یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
امام جمعه لارستان

لارستان مظهر وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی است

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز مرکز جذب و پرورش علما بوده است، گفت: لارستان، به مظهر وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی مشهور است.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز مرکز جذب و پرورش علما بوده است، گفت: لارستان، به مظهر وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی مشهور است.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام مختار موسوی در چهارمین همایش ائمه جمعه و جماعت، علما و روحانیون اهل سنت استان فارس که در سالن شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: لارستان، شهرستانی است که از دیرباز مظهر وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی مشهور بوده و هست.

وی لارستان را خواستگاه مطالبات دینی در سطح عالی و حتی تشکیل دهنده حکومت اسلامی دانست و افزود: براساس آیه ۱۹ سوره مبارکه آل عمران جایگاه علما در دین ما بسیار بالا است و خداوند در قرآن شهادت علما را در تراز شهادت ملائکه قرار داده و ما نیز قرآن را عالی ترین بحث در فصاحت و بلاغت می دانیم .

امام جمعه لارستان با استناد به در روایات اسلامی درخصوص جایگاه رفیع علما، تصریح کرد: در روایاتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است؛ اگر علما راه درست را در پیش گیرند امت نیز اصلاح می شود و اگر راه اشتباهی را پیش گیرد امت نیز راه غلط را پیش می گیرند.

وی با اشاره به احادیث قلم عالم را از خون شهید بالاتر دانست و ادامه داد: اگر یک جامعه سعادت می خواهد باید به در خانه عالم نگاه کند.

موسوی بیان کرد: عالمان دینی دارای یک جایگاه اثرگذار هستند که در آخرت نیز در این رابطه مورد مواخذه و سوال قرار می گیرند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین