چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

فعالیتهای خیرین مسکن ساز فارس و لارستان در اما و اگر تامین زمین

نوزدهم آبان ماه سال ۹۳ سید محمد احمدی استاندار وقت فارس در دومین همایش خیرین مسکن ساز استان نوید احداث پنج هزار واحد مسکونی خیر ساز در فارس را داده…

نوزدهم آبان ماه سال ۹۳ سید محمد احمدی استاندار وقت فارس در دومین همایش خیرین مسکن ساز استان نوید احداث پنج هزار واحد مسکونی خیر ساز در فارس را داده بود ، آمادگی خیرین برای مشارکت دراین طرح بسرعت در رسانه ها منتشر شد و افق جدیدی فرا روی فعالیت های نیکوکارانه در احداث مسکن گشود.این در حالی است که با گذشت چهار سال از وعده داده شده ادامه فعالیت های خیر سازان مسکن در اما و اگر تامین زمین گیر کرده است .

همان زمان استاندار وقت فارس دستگاه های مختلف را به همکاری با انجمن خیرین مسکن ساز فراخواند و تاکید کرد که همه دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند تا نیمی از این پنج هزار واحد مسکونی در شیراز ساخته شود. شمس ارجمندی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس نیز چهار سال پیش در این همایش گفت: این آمادگی در میان خیرین استان فارس وجود دارد که در زمان تامین زمین ، ساخت و ساز پنج هزار واحد مسکونی را در این استان شروع کنیم.

اما اکنون شمس ارجمندی سخنان دیگری می گوید ، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس در حضور رئیس بنیاد مسکن کشور لب به شکوه گشود وبیان داشت که در طول این سالها خیرین مسکن ساز به لحاظ عدم تامین زمین مناسب نتوانسته اند ساخت هیچ واحد مسکونی را آغاز کنند .

ارجمندی دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ در مراسم گشایش طرح های مسکن خیر ساز در شهر صدرا بیان داشت : فلسفه وجودی انجمن خیرین مسکن ساز بر اساس توافق های وزارت مسکن و شهر سازی و خیرین بنا شده است ، بر اساس این توافقات دولت باید زمین و امکانات زیر بنایی مانند انشعابات آب ، گاز و برق و پروانه ساخت را به صورت رایگان دراختیار خیرین بگذارد تا خیرین بتوانند در ساخت واحدها مشارکت کنند .

وی ادامه داد : متاسفانه الان سالهاست کار خیرین در احداث واحدهای مسکونی به لحاظ عدم تحقق این مهم لنگ شده است ، خیرین پای کار هستند و برای احداث واحدهای مسکونی خیر ساز آماده اند اما زمین مناسب تامین نمی شود، وعده تامین زمین برای احداث پنج هزار واحد مسکونی دراستان فارس داده شد اما هیچگاه عملی نگردید.

ارجمندی ادامه داد : خیرین شهرستان صفا شهر استان فارس برای احداث ۲۰۰ واحد و خیرین لارستان برای احداث ۵۰۰ واحد خیر ساز اعلام آمادگی کرده اند اما زمین مناسب در اختیار ما قرار داده نشده است ، خیرین مسکن ساز نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر دارند و در صورت عدم حمایت ادامه کار انجمن خیرین مسکن ساز در ابهام قرار می گیرد .

این سخنان شمس ارجمندی نیمه کاره ماند و مهندس حسام عضو هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس به صراحت بیان کرد که اگر انجمن قرار باشد زمین را بخرد و پول انشعابات هم پرداخت کند انگیزه ای برای ادامه فعالیت خیرین مسکن ساز بر جا نمی ماند و این انجمن منحل می شود.

اما مدیر عامل شرکت عمران و توسعه صدرا هم در این میان حرف هایی برای گفتن دارد ، مهندس مهدی خانی در این نشست از محدودیت های قانونی برای واگذاری اراضی به صورت رایگان در شهر صدرا سخن گفت ، محدویت هایی که از سوی سازمان های نظارتی و دیوان محاسبات رصد می شود و چه بسا کار به حبس و زندان کشیده شود .

به مراسم افتتاح طرح ها ی خیر ساز برمی گردیم، سخنان شمس ارجمندی با واکنش مهندس سید محمد علی افشانی استاندار فارس مواجه شد ، استاندار فارس با گلایه از مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس گفت که برای نخستین بار است که شکوه و شکایت خیرین مسکن ساز را می شنوم ، آنها اگر مشکلی داشتند باید زودتر از این مراسم آن را به استانداری منتقل می کردند .

افشانی بیان داشت:وظیفه ما است که به خیرین مسکن ساز کمک کنیم ، انجمن خیرین مسکن ساز نه تنها تعطیل نخواهد شد بلکه در آینده شکوفا تر خواهد شد و توسعه خواهد یافت .

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم دراین مراسم توپ را در زمین استاندار فارس انداخت ولی برای حل و فصل موضوع پا درمیانی هم کرد و اینطور گفت که برای رونق فعالیت های خیر سازان حتی اگر زمین رایگان هم بدهیم جا دارد .

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، تابش اضافه کرد : استاندار فارس از نیروهای زبده اجرایی بوده است که به خوبی با فعالیت های خیران آشنایی دارد ، او از حزب اللهی ها هم حزب اللهی تر است و امکانات می گیرد .

آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن هم فعالیت خیرین استان فارس را قابل تحسین دانست اما سخنان خیرین را دردمندانه توصیف کرد که انسان را متاثر می کند .

در هرحال وجود انجمن خیرین مسکن ساز دراستان فارس توانمندی ویژه ای است که از این استان آغاز شده و به سراسر کشور گسترش یافته است ، فعالیت های خیر خواهانه در فارس زمانی پیشتاز و پیشگام بوده و اکنون در سالهای اخیر به افول رفته است ، می طلبد که مسوولان استانی در هم اندیشی و مشارکت و هم پوشانی مشکلات راه را برای تداوم فعالیتهای خیرخواهانه در تامین مسکن محرومین و ایجاد سرپناه برای نیازمندان باز کنند .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین