سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

راه اندازی نخستین کتابخانه عمومی دیجیتال جنوب فارس در لارستان

میلاد لارستان: طی آئینی نخستین کتابخانه عمومی دیجیتال جنوب فارس در کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار راه اندازی شد.

طی آئینی نخستین کتابخانه عمومی دیجیتال جنوب فارس در کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار راه اندازی شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در آئینی با حضور حجت الاسلام سیدمختار موسوی امام جمعه لارستان، حجت الاسلام سیدحسن آیت اللهی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر موسوی لاری، محمدمهدی معتمدیان معاون مدیرکل و رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان، جمعی از مسئوولان، نویسندگان، شاعران، خیرین و معتمدین نخستین سامانه دیجیتال جنوب فارس در کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار شروع به کار کرد.

در این مراسم، ابوالحسن مؤیدی از اعضای هیئت مؤسس کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار با بیان اینکه این کتابخانه با همت حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) امام جمعه فقید لارستان راه اندازی شده است، گفت: هدف از ایجاد کتابخانه حسینیه اعظم تبدیل آن به محلی برای پژوهش و تحقیق بوده است.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد کتابخانه حسینیه اعظم، افزود: این کتابخانه در سال ۵۴ با تعداد کتب اندک و در چند قفسه در محوطه حسینیه اعظم راه اندازی و سپس با ساخت محل کنونی در ۱۳ ماه رجب سال ۱۳۶۳ به این مکان انتقال یافت و به تدریج گسترش یافت.

مؤیدی با تقدیر از آقایان فضل الله قریشی، رضا رجائیان و خواهران اسماعیلی، استادزاده و اندی در امر کتابداری این کتابخانه، تصریح کرد: کتابهای موجود در این کتابخانه در برخی موارد منحصر به فرد بوده هرچن در ابتدا کتب تهیه شده برای کتابخانه حسینیه اعظم مذهبی و سپس با اضافه کردن کتاب هایی با موضوعات مختلف سعی بر جذب جوانان برای حضور در کتابخانه شد.

این عضو هیئت مؤسس کتابخانه عمومی حسینیه اعظم شهر لار با توصیه به مسئوولان به ویژه مدیران مدارس برای تجهیز کتابخانه ها به کتب جذاب با صفحات محدود، ادامه داد: می بایست کار ترویج کتابخوانی را از سطح مدارس شروع کرد.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از سیستم جدید دیجیتال کتابخانه حسینیه اعظم شهر لار امکان دریافت ۱۰۰ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف فراهم شده است، اضافه کرد: با این فناوری مدرن امکان ارتباط با کتابخانه های مطرح کشور همچون کتابخانه آستان قدس رضوی فراهم است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “راه اندازی نخستین کتابخانه عمومی دیجیتال جنوب فارس در لارستان”

  1. علی اکبر گفت:

    عکس افتتاحیه هم بزارین

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین