پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

کارنامه‌ شورا: به بهانه‌ آغاز دومین سال فعالیت شورای پنجم شهر لار!

شورای پنجم شهر لار در شرایطی وارد دومین سال فعالیتش می شود که عملکرد یکساله اخیر آن برای شهروندان زیاد چشمگیر، ملموس و اثرگذار نبوده است. به زبان ساده بايد…

شورای پنجم شهر لار در شرایطی وارد دومین سال فعالیتش می شود که عملکرد یکساله اخیر آن برای شهروندان زیاد چشمگیر، ملموس و اثرگذار نبوده است.

به زبان ساده بايد گفت اين روزها شورای شهر لار از نگاه همشهریان فقط برگزاری جلسات بوده و در عمل تغییری نسبت به دوره‌ قبل احساس نمی‌شود.

در واقع شورای شهر لار هم‌اکنون برخلاف شعارهای پر طمطراق منتخبین عملکرد چشم نوازی نداشته است.

شورای شهر باید با پرداختن به مسائل کلان‌شهری همچون رسیدگی به بافت فرسوده، تلاش برای بازسازی و ثبت آثار تاریخی، برنامه ریزی برای رونق اقتصادی، طرح و برنامه خواستن از مسوولین، استفاده از ایده نخبگان و جوانان، برنامه ریزی برای ساخت ترمینال مسافربری و غیره به سوی جلو گام بردارد.

به نظر می‌رسد خروج شورا از ريل برنامه‌ريزی و تمرکز بر روزمرگی هم‌اکنون اصلی‌ترين چالش شورا و شهرداری ست و چاره‌ای جز تدوين برنامه و چشم‌اندازهای کوتاه، ميان و بلندمدت در شهرها وجود ندارد.

اگر به کارنامه شورای شهر لار در یک‌سال گذشته نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که روزمرگی و طرح‌ و پروژه‌های خرد و کوچک، بخش اعظم عملکرد این سیستم را شامل شده است و عدم وجود نگاه به آینده و برنامه‌ریزی پروژه‌های کلان که گاه در میان سخنان شوراییان به گوش می‌رسد مشهود است.

عدم ارائه طرح‌های کلان و برنامه‌‌ چشم‌انداز چهارساله از سوی شورای اسلامی شهر به عنوان بازوی مشورتی شهردار و هدایتگر مسیر آینده‌ی شهرداری یکی از مهنترین دلایل این رکود هست.

به نظر می‌رسد شورای اسلامی شهر لار برای موفقیت در ۳ سال آینده و برجا گذاشتن کارنامه‌ای روشن‌نیازمند تغییرات نگرشی و ساختاری جدی است.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین