و مسیرهایی که برای دانش آموزان و دانشجویان خطر ناک است و احتمال حضور توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادین زیاد است، اقدام و آن ها را به مقامات امنیتی و انتظامی معرفی کنند.

نجیب زاده ادامه داد: غفلت از پيشگيري، راه مصرف موادمخدر را هموار می سازد و اگر در موضوع پيشگيري سهل انگاری گردد، مشکلاتی در جامعه بوجود می آورد که جبران آن مشکل است.

فرماندار ویژه لارستان مبارزه جدی با مواد مخدر و استفاده از اساتید با تجربه در اين زمينه را بسيار مفيد بیان کرد و گفت: استفاده از اساتيد و کارشناسان مجرب در گردهمايي ها و همایش ها در امر مبارزه با مواد مخدر می تواند مفید باشد.

رییس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان در اين جلسه با تاكيد بر اولويت داشتن پيشگيري در حوزه موادمخدر اظهار داشت: بايد براي مقابله با اين پديده شوم نقشه راه مناسبي تدوين كنيم و همه اعضاء با مشاركت مردم در ريشه كن كردن اين معضل تلاش نماييم.

نجیب زاده با بیان اینکه متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است، افزود:لازم است با فرهنگ سازي و ايجاد زير ساخت هاي لازم در جهت پيشگيري از اعتياد در جامعه اقدام کرده و راه هاي نفوذ و گسترش مواد مخدر در جامعه را سد کنيم.

وی آگاه سازی ،اطلاع رسانی ،برگزاری همایش ها و سمینار ها و کلاسهای آموزشی ،بخصوص ارائه آموزش های لازم در مدارس،دانشگاهها و غیره و همچنین لزوم شناسایی نقاط آسیب پذیر از مهمترین مباحث در راستای مقابله با مواد مخدردانست.

رییس شورای تامین شهرستان با تاکید مجدد بر اینکه پيشگيري از راههاي اساسي و اصولي براي برخورد با معضل مواد مخدر است گفت: آگاه‌سازي جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان در اين ‌راه نقش اساسی دارد.

معاون استاندار فارس در پایان سخنانش بیان کرد: انتظار این است که روحانيون هم با استفاده از ظرفيت منابر و امكانات تبليغي ديگر سعي كنند با شيوه هاي نو در راستاي كاهش تقاضاي مواد مخدر در جامعه علي الخصوص در سخنرانی هایشان در شبهای قدر در بين جوانان و نوجوانان ، گام بردارند.

پیش از این نیز مسعود راسخی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان هم در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر مواردی را مطرح  و از تمامی  اعضا جلسه خواست که در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاششان مضاعف گردد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نیز در سخنانی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سه ماه اخیرگفت: از اول امسال تاکنون مقدار ۲ تن و ۲۸۷ کیلوگرم  انواع مواد مخدر در شهرستان لارستان کشف و ضبط شده است .

سرهنگ فرمانی ادامه داد: شناسایی و پاک‌سازی فروشندگان در مناطقی مختلف انجام شده و چندین عملیات تحقیقاتی صورت گرفته است.

در ادامه هر یک از اعضا ء در جلسه نیز به ارائه گزارش ها و برنامه های خود در خصوص مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان پرداختند.

خبرنگار: روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین