پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

اداره کل راه و شهرسازی و شورای ترافیک لارستان؛خواهشا باغشهرها و بولوار ولايت را دريابيد

يكي از مواردي كه در كاهش تصادفات جاده اي موثر است، لزوم استفاده از علائم راهنمايي رانندگي و كاهش سرعت در زمان مناسب مي باشد. امروزه بخش قابل توجهي از…

يكي از مواردي كه در كاهش تصادفات جاده اي موثر است، لزوم استفاده از علائم راهنمايي رانندگي و كاهش سرعت در زمان مناسب مي باشد.

امروزه بخش قابل توجهي از مردم براي خود باغهاي كوچكي با نام باغشهر ايجاد كرده اند، بي آنكه درباره مزايا و معايب اين عمل سخن بگوييم نكته اي مهم را تذكر مي دهيم. اغلب باغشهرها و مجتمعهای صنعتی و کارگاهی در مسیر جاده های اصلی قرار دارند. ورودی این مجتع ها فاقد باند کاهنده سرعت است.

باندهای افزاینده و کاهنده سرعت و جدا کننده های میانی مانع وقوع حوادث خواهد شد. با توجه به هزینه های بالائی که در باغشهرها صورت می گیرد بهتر است الزامات ترافیکی در آنها رعایت شود.

همين امر به صورت بسيار اهميت دار تر در محل تلاقی بلوار ولایت با کمربند غربی شهر لار قابل بررسي است. اين ناحيه از شهر لار نیز فاقد باند افزاینده و کاهنده سرعت است و فقط با سرعت گیر نمی توان آنرا کنترل کرد. بخصوص در باند شمالی که افزایش سرعت نیاز است، باید طول استاندارد طی شود.همين چند روز پيش بود كه دو مورد سانحه در محل دوربرگردان بلوار ولایت رخ داده است!

از مسئولين لارستان خصوصا اداره كل راه و شهرسازي و شوراي ترافيك لارستان عاجزانه خواستاريم با هزينه اي كم، جان با ارزش همشهريان را لااقل از عوامل انساني محفوظ دارند. 

 

گردآوري : حامد مقدم- عضو هيات علمي گروه شهرسازي دانشگاه آزاد اسلامي رباط كريم و عضو مجمع فرهيختگان لارستان

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین