شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
فرماندار ویژه لارستان

مسئولین نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی لارستان بی‌تفاوت نباشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: مسئولین نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی این شهرستان بی‌تفاوت نباشند.  به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: مسئولین نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی این شهرستان بی‌تفاوت نباشند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان لارستان اظهار داشت: جلسات این کارگروه بایستی کاربردی همراه با ارائه راهکارها، پیشنهاد‌ها و برنامه‌های جدید در سال ۹۷ و به صورت منظم برگزار گردد.

 وی ضمن گله‌مندی از بعضی مسئولین که در حوزه‌های اجتماعی آن طور که باید و شاید به آن توجه نمی‌کنند افزود: در جوامع پیشرفته برای اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی به حوزه‌های سیاسی و امنیتی سرازیر نشود، همه افراد ذیربط و تأثیرگذار پای کار هستند و نمی‌گذارند مشکلات اجتماعی جامعه به مسائل امنیتی تبدیل شود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: رؤسای ادارات نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی شهرستان بی‌تفاوت نباشند و همه در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تلاش کنند و برنامه ارائه دهند.

حسنی ادامه داد: شهرستان لارستان به دلیل بافت سنتی و فرهنگ بالای مردم و به دلیل اعتقادات زیاد مردم آسیب‌های اجتماعی آن در مقایسه با کشور و استان کمتراست  و در این خصوص  از نظر کاهش آسیب‌های اجتماعی اگر در رتبه اول در سطح استان نباشد، در رتبه دوم و یا سوم هست.

معاون استاندار فارس یادآور شد: امروزه با یک تهاجم وسیع و ویرانگر فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم که مقام معظم رهبری نیز سالیان سال است بر آن تأکید می‌کنند و این تهاجم فرهنگی تأثیرات آن بسیار مخرّب است که اگر مراقبت ننماییم، بر همه جامعه آسیب می‌زند و تنها راهش این است که آن را آسیب‌شناسی  شود و در نطفه خفه گردد تا به جامعه آسیب نرساند.

وی بابیان اینکه بایستی فضای مجازی را مدیریت کنیم؛ گفت: اگر می‌خواهیم آسیب کمتری از فضای مجازی ببینیم، بایستی فضای مجازی را مدیریت شده به پیش ببریم، تا مشکلاتی از سوی فضای مجازی به جامعه و افراد سرازیر نگردد.

حسنی گفت: با این حال فضای مجازی در کل، فضایی آموزنده است و نگاه به آن به صورت یک تهدید اصلاً درست نیست ، بلکه باید به این فکر باشیم که چگونه از این فضا به خوبی استفاده کرده و آن را مدیریت کنیم.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: یکی از مسائل اصلی مدیریت فضای مجازی آشنا کردن و دادن اطلاع و دانش کافی به مخاطبانی است که می‌خواهند از این فضا استفاده کنند، زیرا اگر استفاده‌کنندگان آگاهانه به این فضا وارد نشوند و نفهمند که برای چه از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند امکان آلوده شدن در این فضا برایشان وجود دارد و تنها کسانی موفق خواهند بود که با علم و آگاهی از آن استفاده می‌کنند.

معاون استاندار فارس تأکید کرد: قبل از اینکه دشمنان به سمت نوجوانان و جوانان ما بروند، ما بایستی با ارسال  احکام اسلامی و ارزش‌های دینی و اسلامی و علمی در فضای مجازی، آن‌ها را از تهاجم فرهنگی  به دور کنیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی  بدرخشیم بایستی احساس مسئولیتمان نسبت به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و جلسات مربوط به آسیب‌های اجتماعی بیشتر کنیم و احساس مسئولیت جدی داشته باشیم، لذا مسئولین ادارات نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌هایی که امروزه اولویت اول  کشور ماست و ممکن است نسل آینده را درگیر کند و آینده را به انحراف بکشاند، بی‌توجه نباشند.

حسنی خاطرنشان کرد: اولویت اول کاری ما این است که ماهی یک‌بار، جلسه کارگروه  کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار نماییم و اعضاء نیز با ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان در جهت نهادینه کردن ارزش‌های دینی و اسلامی همت کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: این برنامه‌ها بایستی بر روی مراکز دانش‌آموزی و دانشجویی بیشتر متمرکز شود و  با عمل و رفتارهای مناسب و اخلاق خوب  خود، در جامعه الگو باشیم.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین