شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مدیر مخابرات و اعضای دفتر جعفرپور، پاسخگوی مطالبات نمایندگان بخشهای لارستان

به فاصله‌ی سه هفته از نشست شورای اسلامی شهرستان با نماینده مردم در مجلس، این شورا در نهمین جلسه‌ی علنی خود پیگیرِ میزان تحقق مطالبات اعضا از دکتر جعفرپور و…

به فاصله‌ی سه هفته از نشست شورای اسلامی شهرستان با نماینده مردم در مجلس، این شورا در نهمین جلسه‌ی علنی خود پیگیرِ میزان تحقق مطالبات اعضا از دکتر جعفرپور و اقدامات دفتر ایشان شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان، در این جلسه محمد مظفری مسئول دفتر نماینده و اسدی از اعضای اصلی این دفتر، به جمع نمایندگان بخش‌ها و شهرهای لارستان آمدند تا نتیجه پیگیری‌های انجام شده و دیگر برنامه‌ها و خبرهای جدید را به اطلاع شورا برسانند.

البته مهمان نخستِ نشست علنی پارلمان محلی لارستان مهندس صادق نژادان مدیر مخابرات این شهرستان بود که وقت زیادی را به خود اختصاص داد و دومین باری بود که طی دو سال اخیر در این شورای فرادستی حاضر می‌شد.

در آغاز جلسه اما عبدالرحیم مقیمی برای اعضا و مشاوران شورا آرزوی قبولی طاعات و عبادات در رمضان گذشته کرد و از درگاه خدا خواستار پیروزی «مردم مظلوم یمن» در مقابله با «کفار» شد. وی با اشاره به برخی مکاتبات شورای شهرستان با شوراها و شهرداری‌ها از جمله در موضوع «استقرار نیرویی در مرکز استان برای پیگیری مکاتبات و خواسته‌ها»، اظهار داشت: امیدواریم شوراها در پاسخ به نامه‌های مهم تسریع و شورای شهرستان را در پیش‌بُرد امور همراهی و همیاری نموده و با جدیت بیشتر نسبت به پیگیری مکاتبات این شورا و طرح موارد در جلسات شوراهای بخش و شهر اقدام کنند.

وی ضمن تأکید بر جنبه‌ی نظارتی و مشورتی شورای شهرستان افزود: این شورا هرگز قصد تحکم یا دستور دادن به شوراها، شهرداری‌ها و دیگر نهادها ندارد و تنها به دنبال این است که با انسجام و هماهنگی بیشتر بتوان گرهی از مشکلات مردم شریف منطقه باز کرد؛ و این امر جز با همدلی، وحدت، صداقت و انگیزه‌ی الهی میسر نخواهد شد.

عضو شورای شهر لار، به موضوع مهم «پسماندهای شهری» و مسائل و معضلات مرتبط با آن هم اشاره و تصریح کرد: طرح تولید برق از زباله موضوعی است که شورای شهر لار و شورای شهرستان مدت‌هاست به دنبال عملی کردن آن هستند و برای آن جلسات و رایزنی‌های بسیاری انجام شده است.

مقیمی با تأکید بر اهمیت این طرح و تأثیر آن در حفظ محیط زیست، درآمدزایی و اشتغال‌زایی؛ از اعضای شورا و شهرداران لارستان خواست تا ضمن همکاری، همفکری و تهیه‌ی آمار و اطلاعات لازم، در تحقق طرح یاد شده بکوشند.

در جلسه‌ی صبح پنج‌شنبه پیش و بیش از اینکه ۱۲ عضو حاضر به بیان گزارش فعالیت‌ها و پیگیری‌های شوراهای بخش و شهرشان بپردازند، با ورود مهمانِ نخست، مباحث به سمت خواسته‌ها و اعتراضاتِ مخابراتی پیش رفت. مطالبات پرشمار شهرها و روستاها، با صحبت‌های نماینده بخش اوز آغاز شد.

 این عضو شورا ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب و اجرا نشدن خواسته‌های مردم، از اشکالات خطوط ارتباطی تلفن ثابت و همراه در آن بخش سخن گفت. کمبود خطوط تلفن ثابت و تقاضای بالای مردم، مشکلات اینترنت همراه در بیشتر بخش‌ها، ناتمام ماندن ساختمان مخابرات در بعضی مناطق شهرستان، ضعف آنتن‌دهی در نقاط روستایی و حتی شهری، و نیز مشکل فرسودگی شبکه‌ها و کابل‌ها پرتکرارترین موضوعی بود که اعضای شورای اسلامی لارستان در برابر مهندس صادق نژادان مطرح کردند.

مدیر مخابرات پس از شنیدن مطالبات و انتقادات اعضا، به تبیین شرایط و اقدامات خود و همکارانش پرداخت اما در ابتدا وظایف دو بخش «دولتی» و «خصوصیِ» حوزه‌ی ارتباطات را تشریح کرد. صادق نژادان در ادامه آماری از حوزه‌های مختلف ارائه کرد و از بهره‌مند شدن تعدادی از روستاها برای اینترنت ۳G و ۴G طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده خبر داد.

صادق نژادان ضریب نفوذ تلفن همراه در کل لارستان را نسبت به بسیاری از شهرستان‌ها بالاتر خواند و گفت: ما برای توسعه شبکه تلفن ثابث و واگذاری خطوط جدید به مشترکان شهری آمادگی داریم، به شرط آنکه مردم و مسئولان شهرها همیاری و مساعدت کرده و بخشی از کارها را به عهده گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مطالبات مردم و نمایندگان آنان کارها را بهتر به نتیجه می‌رساند؛ «نگهداری شبکه» و نیز «توسعه خطوط در بعضی مناطق شهری» را جزء وظایف «مخابرات»- که وابسته به بخش خصوصی است- عنوان کرد و افزود: بنده در مدیریت مخابرات لارستان چندان در قید بخشنامه‌ها نبوده و نیستم؛ در این مدت هر اقدامی که در توانم بوده در جهت توسعه شبکه تلفن ثابت و همراه و اینترنت انجام داده‌ام.

هرچند تعدادی از اعضای شورای شهرستان از پاسخ‌ها و توضیحات مدیر مخابرات به‌طور کامل قانع نشدند- که علت آن را عدم تحقق بعضی وعده‌ها عنوان کردند-، اما در پایانِ حضور وی، مقرر شد بعضی خواسته‌ها و معضلات موجود به‌طور دقیق، کارشناسی شده و مکتوب برای این اداره ارسال شود و نمایندگان بخش‌ها و شهرها نیز در جلسات آتی شورا پیگیر رفع مشکلات باشند.

مظفری رییس دفتر دکتر جعفرپور نیز دیگر مهمان نهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان لارستان بود که در جمع اعضا، نشست سه هفته پیشِ این شورا با نماینده را خوب و سازنده توصیف کرد و با بیان اینکه «شورای شهرستان بهترین نهاد برای کارشناسی و جمع‌بندیِ مطالبات مردم است»، اظهار داشت: نباید هر خواسته یا مورد جزئی را به دفتر نماینده ارجاع داد و بسیاری از مسائل داخلی را باید از مدیران اجرایی شهرستان درخواست و پیگیری کرد.

وی افزود: در جایی مثل شورای شهرستان نمایندگان به کمک کارشناسان و مشاوران، طرح‌ها و برنامه‌های کلان برای توسعه‌ی شهرستان تهیه کنند.

تصویب نهایی انتقال آب از سد سلمان به بنارویه و جویم، آغاز کار راه‌آهن از زاهدمحمود تا لار به‌صورت آنتنی، و اقدامات نهایی برای کلید خوردن منطقه ویژه اقتصادی لارستان، از موارد اساسی بود که او و اسدی در جمع اعضای این شورا بیان کردند.

 دو مهمان جلسه، کار نماینده و تیم ۱۲ نفره‌ی وی را با توجه به گسترده بودن منطقه و مطالبات گوناگون مردم، سخت و پردردسر خواندند و ضمن انتقاد از برخی مدیران شهرستان در موضوع پاسخگویی و پیگیری مسائل، خواستار تداوم ارتباط و جلسات مشترک شورای اسلامی شهرستان با دفتر نماینده شدند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مدیر مخابرات و اعضای دفتر جعفرپور، پاسخگوی مطالبات نمایندگان بخشهای لارستان”

  1. مهدي گفت:

    جناب دکتر جعفرپور ،در اينده اي نزديک قراره وزارت راه و شهرسازي به وزارت راه و ترابري و مسکن و شهرسازي تفکيک بشه ،باتوجه به اينکه مسکن و شهرسازي لارستان کل هستش و چندين معاونت داره و واقعا مردمان جنوب فارس ديگر نيازي به رفتن به مرکز استان ندارند ،پيگيري نماييد ،با تفکيک اداره کل راه و شهرسازي ،اداره کل مسکن و شهرسازي به لارستان اختصاص يابد و زيرمجموعه شيراز قرار نگيرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین