جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

امام جمعه لار: چرا با کاهش ارزش دلار، قیمت ها کاهش نمی یابد؟!

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه آنچه باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم انجام داد تقویت تولید داخلی است، گفت: مردم می پرسند زمانی که دلار بالا میرفت…

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه آنچه باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم انجام داد تقویت تولید داخلی است، گفت: مردم می پرسند زمانی که دلار بالا میرفت بهانه ها برای افزایش قیمت وجود داشت اما حالا که دلار پایین آمده چرا قیمت ها پایین نیامده است و این سوال مردم از مسئولین است که باید پاسخگو باشند زیرا این اتفاق دیگر به خاطر آمریکا نیست.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختارموسوی با اشاره دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده معظم شهدا در ابتدا همچون گذشته روح امید را در دل مردم زنده کردند، اظهارات داشت: این یک هنر رهبر انقلاب است که همیشه امید را در دل مردم زنده نگه می دارند.

ویبا اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ضمن ستایش از جوانانی که دارای روحیه انقلابی هستند، افزود: تعدادی از افراد از اعتقادات خود در مورد انقلاب بازگشته اند اما تعداد بیشتری در این مسیر رویش پیدا کرده اند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه نباید به سخنان افرادی توجه کرد که با حرف خود سعی بر ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در مردم دارند بلکه باید به رویش های انقلاب و شهدای مداقع حرم و جوانانی که در راه انقلاب اسلامی حضور دارند توجه داشت، تصریح کرد: باید در کنار آموزش به پرورش نیز توجهی ویژه نشان داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه خانواده ها باید از مسئولین مطالبه پرورشی داشته باشند که اگر این اتفاقات نیافتد در بلند مدت جامعه ما نقصان پذیر است، عنوان کرد: همانگونه که در دانشگاه ها و مدارس در مورد مطالب علمی سوال می شود باید در مورد مطالب فرهنگی و پرورشی نیز مطالبه نمود.

وی با یادآوری این بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یکی از معجزات انقلاب و نظام را بالا بردن روحیه انقلابی جوانان است، ادامه داد: این جوان حتی جنگ و انقلاب را ندیده است اما دارای روحیه انقلابی است و موفق به حفظ کشور و عدم اجازه دادن به مستکبرین عالم جهت سلطه بر کشور شده اند.

حجت الاسلام موسوی به آرامش ایران در منطقه ای که سراسر در جنگ است، خاطر نشان کرد: اگر در کشور ایران برخی از اتفاقاتی که در فرانسه در حال رخ دادن است می افتاد علم عدم دموکراسی و ازادی بیان مطرح می کردند اما در این کشور هیچچ کس صدایش در نیامده و هدف این است که منافع نظام سرمایه داری و چرخ اقتصاد حفظ گردد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه اگر در ایران چند نفر تجمع کنند مدت ها این مسئله را تبلیغ می کنند اما نسبت به فرانسه صدایشان در نمی آید، عنوان کرد: باید پشت صحنه این جریانات را ببینیم و به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفارت یک کشور یک نفر با اره کشته می شود اما توان خود را می گذارند تا این موضوع را توجیه نمایند، بیان کرد: این جنایات به ضرر خودشان است زیرا خشم الهی را بر می انگیزد.

این مسئول با تأکید بر اینکه امروز کسانی که با مستکبرین عالم پیمان دوستی بسته اند به ضرر خود حرکت کرده اند و به سقوط نزدیک تر می شوند، افزود: آل سعود با موشک هایی که از غرب می گیرد جنایت می کند اما صدای آنها بلند نمی شود با اینکه این اتفاقات را می بینند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امروز بخشی از کودکان بدلیل قحطی میمیرند اما این اتفاقات در دل آنها تاثیری نداشت که نشان از بی رحمی آنهاست، تصریح کرد: اینها با تشکیل یک ائتلاف به دنبال تنبیه ملتی هستند که دنبال آزادی واقعی است اما سکوت مدعیان سعودی و کشورها است که به این اتفاقات نظاره می کنند.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه پول نفتی که باید عامل عزت ملت های مسلمان می شد با بی کفایتی وهابیت عامل پاره پاره شدن امت اسلام شده است، گفت: باید نگاهمان به کلام و مسیر رهبری باشد نه فضای مجازی و ماهواره ای که به دنبال منافع مستکبرین عالم هستند.

امام جمعه لارستان با توصیه به مردم ایران نسبت به اینکه در هرجای کشور که هستند در راه اقتصاد و تولید داخلی کشور تلاش کنند، تأکید کرد: کار و تلاش مضاعف با محوریت اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب به آن توصیه نموده اند راه برون رفت از این وضعیت اقتصادی است چرا که نه آمریکا و نه اروپا هیچکدام نمیتوانند و نمی خواهند به ما کمک کنند.

وی با اذعان به اینکه کشور ایران این پتانسیل را دارد که به یک ابرقدرت فرهنگی در جهان تبدیل شود و آمریکا این را می فهمد و در مقابل آن قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: مسئولین نیز باید تلاش خود را مضاعف کنند و مواظب باشند در جهت خلاف مملکت حرکت نکنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه آنچه باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم انجام داد تقویت تولید داخلی است، تصریح کرد: مردم می پرسند زمانی که دلار بالا میرفت بهانه ها برای افزایش قیمت وجود داشت اما حالا که دلار پایین آمده چرا قیمت ها پایین نیامده است و این سوال مردم از مسئولین است که باید پاسخگو باشند زیرا این اتفاق دیگر به خاطر آمریکا نیست.

امام جمعه لارستان در پایان سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی داشت و اضافه کرد: بر این موضوع شکی نیست اما با گذشت ۴۰ سال این اتفاق به خوبی رخ نداده است که باید بر این موضوع نیز تمرکز کرد و مسئولین در راستای عملیاتی شدن این اتفاق قدم بردارند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین