جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

مسؤولان با حضور در نماز‌جمعه مشکلات مردم را پیگیری کنند

میلاد لارستان: امام‌جمعه لارستان با درخواست از مسؤولان ادارات لارستان برای حضور در نماز جمعه و پاسخگویی به مشکلات مردمی، گفت: امید می‌رود حضور مسؤولان در نماز جمعه و پاسخگویی به مشکلات مردم با همکاری ارگان‌ها تحقق یابد.

امام‌جمعه لارستان با درخواست از مسؤولان ادارات لارستان برای حضور در نماز جمعه و پاسخگویی به مشکلات مردمی، گفت: امید می‌رود حضور مسؤولان در نماز جمعه و پاسخگویی به مشکلات مردم با همکاری ارگان‌ها تحقق یابد.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام مختار موسوی در جلسه شورای اداری این شهرستان که به میزبانی اداره آموزش و پرورش لارستان در محل سالن غدیر با حضور روسای ادارات و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در دین اسلام مسئله امر به معروف ونهی از منکر است.

وی با اشاره به آیاتی از قران کریم مبنی بر اینکه بهترین امت آنهایی هستند که امربه معروف و نهی از منکر در بین شان رواج دارد، افزود:  برای پی بردن بیشتر به این مسئله باید نگاهی به حماسه سیدالشهدا و یاران ایشان در کربلا داشته باشیم.

امام جمعه لارستان فلسفه قیام کربلا و شهادت امام حسین(ع) را برپا کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: موضوع امربه معروف و نهی از منکر در یک جامعه اسلامی یک مسئله عام است و محدود به یک جناح یاگروه خاص نیست و یک مسئله دینی است.

این کارشناس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از مهمترین آموزه های قرآن و امامان خدمت به مردم است که در دین حد و مرزی برای آن وجود ندارد، ادامه داد: امام حسین خطاب به مسئولین جامعه اسلامی می فرماید؛ ای مسئولین بدانید مردمی که برای حوائج خود به شما مراجعه می کنند از نعمتهای الهی است که خداوند به شما داده است پس مبادا با رنجاندن مردم نیازمند، کفران نعمت کنید.

وی با درخواست از مسئولین ادارات لارستان برای حضور در نماز جمعه و پاسخگویی به مشکلات مردمی، خاطر نشان کرد: امید می رود حضور مسئولین در نماز جمعه و پاسخگویی با همکاری ارگان ها و فرمانداری لارستان تحقق یابد زیرا که این کار خود سبب روحیه دهی و هم دلی بین مسئولین و مردم می شود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: امام علی(ع) در حدیثی تأکید دارند که مسئولین فضایی را برای مردم ایجاد کنند که بتوانند نه تنها براحتی حرف خود را به آنها بزنند بلکه بتوانند ازآنها انتقاد کنند. این یکی از ویژگی های یک نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این نکته از آنجا که لار یک شهر بزرگ است و مردم برای حضور در نماز جمعه به ویژه در فصل گرما دارای مشکلاتی هستند می بایست وسیله ایاب و ذهاب برای شرکت در نماز جمعه برای آنها مهیا شود، یادآور شد: از مسئولین تقاضا می شود اگر اتوبوسی در اداره خود دارند هفته ای ۲ ساعت در اختیار ستاد نماز جمعه قرار دهند تا نمازگزاران را از مناطقی که با کمک شهرداری  و شورای شهر بعنوان ایستگاه نماز جمعه مشخص می شود نمازگزاران را جابجا کنند.

امام جمعه لارستان در پایان تأکید کرد: یکی از خواسته های مردم این است که می خواهند مسئولین در صفهای نماز جمعه حضور داشته باشند و از شما می خواهیم تا حداقل یک صف از نماز جمعه را با حضور خود اشغال کنید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین