یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9
معاون امور عمرانی استاندار فارس

اعتبارات ایمن‌سازی جاده‌های فارس افزایش یابد

میلاد لارستان: معاون امور عمرانی استاندار فارس گفت: باید اعتبار بیشتری برای ایمن‌سازی راه‌ها به این استان که نسبت به دیگر استان‌ها پهناورتر و تردد خودروهای بیشتری به دلیل ترانزیت بودن در جاده‌های آن صورت می‌گیرد اختصاص یابد.

معاون امور عمرانی استاندار فارس گفت: باید اعتبار بیشتری برای ایمن‌سازی راه‌ها به این استان که نسبت به دیگر استان‌ها پهناورتر و تردد خودروهای بیشتری به دلیل ترانزیت بودن در جاده‌های آن صورت می‌گیرد اختصاص یابد.

به گزارش میلاد لارستان؛ خلیل رضائیان در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در سخنانی اظهار داشت: مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس باید نسبت به دو رویداد پیش روی بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی و فصل سرما و یخبندان اهتمام بیشتری نشان دهند تا به‌خوبی و به‌دور از هیچ‌گونه مشکلی اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در آمارها فارس یکی از استان‌های ردیف نخست در تلفات جاده‌ای معرفی شده است، افزود: در بسیاری از موارد اول و آخر بودن ارزش نیست و بر این اعتقاد هستیم که در تصادفات جاده‌ای اگر یک نفر جان خود را از دست دهد برای ما مهم و تأسف‌بار است.

معاون امور عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای مقابله با تلفات و تصادف جاده‌ای باید اعتبار بیشتری به استانی مانند فارس که نسبت به دیگر استان‌ها پهناورتر و تردد خودروهای بیشتری به دلیل ترانزیت بودن در جاده‌های آن صورت می‌گیرد اختصاص یابد.

مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس نیز در ادامه این آئین اظهار داشت: فارس دارای شاخصه و ظرفیت‌های بسیار، طول راه‌های شریانی همسنگ و بیشترین وسایل حمل‌ونقل عمومی و قطب پزشکی جنوب کشور است.

علیرضا سیاه‌پور خاطرنشان کرد: مجاورت فارس با شش استان، داشتن ۱۴ ورودی راه‌های شریانی و اصلی، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب این استان را به یکی از استان‌های مهم در زمینه حمل‌ونقل تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: در کنار اقتصاد مقاومتی باید با اقدام و عمل در حوزه نگهداری، ایمنی و افزایش آسایش مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای با شعار راه ایمن و توسعه پایدار گام برداشت.

مدیرکل پیشین این اداره کل نیز در ادامه این نشست در مورد قسمتی از فعالیت‌های انجام شده گفت: از ابتدای آغاز به کار در این اداره کل آمار تلفات جاده‌ای از ۲ هزار و ۴۴۳ نفر درحال‌حاضر به ۹۸۱ نفر کاهش ‌یافته است.

احمد خواست‌خدایی اظهار داشت: مجوز ۱۰۰ مجتمع بین‌راهی در سطح راه‌های فارس صادر شده که از این تعداد ۳۱ مجتمع به بهره‌برداری رسیده و ۲۶ مورد دیگر در دست احداث است و تا پایان سال جاری چهار مجتمع دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین