پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

فرماندار ویژه لارستان به منتخبین شورا چه گفت؟

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: آگاهی و تسلط به قانون از الزامات موفقیت شوراهای اسلامی است. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: آگاهی و تسلط به قانون از الزامات موفقیت شوراهای اسلامی است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جمع منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در سخنانی شوراها را محصول میراث گرانبهای حضرت امام (ره) در راستای نهادینه کردن مردم سالاری و دموکراسی در کشور دانست و افزود: شوراهای شهر بعنوان تبلور و نمود مشارکت اصیل مردمی در عرصه تصمیم گیری های اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی و به نوعی مشارکت جمعی و تصمیم گیری های مربوطه و تجلی گاه مردم سالاری دینی به مفهوم کلمه و نمونه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش هستند.

حسنی تصریح کرد: شوراها می بایست با پیروی از منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در صدد محرومیت زدایی از چهره شهر و روستاها باشند و با تلاش و کوشش همه جانبه خود وضعیتی را در شهرها و روستاها ایجاد کنند که از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به وضعیت خودمان در این زمان توجه جدّی داشته باشیم واگر بخواهیم مدیریت شهری و روستایی و در سطح کلان مدیریت استانی و کشوری را بهبود ببخشیم و نسبت به دیروز خودمان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار باشیم راهی نداریم جز اینکه مشارکت جدّی و همه جانبه ی مردم که تبلور عینی آن در این زمان حضور و مشارکت اعضاء شوراهای اسلامی شهرهاست را جدّی بگیریم.

حسنی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه شورا و مشورت در آیات و احادیث به وضوح بیان شده است ،گفت: در آیات متعدد قرآنی و شیوه و سیره پیامبر گرامی اسلام و اقداماتی که حتی در آن زمان از جهت اینکه با مردم حتی در حساس ترین موقعیت ها از مشورت آنها استفاده می کردند و حتی بعد از آن هم می بینیم که این روند در اسلام به عنوان یک موضوعی که ریشه دینی، ارزشی و اعتقادی دارد نهادینه گردیده است و تا امروز هم که ما در سالهای بعد از انقلاب شاهد ان هستیم ، بحث توجه به حضور و مشارکت مردم یکی از اهرم های اصلی و یکی از راهکارهای اصلی برای توانمندسازی و کارکردهای هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنابراین ملاحظه می شود که مشورت و واگذاری امور به شوراها دارای توجیه اعتقادی،شرعی ، قانونی،عرفی و عقلی و از الزامات زندگی اجتماعی است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه یکی از الزامات اصلی شوراها حضور اعضاء پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کلاسهای آموزشی است؛افزود: طبیعی است اگر بنا باشد شورای جدید شورای تأثیر گذار، توانمند و در تعامل با مدیران شهرستان حرکت کند و شورایی که بتواند نظام شهری را انسجام ببخشد و در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و نظارت بر پروژه های عمرانی و حتی مسائل درآمدی و بحث مالیات ها و وظایف متعددی که همه اشرافیت کامل دارند ، توانمند و اشرافیت کامل داشته باشند یکی از الزامات اصلی و عملی آن همین بحث آموزش است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی ویژه شوراها را از اساسی ترین ، ضروری ترین و تأثیر گذار در تقویت هر چه بیشتر شوراها بیان کرد و ادامه داد: اگر آموزش باشد و اگر آگاهی به قانون در وجود شوراها ایجاد شود، یقیناً مدیریت و وظایفی که بر عهده آنهاست روان تر خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه ممکن است عدم آشنایی شوراها با قانون و مقررات شهرداری و شورا باعث مشکلاتی بشود، تاکید کرد: اگر آموزش و آگاهی باشد و نسبت به موضوعات فهم مشترک ایجاد شود ، آن فهم مشترک نسبت به موضوعات، تعامل را ایجاد خواهد کرد و تعاملی خواهد شد که روان سازی برای انجام امور محوله را بوجود خواهد آورد. بنابراین اگر می خواهیم به آن درجه از همکاری، تعامل و همدلی برسیم که وقفه ای در روند امور ایجاد نشود ، ضروری ترین کار همین بحث آموزش است .

حسنی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهرهای لارستان ، خنج و گراش گفت: برای اینکه در طول این ۴ سال اشرافیت و نظارت بهتری باشد که بتوانید از حق و حقوق مردم دفاع وبرای اینکه بتوانید در ارائه خدمات به مردم روان سازی ایجاد کنید و از جهتی هم بشود که مصوبات و تصمیماتی که در شورا گرفته می شود مغایرت قانونی با قوانین بالادستی و با سایر قوانین تصویبی نداشته باشد، از همین ابتدا به قوانین مربوطه آشنا و به نحوه روابط خود با سیستم اداری اشرافیت و آگاهی داشته باشید.

وی بیان کرد: یقیناً کسانی که وارد عرصة انتخاباتی شده اند از همان ابتدا تصمیم گرفته اند که آموزش های لازم را فرا بگیرند و برای اینکه نواقص برطرف شود و نتایج هر چه بیشتری را در پی داشته باشد خود را ملزم می دانند که با حضور و مشارکت جدی خود در این کلاس های آموزشی بتوانند آن نقاطی را که ممکن است نقاط کور موضوعات اشرافیتی باشد، برطرف شود.

معاون استاندار فارس درپایان سخنانش تاکید کرد:امیدواریم با یک تعامل سازنده و با همراهی هر چه بیشتر بتوانیم در کنار سیستم مدیریتی شهری خدمات خود را به مردم ارائه و در جهت افزایش و ارتقاء سطح رفاهی مردم در ابعاد مختلف تلاش کنیم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین