جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان

در کتابخانه های لارستان 150 هزار نسخه کتاب موجود است

میلاد لارستان: رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با اشاره به اینکه در سطح شهرستان لارستان ۱۳ کتابخانه عمومی فعال وجود دارد، تصریح کرد: این کتابخانه ها مجهز به با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با اشاره به اینکه در سطح شهرستان لارستان ۱۳ کتابخانه عمومی فعال وجود دارد، تصریح کرد: این کتابخانه ها مجهز به با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب هستند.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمدمهدی معتمدیان در مراسم رونمایی از سامانه دیجیتال سازی کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) به عنوان بنیانگذار کتابخانه حسینیه اعظم شهر لار، اظهار داشت: تجهیز خدمات این کتابخانه به سامانه دیجیتال باعث تسهیل دسترسی محققان به کتب مورد نظر می شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه حسینیه اعظم شهر لار ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد، افزود: این کتابخانه با ۳۵ هزار نسخه کتاب دارای بالاترین آمار در تعداد کتب در سطح شهرستان لارستان است.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه در سطح شهرستان لارستان ۱۳ کتابخانه عمومی فعال وجود دارد، تصریح کرد: این کتابخانه ها مجهز به با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب هستند.

معتمدیان با ابراز تأسف از کمبود افراد کتابخوان، از خانواده ها خواست تا برای ترویج و تشویق فرهنگ مطالعه در بین فرزندان تلاش کنند، ادامه داد: هرچه کتابخوان کمتر باشد، تولید کتابهای خوب و باکیفیت کاهش می یابد.

وی با تقاضا از مسئوولین برای ترویج کتابخوانی و عمل به فرمایش رهبری درخصوص ایجاد نهضت مطالعه در سطح جامعه، یادآور شد: سرانه کتابخوانی در بین ایرانی ها روزانه ۳ تا ۵ دقیقه است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با بیان اینکه بخش دیجیتال کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار با هماهنگی موسسه نور تهران و با حمایت سیدحسن آیت اللهی فرزند برومند آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) صورت گرفته است، گفت: با این سامانه همه اعضا امکان دسترسی آسان، به روز و سریع به کتب، نشریات، مقالات علمی و غیره با استفاده از نرم افزارهای مختلف را خواهند داشت.

معتمدیان با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در کتابخانه حسینیه اعظم شهر لار در سال آینده بیشتر توسعه خواهد یافت، اضافه کرد: این کتابخانه از سال ۱۳۹۴ زیرپوشش نهاد کتابخانه های فارس قرار گرفته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ طی آئینی نخستین کتابخانه عمومی دیجیتال جنوب فارس در کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار راه اندازی شد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین