دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پرداخت تسهیلات مقام سازی خانه های روستایی

میلاد لارستان: مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از فراهم بودن همه شرایط پرداخت تسهیلات به خانواده های روستایی برای بازسازی خانه ها و مقاوم سازی خانه های روستایی خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از فراهم بودن همه شرایط پرداخت تسهیلات به خانواده های روستایی برای بازسازی خانه ها و مقاوم سازی خانه های روستایی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، عطا الله زمانی در راس هیاتی از کارشناسان بنیاد مسکن استان فارس و مسوولان محلی از مناطق و روستاهای زلزله زده شهرستان خنج بازدید کرد و بر لزوم تسریع در بازسازی این مناطق و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کاهش ریسک و خطر در موارد مشابه تاکید کرد و اظهار داشت: سرزمین ما بر روی خط و کمربند زمین لرزه قرار دارد از این رو  بروز زلزله اجتناب ناپذیر است اما باید با  مقاوم سازی ها و اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه به کاهش خطر و ریسک و کاهش خسارت ها در زمین لرزه دست یابیم .

وی در این بازدید که از چند روستای زلزله زده انجام گرفت یاد آور شد : بنیاد مسکن در سالهای گذشته اقدامات مناسبی برای مقاوم سازی روستاها به ویژه در مناطقی که خطر آسیب زلزله بیشتر است انجام داده است ، شهرستان خنج نیز از جمله مناطق فارس است که خدمات مناسبی دراین زمینه دریافت کرده است .

این مسوول با بیان اینکه دراین زمین لرزه خانه های مقاوم سازی شده هیچ آسیبی ندید گفت : ما به روشنی دیدیم که در این زمینه لرزه خانه های خشتی و گلی در معرض آسیب قرار گرفته ولی د خانه های مقاوم سازی شده مه با تسهیلات بنیاد مسکن در سالهای گذشته این کار را انجام داده اند حتی شیشه ای نیز نشکست .

مهندس زمانی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که کشور ما از زلزله خیز ترین نقاط دنیاست که تاریخ آن شاهد زلزله های مخرب و بزرگی بوده است در صد سال اخیر ۱۳۰ زلزله بزرگ در ایران رخ داده است که زلزله های منجیل و بم از مخرب ترین و خونبارترین آنها می باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد:  در حال حاضر قریب به نیمی از جمعیت ایران در روستاها زندگی می کنند این جمعیت در برابر زلزله تهدید می شوند خانه های روستایی با توجه به ساخت نامناسب و بهره گیری از مصالح نامرغوب حتی در برابر زلزله هایی با بزرگای متوسط نامقاوم هستند و خسارات جانی و مالی فراوانی به جا می گذارند ، هر جا مقاوم سازی انجام نشود هیچ تضمینی برای جلوگیری از خسارت وجود ندارد اما هر جا مقاوم سازی ها صورت گرفته باشد بدون تردید زندگی ایمن و امن در انتظار مردم است .

مهندس زمانی ادامه داد : همه شرایط برای پرداخت تسهیلات ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی به خانواده های روستایی برای بازسازی خانه ها و مقاوم سازی خانه های روستایی وجود دارد ما از همه ظرفیت ها برای بازسازی مناطق آسیب دیده استفاده می کنیم و در اسرع وقت بنیاد مسکن آمادگی دارد تا نسبت به مقاوم سازی مناطق روستایی و بازسازی واحد های اسیب دیده اقدام کند .

وی اضافه کرد: زلزله بیشترین خسارت را در روستای تخته از توابع بخش مرکزی برجا گذاشته بطوری که ۴۰ واحد مسکونی در این روستا به علت تخریب و ترک خوردگی غیر قابل سکونت شده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد .

مهندس زمانی اظهار داشت: همچنین برخی از واحد های مسکونی روستای پیک آباد و چاه طلا خسارت های جزیی دیده است و در روستای لاغر هم به تعدادی از واحد های مسکونی حدود ۱۰ درصد زیان و خسارت رسیده است .

در پایان این بازدید بر لزوم شناسایی کامل واحد های خسارت دیده و تشکیل پرونده و ثبت تقاضاها تاکید شد و مقرر گردید در این زمینه شرایط بهتری برای  تخصیص و جذب اعتبارات فراهم گردد.

خبرنگار: روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین