شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

چرا40سالگي انقلاب اسلامي مهم است؟/ دوره کمال يا سقوط نظام؟

سال گذشته تجمع اعتراضي ضد انقلابيون فراري با محوريت سازمان منافقين و تعدادي از مقامات سياسي بعضي کشورها ي مخالف نظام اسلامي  چون رئيس سابق اطلاعات عربستان سعودي و جان…

سال گذشته تجمع اعتراضي ضد انقلابيون فراري با محوريت سازمان منافقين و تعدادي از مقامات سياسي بعضي کشورها ي مخالف نظام اسلامي  چون رئيس سابق اطلاعات عربستان سعودي و جان بولتون مشاور کنوني امنيت ملي دولت ترامپ و به همراه بعضي از چهره هاي سياسي فراري از ايران در پاريس برگزار شد، تا به خيال خام خود برنامه براندازي جمهوري اسلامي را  در کشور کليد بزنند.

جان بولتون در آن جلسه گفت: جمهوري اسلامي ايران ۴۰ سالگي خود را جشن نخواهد گرفت

تاکيد ايشان بر روي عدد چهل اتفاقي نيست و يقينا متاثر ازيک سري اتفاقات و پديده هاي تاريخي و ديني و حتي علمي است در آموزه هاي ديني ما عدد ۴۰ داراي يک جايگاه ارزشي است که تفصيل آن در کتب معتبر ديني  و مذهبي آمده است . مثلا:

در آيه ۱۵ سوره احقاف از چهل سالگى انسان ياد شده و اين كه خداوند به همه انسان ها درباره نيكى به پدر و مادر سفارش كرده است؛ اما فقط نيكوكاران به اين سفارش الهى عمل و به پدر و مادر خود نيكى مى كنند و اين نيكى را تا رسيدن به رشد كامل خود و رسيدن به چهل سالگى ادامه مى دهند

در آيه ۲۶ سوره مائده از چهل سال ممنوعيت ورود بنى اسراييل به سرزمين مقدس و چهل سال سرگردانى آن ها در قطعه اى از زمين خبر داده است

آيه ۵۱ سوره بقره نيز از ميقات چهل شبه موسى خبر مى دهد:«و اذ واعدنا موسي اربعين ليله » كه در آيه ۱۴۲ سوره اعراف به اين صورت تفصيل داده شده است:«و واعدنا موسي ثلاثين ليله و اتممناها بعشر فتم ميقات ربه اربعين ليله.و….

گفته شدکه هدف اصلي  جلسه مذکور، تقسيم وظايف بخش هاي مختلف  براي براندازي جمهوري اسلامي بود تا به زعم خود تا قبل از فرا رسيدن دهه فجر کار جمهوري اسلامي را تمام کنند .دي ماه سال ۹۶ شاهد بعضي تحرکات در سطح بعضي شهر هاي کوچک و بزرگ و از جمله تهران بوديم هرچند اين اعتراضات در آغاز يک مطالبه مشروع و قانوني بود اما در ادامه با ايجاد بلوا و آشوب هزينه هايي را براي  کشور ايجاد نمودند و در ادامه مشخص شد که  افرادي وظيفه داشته اند تا مسير شعارهاي مردم را تغيير داده و با ايجاد آشوب ، فضاي آرام کشور را متشنج کنند. مشکلات اقتصادي زير بناي بسياري از اين اعتراضات بود اما به هر صورت قرار بر اين شده بود که همه طرف ها به صورت هماهنگ و با برنامه حرکت کنند . هوشياري و مراقبت مردم در اين روزها و فردا بسيار مهم و حياتي است .

موارد ذيل خروجي آن جلسه بود :

۱- اختلاف افکني بين دولت و مردم : اين وظيفه بر عهده شبکه هاي ماهواره اي گذاشته شد تا با اعلام يک خبر و انتشار آن در فضاي مجازي (خصوصا بعضي پيام رسان هايي که سرور آنها در ايران نبود) اعتماد عمومي مردم را به حاکميت از بين برده و زمينه هاي گسترش نارضايتي ها را به نحوي مديريت کنند تا اين خبرها با دخالت خارجي ها زمينه هاي فشار را بر حاکميت افزايش دهند کما اينکه شاهد بعضي موضع گيريهاي عجولانه مقامات غربي بوديم .

۲- بالا بردن مطالبات مردمي و ناکار آمد نشان دادن  دولت: گفته شد که برخي اعتراضات مردمي به حق و درست بود اما نفوذ بعضي عناصر مشکوک، تجمع آرام مردم را به يک مسير نادرست هدايت مي کردند افرادي که در تخريب اموال عمومي و خصوصي دخالت داشته اند به نقش عوامل آن سوي مرزها اشاره نموده اند.

۳- کاهش ارزش پول ملي :در اواخر سال گذشته، شاهد آشفتگي در بازار ارز و سکه بوديم قيمت ها به يکباره با افزايش غير معقول، فضاي کسب و کار را نا امن کرد  هجوم مردم براي خريد سکه و دلار هر روز بر آشفتگي بازار مي افزود. بعضي تصميم گيري هاي کارشناسي نشده نيز در اين زمينه دخيل بود التهابات بازار با ورود دولت به بازار ارز و تعيين قيمت ارز و پيش فروش سکه موقتا آرامشي بر بازار حاکم کرد اما چاره ساز نبود و شاهد افزايش چشمگير قيمت ارزهاي خارجي خصوصا دلار و سکه بوديم همه اينها مويد يک نقشه از بيرون طراحي شده بود که با هماهنگي سران سه قوه ،بعضي عناصري که در اين زمينه دخيل بودند شناسايي و دستگير شدند (سلطان سکه ،وارد کنندگان اقلام مورد نياز کشور چون خودرو و موبايل که با قيمت آزاد به مردم فروخته بودند) که اميد است مسوولان با آنان برخورد جدي کنند.

۴- فشار بيروني و بازگشت تحريم ها : با توجه به عدم پايبندي طرف هاي غربي خصوصا امريکا به تعهدات خود در اجراي برجام  و تهديد به خروج از اين توافقنامه ، در صدد امتياز گيري از ايران بودند. اعتراضات هم فرصت مناسبي براي آنها فراهم مي کرد تا با افزايش فشارها نارضايتي ها را تشديد نمايند. با خروج امريکا از اين توافق نامه و بازگشت تحريم ها در بازه زماني ۳ماهه و ۶ ماهه شرايط کشور به سمتي مي رود که هوشياري همه آحاد ملت را مي طلبد. پر واضح است که دولت و مسوولان ارشد کشور هم با تکيه برتوان داخلي، جنگ نابرابر اقتصادي دشمن را مدبرانه مديريت کنند تا کشور از اين گردنه نيز سالم و سربلند بيرون رود. خوشبختانه با هماهنگي سران سه قوه که با هدايت مقام معظم رهبري انجام شده انسجام خوبي در بين مسوولان پيش آمده  تا ضمن هماهنگي ، با متخلفان در هر رده اي برخوردگردد تا با همکاري مردم ، اثرات سوء تحريم به حداقل ممکن برسد .

۵- استفاده از ظرفيت هاي شبکه هاي تلوزيوني و ماهواره اي :شبکه هاي ماهواره اي چون BBC ، VOA، و ديگر شبکه هاي معاند وظيفه داشتند تا کوچکترين تجمع اعتراضي را به سمت ايجاد بلوا پيش ببرند. مواردي چون اعتراضات دراويش در تهران ، مشکلات آب آشاميدني در شهرهاي خوزستان ، خبرهاي اعتراضي به تفکيک شهرستان کازرون ، بروز برخي هنجار شکني ها  از سوي عده اي فريب خورده و.. نمونه هايي از اين دست بودند و اين شبکه ها هر روزه با تغيير اصل خبر و مصاحبه با بعضي به اصطلاح کارشناسان خوراک لازم را براي ادامه اعتراض ها فراهم مي کردند

۶- رواج شايعات در فضاي مجازي: بعضي پيام رسان ها چون تلگرام، متاسفانه به دليل عدم پايبندي به قوانين جمهوري اسلامي به صورت افسار گسيخته اي مسير اعتراضات را مديريت مي کرد تا جاييکه با آموزش هاي خربکاري مردم را براي ايجاد آشوب تحريک مي کردند هر چند در آغاز سال جديد اين پيام رسان به ظاهر فيلتر شد( اما در عمل اين گونه نشد) شايان ذکر است که بنا به گفته مسوولان فضاي مجازي کشور اين پيام رسان موفق شده بود با ايجاد بستر هاي مناسب اما کذايي بيش از ۵۰ ميليارد دلار از سرمايه هاي مردم را از کشور خارج کند

۷- و موارد ديگري ….که در آينده به آن خواهم پرداخت.

 اين مقدمه را در آينده با توضيحات بيشتر تقديم خوانندگان عزيز خواهم کرد اما با رصد اتفاقات ۴۰ سال اخير و رجوع به بيانات و پيام هاي پير روشن ضمير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني و ارشادات مقام معظم رهبري و جان فشاني هاي جوانان اين کشور و درماندگي دشمن خصوصا امريکا در مواجهه با نظام اسلامي بايد همه مردم براي يک نبرد تمام عيار اقتصادي آماده باشند فتح وپيروزي از آن مردمي است که با استقامت خود دشمن را به تسليم وادارند راه سخت و طاقت فرسا اما اميد به آينده اي روشن سختي ها را آسان مي کند.

در پايان اين بخش توجه خوانندگان گرامي را به فرازهايي از صحبت هاي رهبري در ديدار با دولتيان را جلب مي نمايم .

دو جور آدم در مواجهه با مشکل

….. همواره در اجتماعات، در جوامع، در کشورها مشکل پيش مي‌آيد. در مواجهه‌ي با مشکل، دو جور آدم داريم: يک جور آدم هست که وقتي با مشکل مواجه ميشود احساس مسئوليت مضاعف پيدا ميکند، جوششِ غيرت پيدا ميکند. وقتي مي‌بيند مشکل پيش آمد انگيزه‌ي او مضاعف مي‌شود، احساس مسئوليتش مضاعف مي‌شود، احساس مي‌کند تحرّک بيشتري بايد انجام بدهد، وارد ميدان بشود.

يک جور آدم هم هست که وقتي با مشکل مواجه شد دچار يأس و ترس و منفيبافي و «نميشود» و «نميتوانيم»و «چکارکنيم» واينچيزهاميشود. مديران دولتي بايد از نوع اول باشند يعني وقتي با مشکل مواجه ميشوند اين روحيه در آنها وجود داشته باشد؛ روحيهي برخورد، روحيهي «ميتوانيم»،روحيهي «حتماً اقدام ميکنيم»، اين يک مسئله است؛ شجاعت در اقدام و روحيهي برخورد با مشکل بهصورت عاقلانه و مدبرانه ……

نگارنده: غلامرضا حامدپور

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین