چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

از نیروگاه تولید برق تازه تأسیس در شهرک صنعتی لارستان چه می دانید؟!

در هفته دولت پروژه نیروگاه برق گازی در شهرک صنعتی مرکزی لارستان به بهره برداری رسید. به گزارش میلاد لارستان هفته گذشته و به مناسبت هفته دولت نیروگاه گازی برای…

در هفته دولت پروژه نیروگاه برق گازی در شهرک صنعتی مرکزی لارستان به بهره برداری رسید.

به گزارش میلاد لارستان هفته گذشته و به مناسبت هفته دولت نیروگاه گازی برای تولید برق در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار با حضور مسئولان به بهره برداری رسید. برای اطلاع از چند و چون این پروژه مهم خبرنگار میلاد لارستان گفت و گویی با سیدعلی شریفی مدیرعامل شرکت «هور نماد روز» و سرمایه گذار این طرح مهم انجام داده است که در ذیل می خوانیم:

 

میلاد لارستان: لطفا درخصوص مشخصات فنی پروژه توضیح دهید:

پروژه نیروگاه هفت مگاواتی تولید برق از سوخت گاز در زمینی به مساحت نزدیک به ۵ هزار مترمربع در شهرک صنعتی لار قرار گرفته است. تاکنون نزدیک به ۲ سال زمان از آغاز فعالیت اجرایی آن زمان برده تا فاز اول پروژه با ظرفیت ۲ مگاوات بهره برداری شده است.

 

میلاد لارستان: اهداف اجرای این پروژه در لارستان؟

با توجه به نیاز روزافزون به نیروی برق چه در بخش خانگی و چه صنعتی به خصوص در بخشهای جنوبی و گرمتر کشور این نیروگاه احداث شده تا بتواند بخشی از این نیاز را در منطقه لارستان برطرف کند. اثر این کمبود در خاموشی های مکرر سال جاری قابل مشاهده بود. متاسفانه صنایع کشور از این خاموشی ها ضربه های زیادی متحمل شدند. امثال این پروژه ها می توانند کمک قابل توجهی برای رفع مشکل مذکور باشند. در نیروگاه های کوچک مقیاس چون تولیدکننده های کوچک به مصرف کننده ها نزدیکتر هستند، اتلاف برق در شبکه نیز کاهش می یابد و در نتیجه آن بهره وری افزایش می یابد.

 

میلاد لارستان: میزان پوشش دهی نیروگاه؟

بر اساس گفته های مسئولین برق منطقه میزان مصرف شهرک صنعتی لار هفت مگاوات است و با بهره برداری کامل از این طرح ان شاءالله نیاز این حوزه صنعتی مهم استان مرتفع می شود.

 

میلاد لارستان:  برنامه شما برای توسعه این پروژه؟

در حال حاضر برنامه اصلی توسعه این طرح، تکمیل هفت مگاوات ظرفیت پیش بینی شده آن است.

 

 میلاد لارستان: آیا طرح های دیگری برای اجرا در لارستان پیش بینی شده است؟

در حال حاضر تمرکز بر روی تکمیل همین طرح است. ان شاءالله در صورت موفقیت آمیز بودن آن بتوان تعداد دیگری از این نیروگاه های کوچک مقیاس را در نقاط دیگر منطقه احداث کرد.

 

میلاد لارستان: توضیحات تکمیلی:

با آغاز دور جدید تحریم ها و افزایش نرخ ارز کار احداث و راه بری نیروگاه سخت تر از قبل شده است. در حالی که نرخ خرید برق توسط وزارت نیرو بر اساس ارز دولتی محاسبه می شود، هزینه های جاری و سرمایه گذاری نیروگاه متناسب با نرخ آزاد ارز افزایش یافته اند. در صورت عدم توجه به این مسأله شاهد بروز مشکلات بیشتری در تأمین انرژی برق خواهیم بود که امید است با اتخاذ سیاستی درست شاهد بروز مشکلات مذکور نباشیم.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین