دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
عاشوری نماینده بندرعباس اظهار داشت:

وزیر کشور با عاملان نگرانی مردم هرمزگان در چند روز اخیر برخورد کند+نامه

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر کشور با عاملان نگرانی مردم هرمزگان در چند روز اخیر برخورد کند.  محمد آشوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصوبه انتزاع بخش‌هایی از غرب…

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر کشور با عاملان نگرانی مردم هرمزگان در چند روز اخیر برخورد کند.  محمد آشوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصوبه انتزاع بخش‌هایی از غرب هرمزگان که در نتیجه یک اقدام غیرکارشناسی صورت گرفته بود، با دستور مسؤولان عالی کشور و با توجیهات منطقی که صورت گرفت، همچنان متوقف است اما اخیرا برخی مسؤولان محلی استان همجوار با مستمسک قرار دادن مصوبه متوقف شده و غیرکارشناسی و در اقدامی غیرمسؤولانه سبب بروز نگرانی دوباره در میان مردم شده‌اند که باید در برابر اقدام اشتباه خود جوابگو باشند.

وی افزود: در نشست‌ها و دیدارهای مختلف با مسؤولان عالی کشور و با استدلال منطقی و قوی در این خصوص و با تاکید بر اشتراکات گسترده فرهنگی مناطق مختلف هرمزگان و پیوستگی موجود در آن در طی دو سال گذشته خواستار توقف و بازنگری در این مصوبه شدیم که مسؤولان عالی دولت نیز با درک شرایط منطقه‌ای دستور توقف آن را صادر کرده بودند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نگاه مثبت رئیس جمهور و وزیر کشور و دیگر مسؤولان عالی نظام موجب صدور دستور توقف این مصوبه غیرکارشناسی در آن زمان شد اما متاسفانه شاهد بروز رفتار غیرمسؤولانه از ناحیه برخی مدیران محلی فارس در مقاطع مختلف از جمله طی روزهای اخیر بوده‌ایم که بر دامنه نگرانی‌های مردم هرمزگان افزوده است.

آشوری خاطرنشان کرد: نمایندگان استان و مدیریت عالی هرمزگان و نماینده محترم ولی‌فقیه همگام و همراه با مردم در دفاع از اعتبار و هویت مردم این منطقه تلاش خواهند کرد و انسجام عمومی در این زمینه در کنار هوشیاری مردم و حفظ آرامش عمومی اهمیت فراوانی دارد که نباید از آن غافل بود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از فارس، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس گفت: به هیچ قیمتی نباید آرامش مردم هرمزگان که در سایه نظام جمهوری اسلامی برادرانه و دوستانه در حال زندگی و دفاع از مرزهای دریایی کشورند، مختل شود و عده‌ای با سودجویی و بروز رفتارهای نامسؤولانه و التهاب آور سبب ایجاد ناراحتی و نگرانی در میان مردم شوند.

وی از وزیر کشور نیز خواست تا ضمن تذکر به مسؤولان استان فارس و شهرستان لامرد، مانع از تکرار چنین اقدامات تحریک‌آمیزی شوند.

نامه به وزیر کشور:

index

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “وزیر کشور با عاملان نگرانی مردم هرمزگان در چند روز اخیر برخورد کند+نامه”

  1. بندر لامرد گفت:

    یا خدا چه خبره توی پایگاه های خبری لار؟؟؟ چرا بجای لاری ها لامردی ها حضور پر رنگ دارن؟؟؟ آهای مردم لامرد چرا اینجا حمله ور شدین؟؟ مثلا میخواین روی اذهان مردم لار پروپاگاندا راه بندازین؟؟

  2. فارسی گفت:

    كد خبر: JN-187134 تاریخ : ۲۸ /۳ /۱۳۹۵ ساعت :۲۲:۳۲
    حمله افراد ناشناس به مسئولان لامردي در هرمزگان/ مصوبه اتصال فارس به خليج فارس متوقف نشده است
    فرماندار شهرستان لامرد از پيگيري قضايي حمله موتورسواران ناشناس به مسئولان لامردي در حين بازديد از مناطق الحاقي به اين شهرستان خبر داد.

    فرماندار شهرستان لامرد از پيگيري قضايي حمله موتورسواران ناشناس به مسئولان لامردي در حين بازديد از مناطق الحاقي به اين شهرستان خبر داد.

    به گزارش جنوب نیوز، عبدالرضا منصوري در جمع خبرنگاران گفت: اتصال استان فارس به خلیج فارس از مصوبات شورایعالی امنیت ملی است که هيئت وزيران آن را تصويب و مقام معظم رهبري نيز تاييد فرموده‌اند، اين مصوبه توسط معاون اول محترم ریاست جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده و جنبه اجرایی پیدا کرده است.

    منصوری ادامه داد: به دنبال ابلاغ این مصوبه به وزارت کشور، این مصوبه برای اجرا به دو استانداری هرمزگان و فارس ابلاغ شده است و بعد از آن نیز هیچ دستوری مبنی بر توقف آن وجود ندارد.

    فرماندار لامرد در خصوص حواشي ايجاد شده هنگام بازديد مسئولان لامردي از روستاهاي الحاقي به اين شهرستان، گفت: ستاد ویژه اجرای الحاق در استانداری فارس تشکیل و مقرر شده بود آخرین وضعیت مناطق الحاقی، کمبودها و برنامه‌های آتی توسط فرمانداری لامرد تهیه شود. بازديد از مناطق الحاقي به‌شكل منظم و از زمان ابلاغ مصوبه انجام شده و موضوع جديدي نيست.

    http://fars.isna.ir//Files/News/Image/13953/44228.jpg

    وی افزود: تعدادی از مسئولین اداره‌هاي شهرستان لامرد با هدف بازديد به اين مناطق عزيمت كرده بودند كه متاسفانه مورد هجوم عده‌ای موتورسوار سازماندهی شده که از بخش‌های اطراف آمده بودند، قرار گرفتند. در این حادثه خساراتی نیز وارد شده که از طریق دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه پیگیر آن خواهیم بود.

    رئیس شورای تأمین شهرستان لامرد گفت: حضور مسئولان لامرد در این مناطق قانونی است و برای اجرای قانون و خدمت رسانی به مردم از کسی اجازه نمی گیریم. اگر کسی مدعی است دستور توقف این مصوبه صادر شده، خودش باید پاسخگو باشد. توقف مصوبه صحت ندارد.

    منصوری در ادامه با بیان اینکه مسئولان محترم هرمزگان باید با خویشتن داری تابع قانون و مجری آن باشند، گفت: آنچه مسلم است عزم بر اجرای مصوبه قرار گرفته و نباید عده‌ای با تحریک مردم و عوام فریبی و به راه انداختن شانتاژ خبری افکار عمومی را فریب دهند چرا که در تقسیمات کشوری منافع ملی و نظام به هر موضوع دیگری ارجحیت دارد و این مختص هرمزگان تنها نیست و برای فارس نیز اتفاق افتاده است.

    وی افزود: در راستای اجرای این مصوبه استانداری فارس نیز دستور خدمت رسانی به مناطق الحاقی را صادر کرده و وظیفه قانونی ما اجرای این مصوبه و خدمت رسانی به اهالی محترم مناطق ملحق شده به فارس است.

    رئیس شورای تأمین لامرد با بیان اینکه لامرد همواره دین خود را به انقلاب و نظام به خوبی ادا کرده است، افزود: هرگز مرعوب فضا سازی‌های کاذب رسانه‌ای نخواهیم شد و با حفظ آرامش و امنیت مجری قانون هستیم و در این خصوص از همه مسئولان استان به خصوص مجمع نمایندگان فارس می‌خواهیم این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

    وی افزود: نجابت مردم فارس و مسئولان آن و مقدم دانستن حفظ وحدت و امنیت منطقه باعث شده تاکنون پاسخی به برخی اقدامات تخریبی سازماندهی شده و سخنان ساختارشکنانه عزیزان در استان هرمزگان داده نشود اما این مطلب نباید حمل بر موضوعات دیگر شود.

    فرماندار شهرستان لامرد بیان کرد: ما تابع قانون هستیم و به عنوان نماینده عالی دولت و مجری قانون وظیفه داریم پیگیر مصوبات دولت محترم و مطالبات به حق مردم باشیم.

    به گزارش ایسنا پنج روستای تنبو شمالی، تنبو جنوبی، اکبری، فارسی و سورباش از توابع بخش کشکنار شهرستان پارسيان استان هرمزگان، براساس مصوبه‌ رسمي هيئت وزيران و تاييد شوراي عالي امنيت ملي، به فارس ملحق شده بود كه طي هفته‌هاي گذشته اين مصوبه اجرايي شده است.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین