جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

از درخواست اتمام کتابخانه مرکزی تا ایجاد کتابخانه در لطیفی، بنارویه و روستاها

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان در ادامه سخنانش خواستار اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان، توسعه فضاهای کتابخانه ها، تخصیص اعتبار جهت ایجاد کتابخانه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان در ادامه سخنانش خواستار اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان، توسعه فضاهای کتابخانه ها، تخصیص اعتبار جهت ایجاد کتابخانه در روستاها ، تأسیس کتابخانه های شهر لطیفی و بنارویه، تأمین امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی و خودرو، افزایش تعداد کتاب و غیره شد تا نسل امروزی و آینده بهتر بتوانند به فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی توجه کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که با حضور روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس در محل کتابخانه باغ نشاط شهر لار برگزار شد؛ اظهار داشت: کتاب نیاز امروزی جامعه ماست و یکی از لایه های اجتماعی در اقشار مختلف جامعه و در هر یک از موضوعات اجتماعی کارکرد دارد و لازمة همه فعالیت ها کتاب و مطالعه است .

وی افزود: ما نباید هدف اصلی کتاب و کتاب خوانی را فراموش کنیم، چرا که عدم مطالعه و آگاهی ممکن است تودة مردم را به بیراهه بکشاند و حتی فرهنگ مطالعه در انسانها نهادینه نشود.

 معاون استاندار فارس در ادامه خاطر نشان کرد: اداره کتابخانه های عمومی بایستی توجه ویژه به روستائیان عزیز داشته باشد و در روستاها نیز فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم، چون استعدادهای درخشانی در روستاها هستند که شاید قدرت خرید کتاب نداشته باشند و این مهم لازم و ضروری است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان در ادامه سخنانش خواستار اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان، توسعه فضاهای کتابخانه ها، تخصیص اعتبار جهت ایجاد کتابخانه در روستاها ، تأسیس کتابخانه های شهر لطیفی و بنارویه، تأمین امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی و خودرو، افزایش تعداد کتاب و غیره شد تا نسل امروزی و آینده بهتر بتوانند به فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی توجه کنند.

حسنی در ادامه تأکید کرد: همه بایستی دست به دست هم دهیم و کتابخانه ها را به سمت خانه ها بکشانیم تا هر خانواده ای یک گوشه ای از منزل خود را به کتابخانه اختصاص دهد تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و مطالعه کتاب افزایش یابد و با فعالیت های فرهنگی، کودکان را از زمان کودکی به کتاب خواندن آشنا سازیم.

وی در ادامه سخنانش  با توجه به وسعت زیاد شهرستان، جمعیت بالا و دارای ۶ بخش و ۸ شهر و بیش از ۲۰۰ روستا اظهار امیدواری کرد که با کمک نمایندة مردم، مدیر کل کتابخانه های استان و مسولین استانی، شورای شهر و شهرداران بتوان اعتبارات بیشتر برای کتابخانه های شهرستان اخذ کرد.

فرماندار ویژه لارستان درپایان سخنانش آموزش جدّی در بحث چگونگی مطالعة کتاب به افراد جامعه را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: اداره کل کتابخانه ها بایستی مربیانی مجرب  را به کتابخانه ها اعزام تا آموزش های لازم را به اعضاء فعال کتابخانه ها در خصوص مطالعه کتاب و کتابخوانی ارائه کنند.

در ادامه روح ا… منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس و محمد معتمدیان معاون اداره کل و رئیس کتابخانه های عمومی  شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

همچنین عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان، رحیم بیژنی رئیس شورای اسلامی شهر لار، عبدالرضا صداقت عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، ابوالحسن مؤیدی سر دبیر روزنامه میلاد لارستان و علی فولادی معاون آموزش و پرورش لارستان هم پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص ارتقاء بحث کتاب و کتابخوانی، توجه ویژه به بخش ها و روستاها و اتمام کتابخانه مرکزی شهرستان را خواستار شدند.

در پایان نیز فاز دوم اینترنت رایگان جهت  ۶۰ کتابخانه استان فارس و ۵ کتابخانه این شهرستان برای استفاده اعضا فعال کتابخانه ها رونمایی و رسما راه اندازی شد.

پیش از این نیز منصور پدرام شاعر لارستانی شعری را در موضوع کتاب قرائت کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین