پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

حذف گردنه «پاسخند» با احداث تول در محور لار-بستک

مديركل راه و شهرسازى لارستان از احداث تونل جديد در حوزه استحفاظى اين اداره كل و واقع در محور لار – بستك خبر داد . به گزارش میلاد لارستان به…

مديركل راه و شهرسازى لارستان از احداث تونل جديد در حوزه استحفاظى اين اداره كل و واقع در محور لار – بستك خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى لارستان، محمدرضا باقرى فرد اظهار داشت : باتوجه به تكميل فازهاى مختلف جهت دوبانده شدن محور لار – بستك و نيز استراتژيك بودن اين جاده از جهات مختلف و فرا منطقه اى بودن آنها هرگونه اقدام در حوزه حمل و نقل در اين محور  به خوبى مى تواند دسترسى لارستان را به بنادر آفتاب ، چارك ، لنگه و جزيره كيش را توسعه دهد و بدين شكل زمينه سازى تحولات تجارى ،خدماتى و فرهنگى را فراهم كند .

وى تصريح كرد : با همه اين تفاسير براى اهميت بخشى به اين محور تلاش هايى صورت گرفته و تاكنون علاوه بر ساخت قطعات باند دوم در چند فاز، توانستيم موافقت ضمنى بر انجام مطالعات اصلاح يا حذف گردنه پاسخند را از طريق احداث يك تونل ارائه كنيم كه در راستاى ارتقا ايمنى و حذف اين نقطه پرحادثه براى نهادهاى مربوطه اين اقدام قابل توجيه بود .

باقرى فرد ادامه داد : در حال حاضر عمليات اجرايى ٣ دستگاه تونل در محورهاى لار-جهرم ، لار- بيرم و لامرد- خنج در حال اجراست كه اميدواريم تشريفات مناقصه و انتخاب پيمانكار و شروع عمليات اجرايى چهارمين تونل در حوزه استحفاظى لارستان پس از انجام مطالعات و تاييد نهايى را شاهد باشيم .

مدير كل راه و شهرسازى لارستان در پايان خاطر نشان كرد : در بخش نامگذارى از  اين تونل مؤثر ، نام شهیده باختر بیگلری  براى اين تونل در نظر گرفته شد كه اين بانوى مبارز به گفته بسیاری شجاعانه در کنار همسرش جنگید و نقش مهمی در قیام عشایر لر و نفر داشته است و در تير ماه ٤٣ در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) بود که لارستان نخستین شهید زن انقلاب اسلامی را به این نهضت تقدیم كرد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین