پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

نگرانی از افزایش سرعت تبدیل روستاها به شهر در استان فارس

 همایش شهرداران فارس با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در استانداری فارس برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس،‌ مهدی جمالی نژاد…

 همایش شهرداران فارس با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در استانداری فارس برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس،‌ مهدی جمالی نژاد در این همایش با تأکید بر ضرورت سرمایه اجتماعی در شهرها که موجب امنیت ملی می‌شود، اظهار داشت: اگر شهرداری و شورای شهر به‌خوبی عمل کنند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و دانش‌بنیان فعال باشند اعتماد آن‌ها به سرمایه اجتماعی تبدیل می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تأکید کرد: اگر اعتمادسازی میان شوراهای شهری و مردم فراهم نشود شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود و اقدامات و فعالیت‌های مدیران شهری را نیز مختل می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد شهرهای استان فارس در سال‌های اخیر و خالی از سکنه شدن روستاها ادامه داد: تبدیل روستاها به شهر در استان فارس سرعت زیادی داشته و این موضوع نگران‌کننده است، مردمی که در روستاها تولیدکننده بودند با مهاجرت به شهرهای به مصرف‌کننده تبدیل می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: تمامی دستگاه‌ها باید در شهر برنامه‌ریزی داشته باشند، برنامه محوری اصل مهمی است و ازجمله فعالیت‌های ضروری که توسط شهرداری‌ها باید دنبال شود، شفاف‌سازی و برون‌سپاری فعالیت‌ها است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین