شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لارستان مهد اخوت اسلامی شیعه و سنی است

میلاد لارستان: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به اجلاسیه پیرغلامان حسینی در شیراز اعلام کرد:مداحی، رسانه ای پر نفوذ و پایدار است که پیام حماسه…

میلاد لارستان: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به اجلاسیه پیرغلامان حسینی در شیراز اعلام کرد:مداحی، رسانه ای پر نفوذ و پایدار است که پیام حماسه حسینی را که پیام مقاومت در برابر تهدیدات و فشارهای استکبار است عالم گیر می کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا این مرجع تقلید در این پیام نوشت: هر چه از عمر قیام عاشورا می گذرد بر هیبت و عظمت آن افزوده شد و یاد و خاطره شهدای این قیام در قلب ما سرزنده تر می شود. این قیام سرمشقی برای آزادمردانی است که از بذل جان در راه احیای ارزش های الهی دریغ نمی کنند و در مقابل ظغیان ظالمان و گردنکشان سدی محکم و استوارند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود:همین امر سبب شده است تا ظالمان و کوردلان عالم به خیال خام خود ریشه ها و واقعیات این قیام بی نظیر را نشانه گرفته و هر ساله با تکرار شبهاتی که دیگر نخ نما شده اند آن را تضعیف کنند.هر چند دشمنان در غالب کتاب ها و مقالات و شبکه های ماهواره ای و فضای سایبری اندیشه قیام ناب سرور و سالار شهیدان را نشانه گرفته اند، اما با این حال هر ساله عزاداری امام حسین(ع)با شور و قوت مضاعفی برپا می شود.

وی ادامه داد:ذکر هنرمندانه مناقب ائمه معصومین(ع) و تعمیق معارف علوی از سوی مداحان و پیرغلامان حسینی در این راه بسیار با ارزش و ستودنی است.پایمردی و مقاومتی که ملت قهرمان ایران ثمره پیروزی آن را در هشت سال دفاع مقدس در سایه خودباوری و ایمان به امدادهای الهی به دست آورد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت:سیزدهمین الجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با همت قابل تقدیر رسانه ملی هر ساله برگزار می شود و اجلاسیه امسال آن در استان فارس برگزار می شود صدقه جاریه ای است که جان انسان ها را با زلال اشک بر مصایب امام حسین(ع) و اهل بیت رسول الله (ص) شستشو می دهد و بذر شجاعت و شهامت و قیام الهی را در عرصه عالم به بار می نشاند. این است رمز پایداری و ماندگاری اسلام عزیز و به راستی همین قیام است که اسلام را در جهان گسترش می دهد.

وی افزود:این اجلاسیه که امسال هوشمندانه شعارش با توجه به موضوع امنیت ملی و وحدت امت اسلامی و بحث تکفیری ها و وجود عمله های خبیث داعش در منطقه با عنوان ‘پیرغلامان حسینی منادیان وحدت امت اسلامی’ انتخاب شده و در شهر ولایی لارستان که مهد اخوت اسلامی شیعه و سنی است آغاز و در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) ادامه و خاتمه می یابد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد:پیرغلامان پیشکسوت حسینی از ۱۹ کشور جهان شرف حضور دارند و در جوار بارگاه بارگاه ملکوتی امین ولایت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ندای شرف و وجدان انسانی و آزادگی را سر می دهند، محفلی عرشی و رحمانی است که اثرات مبارک برگزاری آن درآستانه ماه محرم با استعانت ازدرگاه حضرت باری تعالی در جان شیفتگان و سینه چاکان حسینی مضاعف و نام همه دست اندرکاران و برگزار کنندگان در دفتر اباعبدالله الحسین(ع) ثبت و ضبط می شود.

سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور ۷۴۰ نفر میهمان داخلی و خارجی چهارشنبه پانزدهم مهر ۹۴ در شیراز گشایش یافت.

دبیر سیزدهمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این اجلاس علاوه بر میهمانان داخلی، ۴۰ نفر از ۱۹ کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجکستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار حضور دارند.

مهدی دهقان نیری افزود: در این دوره از اجلاس از ۳۲ نفر از پیرغلامان و خادمان حسینی در سطح ملی و بین المللی تجلیل می شود که از این تعداد از ۱۵ نفر از پیرغلامان حسینی داخلی، ۱۵نفر پیرغلام حسینی بین المللی، یک نفر پیرغلام پیرغلامان و یک پژوهشگر حسینی است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین