دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آمادگی کامل برای تعمیر سردرهای بازار قیصریه

میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تصویب طرح جامع شهر لار پس از ۲۹ سال خبر داد و گفت: طرح‌های جامع ۱۰ شهر حوزه استحفاظی اداره کل راه…

میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تصویب طرح جامع شهر لار پس از ۲۹ سال خبر داد و گفت: طرح‌های جامع ۱۰ شهر حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حال پیگیری است.

به گزارش میلاد لارستان؛ داریوش نصر پیش ازظهر امروز در نشست خبری با اشاره به  نتایج همایش “بازآفرینی شهرهای کشور” مبنی بر اجرای طرح جامع شهرهای شیراز، مرودشت و کازرون به عنوان پایلوت اظهار داشت: براساس وعده وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر به جنوب استان فارس ابلاغیه و مصوبه قرار گرفتن شهر لار در طرح “باز آفرینی شهرهای کشور” و بهره‌مندی از اعتبارات این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح طرح بازآفرینی شهرها، گفت: این طرح مربوط به همه جوانب شهری از حاشیه نشینی تا پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به افراد کم بضاعت، بازسازی بافت‌ها و غیره با همکاری تمام وزارتخانه‌ها می‌شود.

نصر با اشاره به انتخاب پیمانکار طرح سنگ فرش بازار قیصریه لار، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می‌شود و اعتبار مورد نیاز برای احداث و ترمیم سر درهای بازار قیصریه لار تأمین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که طرح این سر در توسط میراث فرهنگی فارس و لارستان در اختیار این اداره کل قرار گیرد، آمادگی کامل برای اجرای این کار وجود دارد.

به گزارش میلادلارستان، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه دو خانه تاریخی در شهر لار با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احیا می‌شود،  گفت: با آماده‌سازی این منازل، اداره بافت‌های فرسوده این اداره کل به این خانه‌های تاریخی منتقل می‌شود. وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی لارستان در بحث تملک و بازسازی خانه‌های موجود در بافت فرسوده همکاری و حمایت می‌کند، افزود: بنا به مکاتبات انجام شده با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و غیره پیشنهاد شده است تا برای احیاء بافت تاریخی این ادارات به این قسمت شهر منتقل شوند.

نصر با بیان اینکه در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به لارستان اداره مستقل بازسازی بافت فرسوده شهر لار افتتاح شد، تصریح کرد: تأمین اعتبار نامحدود در بازسازی بازار قیصریه، مصوب شدن شهر لار به عنوان پایلوت در طرح بازآفرینی از مصوبات این سفر بود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین