سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس خبر داد

تصویب ۳۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس

میلاد لارستان: مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: تاکنون ۳۶ طرح سرمایه‌‌گذاری خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار در این استان تصویب شده که ۶ طرح مربوط به سال ۹۵ است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: تاکنون ۳۶ طرح سرمایه‌‌گذاری خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار در این استان تصویب شده که ۶ طرح مربوط به سال ۹۵ است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، بابک دائی در نشست خبری با بیان اینکه تاکنون ۳۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار در استان فارس به تصویب رسیده است اظهار داشت: از این میان ۶ طرح با اعتبار ۳۵ میلیون دلار مربوط به سال ۹۵ است که نیمی از این طرح‌ها در زمینه انرژی خورشیدی است.

وی با بیان اینکه نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی استان فارس با اعتبار ۷٫۳ میلیون یورو و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر هفته گذشته افتتاح شده است افزود: کشور عمان در حوزه خلیج فارس و کشور فرانسه در حوزه اروپای غربی به عنوان کشورهای معین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای استان فارس تعیین شده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۳۶ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شده که ۴۹ طرح آن دارای مطالعات امکان‌سنجی به زبان فارسی و انگلیسی است خاطرنشان کرد: ۲۴ طرح صنعت و معدن، ۱۴ طرح در زمینه برق، گاز و انرژی، ۳۶ طرح گردشگری، ۲۲ طرح بهداشت و درمان، ۳۵ طرح راه و شهرسازی و ۱۰ طرح کشاورزی از جمله این فرصت‌هاست.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای برجام ۹ هیئت خارجی در استان فارس پذیرش شده بودند اما پس از برجام تاکنون ۴۵ هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در این استان پذیرش شده است عنوان کرد: برای توسعه تعاملات و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به دنبال تشکیل اتاق سرمایه‌گذاری در استان فارس هستیم.

دائی با بیان اینکه ۱۴۳ پروژه عمرانی نیمه‌تمام استان فارس شناسایی و ۶۳ مورد آن برای اتمام واگذار شده است خاطرنشان کرد: ۸۰ پروژه نیمه‌تمام نیز برای واگذاری آماده‌سازی شده است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین