شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
فرماندار ویژه لارستان:

اگر خدمات راهداران و نیروهای پلیس نباشد، جاده ها ناامن می شود

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه سرمایه های عظیمی در بحث راهسازی و زیر ساخت راه مصرف شده است، گفت: در مقوله راهداری، نگهداری راهها موضوع مهمی است و مشکلات خاص خود را دارد و اگر خدمات راهداران و نیروهای پلیس نباشد، جاده های ناامن می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه سرمایه های عظیمی در بحث راهسازی و زیر ساخت راه مصرف شده است، گفت: در مقوله راهداری، نگهداری راهها موضوع مهمی است و مشکلات خاص خود را دارد و اگر خدمات راهداران و نیروهای پلیس نباشد، جاده های ناامن می شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلیل حسنی در جمع راهداران اداره کل راه و شهرسازی لارستان با بیان انکه ارزش کار شما راهداران در جاده ها کمتر از مجاهدان در راه خدا و کسانی که  در راه ارزشهای دینی و ملی از جان خود می گذرند، نیست، اظهار داشت: اگر به تاریخ نگاه کنیم، می بینیم که احداث و نگهداری جاده ها بعنوان یکی از زیر ساخت های اصلی و فاکتور اساسی و مهم تلقی می شده و در ایجاد رشد و توسعه یک کشور موثر بوده است.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه امنیت وارد شویم ضعف حکومت های مرکزی در گذشته تاریخ ما قسمت اعظم آن ناشی از نبود جاده های دسترسی بوده است، افزود: غارت، چپاول، جنگ و شورش در جای جای این کشور پهناور در قبل از انقلاب و در دوران رژیم ستمشاهی ناشی از عدم دسترسی حکومت مرکزی به استانها، ایالت ها و شهرها وروستاها بوده است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه اگر از بعد اقتصادی هم در نظر بگیریم، باید بگوییم که راه سالم و استاندارد، یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه اقتصادی است، ادامه داد: هزینه تمام شده کالای مصرفی که بدست مصرف کنندگان می رسد اگر از طریق جاده های مناسب و استاندارد بگذرد، یقینا هزینه تمام شده کمتری دربر خواهد داشت.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: یکی از جاهایی که در آن سرمایه های اصلی هر کشورهزینه می شود همین احداث جاده ها و راه دسترسی و نگهداری آنهاست  و با این روند تاریخی و با توجه به نقش راهداران در کشور دارند؛ باید مورد احترام قرار گیرند.

وی افزود: بخش اعظمی از درآمدهای کشور که تحت عنوان ارز وارد کشور شده یا بعنوان اعتبار و نقدینگی به دست ما رسیده ، در حقیقت صرف احداث جاده ها و توسعه راههای دسترسی شده است واین اهمیت موضوع را می رساند.

حسنی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، سرمایه های عظیمی را در بحث راهسازی و زیر ساخت راه مصرفی هزینه شده است، یادآور شد: در مقوله راهداری، نگهداری راهها موضوع مهمی است و مشکلات خاص خود را دارد و اگر خدمات راهداران و نیروهای پلیس نباشد، جاده های ما ناامن می شود.

وی ادامه داد: راهداران عزیز در گرمای سوزان جنوب و در سرمای سوزناک شمال، مرکز و مناطق کوهستانی کشور متحمل مشکلاتی می شوند و شب و روزدر جهت نگهداری از این راهها  و بهسازی و رفع مشکلات جاده ها از وقت و خانواده خود می گذرند و در راه خدمت به مردم قدم بر می دارند و اگر تلاش این مردان بی ادعا نباشد؛ یقینا این سرمایه ها از دست ما نخواهد رفت و نگهداری این سرمایه ها کار بسیار سخت و دشواری است .

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: کشوری که می خواهد اقتصادی درون زا ،امنیتی پایدار،توسعه ای همه جانبه و استقلال داشته باشد باید از سرمایه های مادی و معنوی خود محافظت نماید و ملتی که می خواهد از ارزشهای دینی و ملی خود دفاع کند باید از هریک از سرمایه ها خود در حوزه های مختلف حمایت و حفاظت نماید.

وی ادامه داد: وقتی بحث ارزشهای انقلاب می شود ، بایستی سرمایه هایی را که در این راستا هزینه کرده ایم از آن خوب حفاظت و پاسداری نماییم، تا استقلال کشور حفظ گردد.بنابراین اگر می خواهیم سرمایه های مادی خودمان هم حفظ شود و اگر می خواهیم استقلال ما استمرار داشته باشد و امنیت پایدار و اقتصادی درون زا داشته باشیم و در موضوع اقتصادی، رشد وتوسعه یابیم، باید  به همان اندازه که ارزشهای دینی و اخلاقی برای ما مهم است بایستی از ارزشهای مادی خودمان که برای آنها هزینه های زیادی کرده ایم بخصوص سرمایه هایی در حوزه راهسازی و راهداری حمایت و دفاع کنیم و آنها را حفظ نماییم.

نماینده عالی دولت در لارستان بیان کرد:این امر تحقق نمی یابد مگر با از خود گذشتگی راهداران عزیز و پرتلاش که شبانه روزی در گرمای جنوب سایه بانی برای این مردم می باشند ودر سرمای شمال و مرکز و مناطق کوهستانی غرب ،نفس گرمی برای خانواده ها در جاده ها هستند .

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش از تمامی راهداران پرتلاش و کسانی که در جاده های کشور راه را هموار می کنند وامنیت برقرار می نمایند؛تقدیر و تشکر کرد.

پیش از این نیز محمد رضا باقری فر مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نیز به ایراد سخنن پرداخت.

در پایان از ۳۰ راهدار نمونه حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

خبرنگار: روابط عمومی فرماندار ویژه لارستان

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین