جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

راه اندازی سیستم ریموت کمک ناوبری در فرودگاه بین المللی لارستان

همزمان باهفته دولت سیستم ریموتینگ سایت کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه بین المللی لارستان به همت کارشناسان  اداره مهندسی الکترونیک فروگاه  بر بستر فیبر نوری اجرا و راه اندازی شد. مدیرکل…

همزمان باهفته دولت سیستم ریموتینگ سایت کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه بین المللی لارستان به همت کارشناسان  اداره مهندسی الکترونیک فروگاه  بر بستر فیبر نوری اجرا و راه اندازی شد.

مدیرکل فرودگاه لارستان ضمن اعلام این خبر افزود: از این پس نظارت آنلاین بر صحت کارکرد دستگاهها انجام میشود وامکان تنظیمات لحظه ای پارامترهای موجود بر روی دستگاههای کمک ناوبری بدون مراجعه به سایت (که در فاصله ۴ کیلومتری اتاق کنترل قرار دارد)  فراهم شده که این موضوع در زمان عملیات پرواز بسیار حائز اهمیت می باشد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی لارستان،  این پروژه توسط کارشناسان اداره مهندسی الکترونیک فروگاه لارستان وبا هزینه ۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران انجام شده است.

بنا بر این گزارش در فاز اول کنترل از راه دور سایت DVOR/DME و در مراحل بعد تمامی سامانه های کمک ناوبری،راداری و ارتباطی این فرودگاه مانند سایت رادار و RCAG کوه کور که در فاصله ۴۰ کیلومتری فرودگاه واقع شده است به صورت متمرکز کنترل ونظارت خواهد شود.

همچنین در آینده ای نزدیک مانیتورینگ عملیاتی بودن دستگاههای DVOR/DME دربرج مراقبت پرواز فرودگاه نیز نصب وراه اندازی می گردد .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین