یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

آغاز ثبت نام متقاضیان خانگی سامانه انرژی خورشیدی در لامرد

مدیر توزیع برق شهرستان لامرد از آغاز ثبت نام از مشترکان خانگی متقاضی نصب سامانه انرژی خورشیدی متصل به شبکه در شرکت توزیع برق در لامرد خبر داد. بهرام کشتکار…

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/02/06/IMG14424042.jpgمدیر توزیع برق شهرستان لامرد از آغاز ثبت نام از مشترکان خانگی متقاضی نصب سامانه انرژی خورشیدی متصل به شبکه در شرکت توزیع برق در لامرد خبر داد. بهرام کشتکار در گفتگو با خبرنگار مهر در لامرد افزود:

به ازاء هر کیلو وات ساعت استفاده از سوخت های فسیلی در کشور به میزان ۷۰۰ گرم دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود که این مقدار کربن تولیدی می تواند مشکلات زیست محیطی زیادی در پی داشته باشد.

وی مهم ترین مزیت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک را، صرفه جویی در هزینه برق مصرفی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حفظ ذخایر انرژی فسیلی دانست و اضافه کرد: تجدید این منابع، زمان و هزینه بسیار زیادی را طلب می کند و در برخی موارد نیز غیر قابل جبران است.

مدیر توزیع برق شهرستان لامرد یادآور شد: با توجه به ویژگی های خاص این شهرستان  در میزان تابش قابل توجه (به طور متوسط سالیانه ۳۰۰ روز آفتابی ) شرایط بسیار مناسبی در جهت توسعه استفاده از سامانه های فتوولتائیک وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: براساس نتایج به دست آمده، تلاش در جهت ترویج به کار گیری این سیستم ها به ویژه در مناطق دور از شبکه توزیع برق ، ضمن کاهش مشکلات ناشی از توسعه شبکه و سوخت رسانی در این مناطق می تواند راهکاری برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی بوده و تاثیر به سزایی در تقلیل انتشار گازهای گلخانه ای دارد.

وی افزود: کل هزینه نصب و راه اندازی این سامانه به ازاء یک کیلو وات ۹۰ میلیون ریال خواهد بود که ۵۰ درصد آن از هزینه های احداث توسط مشترک و مابقی تا سقف ۴۵ میلیون ریال توسط وزارت نیرو پرداخت می شود.

مهندس کشتکار در پایان گفت وگو گفت: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت توزیع برق استان فارس به آدرس FARSEDC.IR بخش پیمانکاران و زیر بخش آیین نامه ها و دستور العمل ها و یا آدرس SUNA.ORG.IR سازمان انرژی های نو ایران مراجعه کنند.  

مدیر توزیع برق شهرستان لامرد همچنین از راه اندازی سامانه جدید ارائه و پرداخت الکترونیکی قبوض برق با شماره تلفن ۱۵۲۱ خبر داد.

وی اظهار داشت: در راستای دولت الکترونیک و همچنین به منظور رضایت مندی مشترکین، شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بعنوان یکی از اولین شرکت های توزیع استانی اقدام به راه اندازی سامانه ۱۵۲۱ نموده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه از این پس شهروندان می توانند بدون مراجعه به بانک و یا پایانه های الکترونیک به صورت رایگان قبض برق خود را از طریق تلفن ثابت و یا تلفن همراه با شماره گیری ۱۵۲۱ واریز کنند.

مدیر توزیع برق شهرستان لامرد کاهش تردد درون شهری و جلوگیری از اتلاف وقت مشترکان برق از مزایای راه اندازی این سامانه برشمرد و بیان داشت دیگر مزایای این سامانه واریز قبض در کمترین زمان ممکن و کوتاه ترین مسیر و همچنین تسریع در وصول  اطلاعات قبوض پرداخت شده به شرکت است.

 کشتکار تصریح کرد: در روش های حضوری و دستی امکان گم شدن ته سوش قبض و … وجود دارد اما به طریق غیر حضوری این امکان به صفر خواهد رسید و در سامانه الکترونیکی اطلاعات در همان لحظه اول ثبت و بعد از ۲۴ ساعت به این شرکت ارسال می شود.

وی تصریح کرد : این سامانه پس از اولین تماس، شماره مشترک را ذخیره نموده و در دومین تماس مشترک با همان تلفن، شناسه قبض به طور خودکار شناسایی خواهد شد و نیاز به ثبت مجدد شناسه قبض نخواهد بود.

وی افزود: در صورت پرداخت قبض، شماره کارت نیز در صورت تمایل ذخیره شده و در تماس های بعدی نیاز به وارد کردن مجدد شماره کارت نیز نخواهد بود. 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین