دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پرداخت 320 میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری‌های فارس

میلاد لارستان: مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، ۳۲۰ میلیارد تومان به‌کل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس تعلق گرفت. به گزارش میلاد لارستان؛…

کمک مالیات برارزش افزوده به شهرداری هامیلاد لارستان: مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، ۳۲۰ میلیارد تومان به‌کل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس تعلق گرفت.

به گزارش میلاد لارستان؛ فرهاد مؤمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی افتاده و درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده ما به شهرداری تعلق‌ گرفته چنان که در سالی که گذشت حدود ۱۸۵ میلیارد تومان پول به شهرداری شیراز دادیم و به‌کل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۳۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی افزود: مردم اثر این مالیات‌ها را در تلاش شهرداری‌ها در عمران و آبادانی شهرها می‌بینند و همین مسئله بهترین مشوق برای پرداخت مالیات است.

این مسئول اقتصادی با بیان اینکه در این زمینه سیاست‌های قهری نیز اعمال می‌شود، اضافه کرد: مؤدیان در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و ممنوع‌الخروج شدن از کشور، بر اساس این تقسیم‌بندی انجام می‌شود که برای تولیدی‌ها تا سقف ۵۰۰ میلیون، اشخاص حقوقی غیرتولیدی تا سقف ۱۰۰ میلیون و برای افراد حقیقی در موارد بیش از ۱۰ میلیون تومان بدهی اعمال می‌شود.

مؤمنی با تأکید بر این‌که فرار مالیاتی و عدم پرداخت متفاوت هستند، گفت: ممنوع‌الخروج شدن در مورد بدهکاران محرز اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: یک سری افراد نیز هستند که از خلأهای قانونی و فضاهای پنهان اقتصادی مانند کالای قاچاق استفاده می‌کنند که شناسایی آن‌ها برای سیستم مالیاتی یا مقدور نیست و یا سخت است و این‌ها عمده مؤدیانی هستند که در شمول فرار مالیاتی تلقی می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در کل استان، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول مالیات داشته‌ایم که ۳۰ درصد آن بخش مالیات غیرمستقیم و مابقی مستقیم بوده است.

مؤمنی افزود: مقام معظم رهبری پرداخت مالیات را تکلیف شرعی دانستند و حساسیت و تأکید خاصی داشتند که جلوی فرار مالیاتی را بگیریم چراکه فرار مالیاتی می‌تواند موجب فساد و اختلال در نظام اجتماعی و اقتصادی کشور شود.

هزینه‌های جاری باید از محل مالیات تأمین شود

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: بر اساس برنامه چهارم و پنجم و تأکیدات مقام معظم رهبری، شرایط اقتصادی و علمی بودن موضوع، هزینه‌های جاری باید از محل مالیات تأمین شود تا با ارزی که از فروش کالاهای سرمایه‌ای به دست می‌آید فرصت و مجالی به دولت داده شود تا در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کنند چراکه این زیرساخت‌ها سطح تولید را بالا برده و بر مسئله اشتغال تأثیر مثبت می‌گذارد.

وی اضافه کرد: پیش‌درآمد توسعه، اخذ مالیات و صرف آن برای هزینه‌های جاری است.

مؤمنی ادامه داد: پرداخت مالیات یک وظیفه قانونی است و مردم باید آن را در سبد زندگی خود قرار دهند و علاوه بر این ما اهرم‌های تشویقی از قبیل جایزه خوش‌حسابی و تسهیل شدن پرداخت برخی جرائم نیز در نظر گرفته‌ شده اما باید باور کنیم که پرداخت هزینه‌های جاری کشور باید از محل مالیات باشد.

وی سپس یادآور شد: بنابر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، یک درصد به بحث مالیات ارزش‌افزوده اضافه شد و این درآمد مالیاتی برای بخش سلامت اختصاص یافت.

مومی افزود: این رقم توانست تحولی در نظام درآمدی ما فراهم کند که رضایت عمومی را در بخش‌هایی از خدمات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در پی داشت و به‌طور قطع اگر مردم ببینند که مالیات آن‌ها برای خودشان صرف می‌شود، بهترین تشویق خواهد بود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین