جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

دیدار بانوی تازه مسلمان فیلیپینی با امام جمعه لار

خانم ”روزلین دلوس“ بانوی فیلیپینی تازه مسلمان ساکن لارستان هفته گذشته با امام جمعه لار دیدار کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لارستان؛…

خانم ”روزلین دلوس“ بانوی فیلیپینی تازه مسلمان ساکن لارستان هفته گذشته با امام جمعه لار دیدار کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لارستان؛ در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی خرم ضمن تقدیر از فعالیت‌های  این بانوی مسلمان هنرمند و فعال قرآنی به رسم یادبود یک جلد کلام الله مجید به وی اهدا نمود. امام جمعه لارستان بر استفاده از توانمندی‌ها این بانو در راه ترویج قرآن و عترت طاهرین تأکید کرد.

این بانو در سال ۱۳۶۹ و در کشور امارات با همسر لارستانی خود (اهل روستای کرمستج) آشنا شد و پس از ازدواج به ایران بازگشتند که همین مسأله مقدمه‌ی گرویدن او به دین مبین اسلام و مکتب تشیع بود.

دیدار خانم دلوس با امام جمعه، بهانه‌ای شد تا چند روز پیش با او گفت‌وگوی کوتاهی انجام دهیم. این بانو می‌گوید: «آشنایی‌ام با دین اسلام پیش از ازدواج و از طریق بعضی دوستان فیلیپینی مسلمانم بود که با معرفی این آیین و تشویق من به تحقیق، کمک بزرگی در این زمینه کردند…». این بانوی فیلیپینی اکنون رابطه عمیقی با قرآن دارد و چندین بار این کتاب هدایت را ختم کرده است.

از توانایی‌های روزلین دلوس تسلط بر ۵ زبان «فیلیپینی»، «انگلیسی»، «فارسی»، «ترکی» و «عربی» و نیز زبان شیرین لارستانی است. وی همچنین مدارک معتبر قالی بافی، روبان دوزی، نمد دوزی، قلاب بافی و گل بلندر و چینی دارد و در همه این زمینه‌ها دارای تجربه‌های عملی است.

بانوی شیعه فیلیپینی دارای ۴ فرزند است که ۳ پسر و یک دختر هستند؛ دو فرزند در حال تحصیل و دو نفر آنها شاغل هستند.

او که اوضاع مالی چندان مناسبی ندارد، دغدغه‌های متعددی مطرح می‌کند که یکی از آنها نبود حمایت‌های لازم برای استفاده از تخصصش در مراکز علمی و کاربردی شهرستان است. خانم دلوس یک خواسته و آرزوی مهم دیگر هم دارد؛ «آرزوی چندین و چند ساله‌ام دیدار مجدد با خانواده در فیلیپین و زیارت مشهد مقدس و کربلای معلی است، دوست دارم پدر پیرم را بعد از ۲۸ سال ببینم…» اشک‌های او نشان از عشق و محبت پاکش به خانواده بود.

این بانو در پایان از همه همشهریان و مردم لارستان به خاطر محبت‌ها و رفتار خوبی که تا امروز با او داشته‌اند تشکر کرد و گفت: ایران و لارستان را مانند کشور و شهر خود دوست دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین