پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اتمام مراحل احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی لار/فراهم‌سازی امکان اجاره کردن واحدهای صنعتی در لارستان

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان گفت: در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار امکان استقرار ۱۱۹ واحد صنعتی وجود دارد که ۷۸ مورد آن فعال هستند. محمدرضا پیمان‌فر در گفت‌وگو با…

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان گفت: در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار امکان استقرار ۱۱۹ واحد صنعتی وجود دارد که ۷۸ مورد آن فعال هستند.

محمدرضا پیمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان را همچون شهرداری‌ها در شهرها دانست و اظهار داشت: آماده‌سازی زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند آب، برق، تلفن، آتش‌نشانی، نگهبانی، تمیزی، فضای سبز، فروش زمین، صدور سند و غیره  برای صنعتگران وظیفه اداره شهرک‌های صنعتی است.

وی درباره تفاوت کار این اداره با اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان، افزود: جذب سرمایه‌گذار، پرداخت وام، رفع مشکلات صنعتگران با اداره صنعت، معدن و تجارت است.

این مسوول با برشمردن شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال در منطقه لارستان، تصریح کرد: شهرک صنعتی مرکزی شهر لار  با ۱۱۹ هکتار، ناحیه صنعتی حسن لُری و پشته سنگر لار درمجموع با  ۲۶ هکتار، شهرک صنعتی اوز  با ۷۲ هکتار که ۳۵ هکتار آن راه‌اندازی شده و مابقی برای طرح توسعه در نظر گرفته‌شده است، شهرک صنعتی بیرم ۴۳ هکتار و شهرک صنعتی خنج ۹۲ هکتار می‌شود که فعلاً ۱۰ هکتار آن اماده‌سازی شده است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت زمین در این شهرک‌ها و نواحی جهت سرمایه‌گذاری به دفتر این شرکت مراجعه کنند، تصریح کرد: زیرساخت‌های آماده‌شده در شهرک‌ها و نواحی لارستان بسیار مناسب است.

وی بابیان اینکه شهرک صنعتی شهر لار دارای آب شیرین است که با حفر چاه از تنگ «مه» بافاصله ۳ کیلومتری به این مکان منتقل‌شده است، ادامه داد: تمامی مراحل انتقال آب به شهرک صنعتی شامل حفر چاه، خرید لوله، انتقال و غیره با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان انجام‌شده است.

پیمان‌فر از اتمام مراحل احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی لار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: آسفالت فازهای یک و دو با هزینه‌ای بالغ‌بر ۹۰۰ میلیون تومان، اتمام روشنایی در فاز ۲ این شهرک با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان، احداث سالن اجتماعات کسب‌وکار ویژه صنعتگران برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان، ایجاد و تجهیز  آتش‌نشانی، اصلاحیه ساختمان نگهبانی، پیاده‌روسازی فاز  ۲ با هزینه ۷۵۰ میلیون تومان، ایمن‌سازی پل‌ها با هزینه ۲۵ میلیون تومان و غیره اشاره کرد.

وی بابیان اینکه در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار امکان استقرار ۱۱۹ واحد صنعتی وجود دارد که ۷۸ مورد آن فعال هستند، ادامه داد: با فراهم‌سازی امکان اجاره‌ای کردن واحدهای تعطیل باعث شروع و راه‌اندازی تعداد زیادی از واحدهای غیرفعال شد و خوشبختانه مورد استقبال گرفت که از آن جمله می‌توان فعال‌سازی تولید ظروف آلومینیومی یک‌بارمصرف، بازیافت زباله، بسته‌بندی نبات و غیره نام برد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان درباره مراحل احداث نیروگاه برق در شهرک صنعتی لار، گفت: این طرح با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده و دستگاه‌های موردنیاز نصب و در آینده نزدیک با اتصال این نیروگاه به گاز به‌عنوان خوراک اولیه این طرح وارد مدار می‌شود.

این مسوول در تشریح وضعیت احداث جاده دسترسی شهرک صنعتی لار از سمت جاده فرودگاه، یادآور شد: با پیگیری‌های زیاد و رایزنی فراوان معارضین راضی به همکاری شده‌اند و موارد قانونی رفع شده است و امید می‌رود تا پیش از پایان امسال کار زیرسازی و تعریض اولیه صورت گیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اتمام مراحل احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی لار/فراهم‌سازی امکان اجاره کردن واحدهای صنعتی در لارستان”

  1. محسن لار گفت:

    احسنت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین