چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
امام جمعه لار اظهار داشت:

رهبری امام خامنه ای و بصیرت مردم، عامل خنثی سازی فتنه88

امام جمعه لار در خطبه های این هفته نماز جمعه لار در سخنانی، رهبری امام خامنه ای و بصیرت مردم را عامل خنثی سازی فتنه۸۸ بیان داشته و اظهار داشت:…

امام جمعه لار در خطبه های این هفته نماز جمعه لار در سخنانی، رهبری امام خامنه ای و بصیرت مردم را عامل خنثی سازی فتنه۸۸ بیان داشته و اظهار داشت: اگر بصیرت مردم و رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب نبود معلوم نبود که بر سر مردم چه می آمد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لارستان؛حجت السلام والمسلمین موسوی خرم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لاربا تشریح عوامل تقویت معنویت و اخلاق، دومین پناهگاه انسان را توسل دانست و اظهار داشت:همانطور که جسم انسان نیاز به یک پناهگاه دارد تا در هنگام بروز سختی ها به آن پناه ببرد روح انسان نیز چنین است ونیاز به یک پناهگاه دارد تا در هنگام سختی ها و فشارهای روحی ،فکری و معنوی  به آن پناه ببرد.

وی با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده شرط لازم توسل را تقوا دانست و افزود: اگر انسان رعایت تقوای الهی را نکند ومواظب زبان گوش،چشم و کسب و کار خود نباشد وآنگاه توسل بکند به امید اینکه روزی جواب بگیرد به فرموده  قرآن این یک توسل ناقص است.

موسوی خرم تقوا را دارای دو معنای درست و نادرست دانست و تصریح کرد: معنای تقوا این نیست که از محیط های آلوده پرهیز کرد و سمت آن نرفت که اگر چنین شد ثمره آن جامعه تنبل و بی خاصیت خواهد شد بلکه معنای  صحیح تقوا حفاظت وصیانت نفس  از زشتی ها و پلیدی ها است که باید به درجه ای از ایمان رسید تا در مواجهه با حرام دچار آن نشویم.

امام جمعه لار در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت  اسلامی و سخنرانی ایشان پیرامون وحدت و سیاست های خباثت آلود انگلستان فرمودند:لازم است هوشیاری خود را در برابر شبکه های تفرقه انگیز حفظ کنیم  اگرچه  در تایید یا علیه ما باشد به آن توجه نکنیم و ترتیب اثر ندهیم.

وی پنجم دی ماه سالروز فرمان امام خمینی (ره )مبنی بر استقرار سپاه پاسداران در فرودگاه ها و تشکیل گارد امنیتی را تبریک و ضمن تقدیر وتشکر از زحمات پاسدارانِ امنیت پرواز افزود: اساسا حرکات تروریستی در فرودگاه ها با چند هدف اتفاق می افتد که از جمله آن می توان با هدف  اخاذی،نا امن جلوه دادن کشور در سطح بین المللی ، خوش خدمتی برای مستکبرین عالم واز طرفی نا امید کردن مردم اشاره نمود که  امام خمینی (ره) با تدبیرخود مانع این آسیب ها شدند.

این عالم دینی مطالعه سیره معصومین را جزو ضروریات دانست و با اشاره به صلح امام حسن (ع)با معاویه فرمود: معاویه  زمان  خلافت امام علی(ع) کنار گذاشه می شود ولی همان معاویه در زمان امام حسن(ع) صلح نامه امضا می کندو حضرت او را به گونه ای رسمیت می بخشد واین فراز وفرودها تابع یک هدف و اصل بود وآن هم حفظ نظام اسلامی است.

موسوی خرم ضمن تبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ با تشریح  اهمیت علم آموزی گفت: علم وعلم آموزی در اسلام به منزله دری برای سعادت جامعه اسلامی است و برای کسب آن در دین محدودیت زمان مکان جنسیت و سن وجود ندارد و بر همه مسلمانان کسب علم واجب است.

خطیب نماز جمعه ،حماسه نه دی را تجلی بصیرت ملت و عنایت و نصرت الهی دانست که برای صاحبان خرد واندیشه دارای درس های ارزشمندی است. وی در ادامه افزود:ظرفیت عظیمی  در سال ۸۸ به واسطه حضور حداکثری مردم  پای صندوق های رأی  به وجود آمد که به واسطه آن  می شد بسیاری از ظلم هایی که بعد از انقلاب  به مردم شده بود را با این پشتوانه ازبین برد وبسیاری از حقوق خود  را استیفا نمود ؛ولی با رخ دادن فتنه ۸۸ نه تنها از این فرصت ها استفاده نکردیم بلکه هزینه های زیادی نیز بر ملت تحمیل و از سخت ترین قطعنامه ها علیه ایران تصویب شد واگر بصیرت مردم و رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب نبود معلوم نبود که بر سر مردم چه بیرون می آمد.

امام جمعه لار در پایان از حضور راهداران  اداره کل راه و شهرسازی لارستان در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر لار تشکر و از زحمات آنان قدردانی نمود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین