جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

اراضی لارستان از مناطق مستعد تبدیل به بیابان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هکتار از اراضی فارس مستعد تبدیل به بیابان هستند، گفت: به منظور بیابان‌­زدایی از اراضی فارس طرح‌­های…

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هکتار از اراضی فارس مستعد تبدیل به بیابان هستند، گفت: به منظور بیابان‌­زدایی از اراضی فارس طرح‌­های درختکاری، بذر و بوته‌‌کاری و ترسیب کربن اجرا می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هکتار از اراضی فارس مستعد تبدیل به بیابان هستند، اظهار داشت: این اراضی در ۱۷ شهرستان با سطح‌­های متفاوت وجود دارد که به طور عمده شهرستان‌­های نی‌ریز، زرین‌دشت، آباده، نورآباد و لارستان را در برمی­‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در تصریح اقدامات انجام شده به منظور بیابان‌­زدایی از اراضی فارس، از طرح‌­های درختکاری، بذر و بوته‌‌کاری و ترسیب کربن یاد کرد که در شهرهای مستعد بیابان‌زدایی به اجرا در آمده است.

بوستانی با اشاره به شهرستان زرین‌دشت به عنوان یکی از شهرستان‌­هایی که میزان بالایی از اراضی در معرض بیابانی شدن را در خود جای داده است، گفت: سال گذشته مساحتی برابر با ۲ هزار و هشتصد هکتار از این اراضی درختکاری شده است که با استفاده گونه‌­های مستعد برای طرح بیابان‌­زدایی، از طرح‌­های موفق در این زمینه بوده است.

وی از کاشت ۱۲۰ هکتار «کنار» در شهرستان گراش به منظور بیابان‌­زدایی از اراضی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: طرح‌­های درختکاری، بذر و بوته‌­کاری در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی، ترسیب کربن گفته می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین