شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان خبر داد

پیگیری مجتمع فرهنگی سیدعبدالحسین لاری و ساخت 5 سینما در لارستان

میلاد لارستان: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از پیگیری اخذ مجوز مجتمع فرهنگی آیت الله سیدعبدالحسین لاری و ساخت ۵ سینما در لارستان خبر داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از پیگیری اخذ مجوز مجتمع فرهنگی آیت الله سیدعبدالحسین لاری و ساخت ۵ سینما در لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سیدعلی اصغر رفعت حقیقی عصر امروز در جلسه شورای اداری با بیان اینکه بنا به فرموده رهبرانقلاب اسلامی فرهنگ یکی از زیرساخت های مهم جامعه است که در تمام ابعاد جامعه برقرار است، اظهار داشت: نمیتوان فقط به اقتصاد پرداخت و کاری به فرهنگ نداشت.

وی افزود: در واقع بسیاری از مشکلاتی که در جامعه به وجود آمده است ریشه در این دارد که فرهنگ آن خوب جا نیافتاده است و برای فرهنگ سازی نباید فقط اداره فرهنگ و ارشاد را متولی این کار دانست بلکه پیشنهاد می شود ادارات مختلف با توجه به زمینه هایی که دارند همگام و همراه این اداره حرکت کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود کمبود بودجه ها می توان با همکاری ارگان ها و با توجه به امکانات با یکدیگر کارهای خوبی انجام داد، تصریح کرد: ابزار کارهای فرهنگی از جراید ، تبلیغات و تلوزیون و … را داریم و باید از آنها استفاده کرد همچونکه در دنیا این اتفاق در حال رخ دادن است.

این مسوول ابرازی امیدواری کرد تا بتوان به دور از تنش ها و سیاست زدگی های موجود در جامعه در زمینه کارهای خوب فرهنگی قدم برداشت.

وی با برشمردن برخی از فعالیت های چند سال اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، ادامه داد: در بعد مسائل قرآنی توانستیم مسئولیینی در سطح کشور را به لار بیاوریم که ماحصل آن جذب ۵۰میلیون تومان جهت مسائل قرآنی و همچنین اختصاص ۱۵۰۰جلد قرآن و مفاتیح بود که بین مساجد و مراکز قرآنی شهرستان توزیع شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان به تعامل با ادارات و دانشگاهها برای بهره گیری از از اساتید معتبر کشوری اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی بحث های نظری فرهنگی و همچنین همایش ها و سمینارهای مختلفی در جهت رفع شبهات جوانان شهرستان لارستان ایجاد شده است.

وی با برشمردن برنامه های عمده اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لارستان در زمینه فعالیت های عمرانی و ساخت ساز و نظارت بر کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری، یادآور شد: در زمینه عمرانی مجتمع خیرساز علیشیری را در دست ساخت است.

رفعت حقیقی درباره برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان بیان کرد: تخصیص بودجه به کتابخانه ها، پیگیری اخذ مجوز مجتمع فرهنگی سیدعبدالحسین لاری پس از سالها مسکوت ماندن، تخصیص زمین برای ساخت مکان اداری از طریق اداره کل راه و شهرسازی، پیگیری ایجاد دوباکس پلاتو در شهرقدیم و شهرجدید لار، پیگیری ساخت و سازهای مشارکی با خیرین، پیگیری ساخت ۵ سینما تک و تجهیز مراکز فرهنگی شهرستان لارستان به امکانات لازم و ایجاد دبیرخانه دائمی خانه مطبوعات در لارستان اشاره کرد.

وی گفت: در لارستان ۱۰ انجمن فعال وجود دارد که هر کدام فعالیت های خوبی انجام می دهند و نمایشگاه هایی را در طول سال برقرار می کنند و از طرفی همین انجمن ها کلاسهای مختلفی جهت شرکت علاقه مندان برگزار می کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین