یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

فعالیت دو مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی در لارستان

رئیس اداره بهزیستی لارستان از فعالیت دو مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی پسران و دختران در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این مراکز به معلولان ذهنی شهرهای مختلف جنوب…

رئیس اداره بهزیستی لارستان از فعالیت دو مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی پسران و دختران در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این مراکز به معلولان ذهنی شهرهای مختلف جنوب کشور ارائه خدمات می‌کنند.

علیرضا بال‌افکن در گفتگو با میلادلارستان  بابیان اینکه سعی شده تا با کمک دانشگاه علوم پزشکی لارستان آزمایش‌های ژنتیکی پیش از ازدواج و مشاوره‌های موردنیاز در زمان بارداری به زنان داده شود، اظهار داشت: این اقدامات برای آگاه‌سازی خانواده‌ها با هدف جلوگیری از تولد نوزادان معلول صورت می‌گیرد. وی افزود: اداره بهزیستی لارستان این آمادگی را دارد تا برای خانواده‌هایی که ازلحاظ هزینه برای آزمایش‌های ژنتیک مشکل دارند، کمک‌های مالی اعطا کند.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۷۸۰ معلول جسمی، ذهنی، حرکتی، شنوایی و بینایی در سطح این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: تمام مراکز توان‌بخشی مستقر در لارستان به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند و هزینه‌های بیماران از طریق خیران، یارانه‌های دولتی یا خانواده معلولان تأمین پرداخت می‌شود.

بال‌افکن بابیان اینکه در یک مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال با ظرفیت اسمی ۶۰ نفر فعالیت دارد، ادامه داد: هم‌اکنون ۳۵ نفر از شهرهای مختلف در آن نگهداری می‌شوند. وی افزود: مرکز توان‌بخشی فجر لارستان به دلیل ارائه خدمات مناسب از رده شدید به رده متوسط رسیده که فقط در سه شهرستان فارس این مهم وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی لارستان در مورد علل عمده معلولیت در کشور، گفت: عامل اصلی ایجاد معلولیت عوامل ژنتیکی است اما عواملی مانند تصادف نیز باعث معلولیت می‌شود که می‌توان با استفاده از مشاوره و آزمایش پیش از ازدواج سعی بر ریشه‌کن کردن عامل وراثتی ژنتیک کرد.

این مسؤول بابیان اینکه مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی آتیه لار نیز ویژه پسران بالای ۱۴ سال به معلولان ارائه خدمات می‌کند، اضافه کرد: در این مرکز ۲۳ نفر معلول ذهنی و حرکتی نگهداری و مراقبت می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر دو مرکز کار در منزل در لارستان فعال است که همشهریان می‌توانند با یک تماس تلفی با روانشناس یا کار درمان برای انجام امور افراد نخاعی یا مشکلات ذهنی مشاوره در منزل مشاوره دریافت و از خدمات استفاده کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین