شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

از کشت گیاهان دارویی در لارستان چه می دانید؟!

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی لارستان از پایان طرح پژوهشی ۳ ساله گیاهان دارویی سازگار با اقلیم منطقه لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی لارستان از پایان طرح پژوهشی ۳ ساله گیاهان دارویی سازگار با اقلیم منطقه لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی لارستان عالیه سادات رفعت حقیقی بابیان اینکه شهرستان لار به سبب برخورداری از شرایط اقلیمی گرم و خشک مناسب تولید گیاهان دارویی با ماده مؤثره بالاست، اظهار داشت: به دلیل خشک‌سالی‌های متوالی به منظور مدیریت منابع آبی با توجه به اینکه گیاهان دارویی از میزان مصرف آب کمی برخوردارند، می‌توان به عنوان کشت جایگزین در مقابله با خشک‌سالی استفاده کرد.

این کارشناس گیاهان دارویی بابیان اینکه این طرح پژوهشی به منظور شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه لارستان موردبررسی قرارگرفته است، تصریح کرد: بررسی میزان آب مصرفی، بررسی میزان ماده مؤثره و تولید محصول سالم به واسطه عدم مصرف کود و سم شیمیایی از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: با کشت گیاهان دارویی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان گام‌هایی در جهت رونق اقتصادی خانوارهای روستایی برداشت.

رفعت حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر گیاهان دارویی مرزنجوش، آویشن باغی، زوفا، مریم گلی، چای ترش و به‌لیمو ازجمله گیاهانی هستند که با توجه به سازگاری، عملکرد و بازارپسندی به کشاورزان لارستانی توصیه می‌شود، افزود: گیاهان دارویی مزیت‌هایی نسبت به سایر کشت‌ها دارند که مصرف کم آب، عدم نیاز به سردخانه، نگهداری آسان و بازار فروش مناسب و مقرون به‌صرفه بخشی از این مزایاست.

وی با اشاره به نتایج حاصل از آنالیز اسانس گیاهان دارویی کشت شده خاطرنشان کرد: لارستان شرایط تولید گیاهان دارویی با درصد اسانس مناسب جهت بازارهای مختلف ازجمله کارخانه‌های اسانس گیری و داروسازی را دارد.

کارشناس گیاهان دارویی مرکز جهاد کشاورزی لارستان در پایان با تأکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی، بحث صادرات آن را با وجه به پتانسیل‌های لارستان در حوزه خلیج‌فارس بسیار مهم دانست.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین