جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فرماندار ویژه لارستان در جمع شهرداران و شوراهای لارستان چه گفت؟

فرماندار ویژه لارستان  در جمع اعضاء شورای شهرستان و شهرداران منطقه لارستان در سخنانی با بیان اینکه جلسات شورای شهرستان می بایست ماهی یک مرتبه در مرکز شهر یا در…

فرماندار ویژه لارستان  در جمع اعضاء شورای شهرستان و شهرداران منطقه لارستان در سخنانی با بیان اینکه جلسات شورای شهرستان می بایست ماهی یک مرتبه در مرکز شهر یا در مرکز بخش ها و روستاها برگزار گردد، افزود: در این جلسات می بایست بصورت تخصصی با حضور کارگروه های مختلف شورا، مشاورین و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، مشکلات و محرومیت ها پیگیری ، تا بسیاری از مشکلات و تنگناها که ریشه در محدودیت های اعتباری و مسائل کلان کشوری دارد، مرتفع شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان حسنی افزود: می شود با همفکری، همدلی، همراهی و با تبادل نظر و استفاده از امکانات و اختیاراتی که در شهرستان وجود دارد، مشکلات را به حداقل رساند و حل نمود و یقین داریم که اگر این هماهنگی ها و برگزاری جلسات استمرار داشته باشد، می توانیم بسیاری از مسائلی که احساس می کنیم در شهرستان باعث وقفه در روند امور می شود با همین همفکری ها و تعامل با یکدیگر پیگیری و حل نماییم.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی رییس و اعضای شورای شهرستان و شهرداران جمع بندی خواهیم کرد و در قالب مصوبه ای ، ابلاغ و در جلسات بعدی هم در بر روی مباحث قبل بحث خواهد شد که چه مواردی به نتیجه رسیده است تا بتوانیم در ادامه به نتایج خوبی برسیم.

حسنی با اشاره به اینکه شهرداریها یک اصالت سازمانی خاصی دارند، گفت: نبایستی شهرداران فقط به فکر آسفالت کوچه ها و معابر و یا ایجاد فضای سبز تنها باشند، بلکه توجه به ابعاد فرهنگی و اجتماعی موضوع نیز ضروری است. معاون استاندار فارس ادامه داد: شوراهایی که منتخب مردم هستند نیز با در نظر گرفتن تمامی ابعاد عملکردی، رفتاری، اخلاقی و شخصیتی و توانمندی خود، در همه حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اجرایی و غیره فعال باشند.

وی افزود: درست است که ضرورت اول شهرها، ایجاد مبلمان شهری، روان سازی ترافیک، جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، بهسازی و آسفالت خیابان ها متناسب با جمعیت، و غیره است، اما این کافی نیست چرا که نیازمندیهای جامعه ما در ابعاد دیگر هم هست.

فرماندار لارستان با بیان اینکه امروزه نشاط و شادابی یکی از اولویت هایی جامعه است که کمتر به آن توجه می شود؛ تاکید کرد: اگر شهرداران و شوراها در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی و ورزشی اقدام به اجرای با کیفیت و قاعده مند و نشاط آفرین با حضور مردم نمایند، قطعا تاثیرگذار است و یکی از این برنامه های مفرح، ورزش همگانی است که برای سلامتی مردم مفید می باشد و می بایست با همکاری ورزش و جوانان شهرستان در مرکز شهرستان، شهرها و حتی در روستاهای شهرستان برگزار گردد، چرا که آرامش، سلامتی و نشاط در مردم ایجاد می شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه شوراها ایجاد شده اند که مطالبه گر از مسئولین باشند، گفت: اگر شوراها مطالبه گر باشند، قطعا مسئولین را به کار بیشتر وا می دارند.

حسنی تاکید کرد: شوراها بر شهرداری ها نظارت مستمر نمایند و خواسته های مردم را بیان و منابع درآمدی را ساماندهی کنند، همچنین شوراها با خیرین تعامل کلمل داشته باشند و بسترها را فراهم و برنامه های خود را طراحی و به خیرین اعلام نمایند تا با همکاری دولت، رشد و توسعه و آبادانی در شهرها شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه یکی از وظایف شوراها و شهرداری ها همگرایی و هم افزایی در بین خود آنهاست ؛گفت: با هم افزایی و در کنار یکدیگر کار کردن، می شود منابع درآمدی پایداری را در محل حوزه تحت پوشش خود ایجاد نمایند و در راستای ارتقاء سطح تولیدات در شهرستان و ایجاد اشتغال و درآمدی برای شهرداریها حرکت کنند و در این خصوص فرمانداری هم همکاری لازم را خواهد کرد.

وی در خصوص مشخص شدن درآمد ناشی از تفکیک زمین ها در روستاها هم گفت: این موضوع از طریق استانداری پیگیری خواهد شد که درآمد ناشی از تفکیک زمین ها به دهیاری ها واریز شود و یا بنیاد مسکن.
فرماندار لارستان ادامه داد: شوراها و شهرداری ها نظارت مستمر بر ساخت و سازهای بی رویه در شهرها و روستاها خود داشته باشند و نگذارند افرادی سود جو و زمین خوار، زمین های ملی را غصب و برای خودشان ساخت و ساز کنند و مستقیماً در جریان امور باشند و این مهم را توجه جدّی قرار بدهند.

حسنی اظهار داشت: شهرداری یکی از ارگان های بسیار حساس است که نحوه عملکرد، برخورد و رفتار شهردار و کارمندان با ارباب رجوع خیلی مهم است و بایستی با مراجعه کنندگان خوش برخورد باشند و در کمال رافت و فروتنی، قانون را لحاظ نمایند و در کل اخلاق مداری و تسریع در کار مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شهرداران همچنین بر مسائل مالی خود نظارت کامل داشته باشند چون شهرداریها یکی از مکان هایی است که بسیار آسیب پذیر است ، لذا از شهرداران می خواهیم که نظارت مستمر داشته باشند تا شهرداریهای ما سالم و قانونمند و قاعده مند شوند، تا تأثیر گذاری منفی نداشته باشد و باعث بدنامی مسئولین و نظام نشود. حسنی با تاکید بر اینکه شهرداران بایستی به قانون شهرداریها اشرافیت کامل داشته باشند و در خصوص اجرای قوانین و مقررات حساسیت لازم داشته باشند؛ تصریح کرد: شهرداران سعی کنند آگهی ها، اطلاعیه ها و مناقصه های شهرداری را به جراید و نشریات شهرستانی بدهند و شوراها نیز حتماً برنامه های آینده خود را ارائه دهند و مسئولین هم وارد میدان کنند.

فرماندار لارستان در پایان سخنانش از دستگاه های ذیربط که مستقیماً با شهرداریها ارتباط دارند هم خواست که سریعاً پاسخ استعلامات شهرداریها را بدهند، تا در کار پروژه های عمرانی شهرداری ها وقفه نیفتد و فعالیت ها سرعت بیشتری بگیرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین