یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

خانه و برکه آقا در لارستان ثبت ملی شد+شماره ثبتی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت ملی ۱۶ اثر تاریخی شاخص در استان خبر داد. مصیب امیری اظهار داشت: کارشناسان و محققان اداره کل میراث…

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت ملی ۱۶ اثر تاریخی شاخص در استان خبر داد. مصیب امیری اظهار داشت: کارشناسان و محققان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با کمک و هماهنگی با باستان‌شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی موفق به شناسایی چند اثر تاریخی در استان شده‌اند که از این تعداد ۱۶ اثر ثبت ملی شد.

وی به ذکر نام و شماره ثبتی اثرات تاریخی ثبت شده اشاره کرد که در این میان اثراتی از شیراز، نورآبادممسنی، زرین دشت فیروزآباد، و چند خانه تاریخی در جهرم، شیراز و نیز  خانه و برکه آقا ( آیت‌الله آیت‌الهی ) در لارستان متعلق به دوره پهلوی به شماره ثبتی ۳۱۴۲۷ می توان اشاره نمود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم امیری درباره آثار ثبت شده استان خاطرنشان کرد: با ثبت این ۱۶ اثر  تعداد آثار تاریخی فارس که در فهرست آثار ملی ثبت شده است به ۲ هزار و ۸۸۲ اثر رسیده که با این تعداد اثر ثبت شده، فارس همچنان رتبه نخست کشور را در تعداد آثار ثبتی دارد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین