دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته سوم مهرماه 1386 شماره 488 (يك رشته دانشگاهي با 20 سال سابقه)

در سال ۱۳۶۶ همزمان با تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، دانشكده پرستاري حضرت زينب كبري(س) افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت. دانشكده‌اي كه بوسيله يكي از خيرين شهرمان، يعني مرحوم…

در سال ۱۳۶۶ همزمان با تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، دانشكده پرستاري حضرت زينب كبري(س) افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

دانشكده‌اي كه بوسيله يكي از خيرين شهرمان، يعني مرحوم استوار با هزينه‌اي بسيار بالا ساخته شد و هدف توسعه رشته‌هاي مختلف پزشكي و پيراپزشكي در آن بود ساختمان و تأسيسات آن به نحوي است كه به راحتي مي‌تواند رشته‌هاي متعدد و متنوع را پوشش دهد اما اينك كه اين ساختمان ۲۰ ساله مي‌شود نشاني از توسعه و گسترش رشته بر پيشانيش نقشه نبسته است. به نظر مي‌آيد نه مسئولين گذشته و نه حال هيچ يك براي توسعه آن قدمي كه نتيجه‌بخش باشد برنداشته‌اند؛ بعضي از شهرستانهاي هم‌جوار با افزايش چند رشته و تبديل يك دانشكده به چند دانشكده اينك به دانشگاه تبديل شده‌اند اما مسئولين ما متأسفانه عملاً به وضع ۲۰ سال قبل راضي شده‌اند و حركتي كه ثمربخش باشد از خود بروز نداده‌اند.

راستي آيا ۲۰ سال در يك رشته ماندن ركود نيست و به سقوط نمي‌انجامد. گاهي انسان فكر مي‌كند اگر اين ساختمان با اين تجهيزات به دانشگاه ديگري تحويل داده مي‌شد، به بلاي ماندن در تك رشته مبتلا مي‌گرديد يا در توسعه گام به گام آن اقدام مي‌نمودند و از فضاي موجود كمال بهره‌برداري مي‌كردند؟ در پي آن نيستيم كه مقصر‌يابي كنيم مسئولين امر اعم از روحانيت محترم، رئيس دانشكده، نماينده مجلس، فرمانداري و… دست به دست هم دهند و براي توسعه آن گامي بردارند تا از يك طرف مشكلات علمي منطقه را با توسعه رشته‌هاي مورد لزوم مرتفع سازند و از طرف ديگر فضايي ايجاد شود تا فارغ التحصيلان بومي خدمتي به موطن خود نمايند و از مهاجرت بي رويه آنها جلوگيري به عمل آيد.

مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین