شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فتنه 88 محصول بی بصیرتی بخشی از خواص جامعه بود

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه ۹ دیماه روز بصیرت و آغاز دهه بصیرت می باشد، خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ محصول بی بصیرتی بخشی از خواص جامعه بود…

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه ۹ دیماه روز بصیرت و آغاز دهه بصیرت می باشد، خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ محصول بی بصیرتی بخشی از خواص جامعه بود که به تذکرات دلسوزانه توجه نکردند و باعث خسارت کوتاه مدت و بلندمدت به جامعه شدند.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال فقیه بصیر و اخلاقی مرحوم آیت الله شاهرودی، این عالم دینی را یار باوفای رهبری کرد و اظهار داشت: ارتحال عالمان این چنینی بنا به روایات شکافی جدی در بدنه نظام است.

وی افزود: جایگاه ایشان در حد اجتهاد و مرجعیت بود و در نظام اسلامی در مقام های بالایی فعالیت داشتند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه ۱۳ دی ماه سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق در پیشروست، تصریح کرد: این نامه مسیر حرکت انقلاب را برای جهانیان تبیین نمود و رفتار پیامبرگونه امام نشان داد جمهوری اسلامی ایران استمداد حرکت و رویه انبای الهی است و ایران به دنبال نجات بشریت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ۹ دیماه روز بصیرت و آغاز دهه بصیرت می باشد، خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ محصول بی بصیرتی بخشی از خواص جامعه بود که به تذکرات دلسوزانه توجه نکردند و باعث خسارت کوتاه مدت و بلندمدت به جامعه شدند.

وی با اذعان به اینکه قطعا به واسطه این ظلمی که به ملت روا داشته اند باید از مردم ایران عذرخواهی نمایند و به درگاه الهی به واسطه این گناه توبه و مغفرت نمایند، تأکید کرد: داشتن بصیرت لازمه حرکت در مسیر الهی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بصیرت دارای نشانه هایی است که اگر در انسان وجود داشته باشد باید تقویت گردد و اگر وجود ندارد باید در خود و جامعه اسلامی به وجود آورد، ادامه داد: یکی از نشانه های انسان با بصیرت عبرت آمیز بودن اوست یعنی حوادث زمان خود را با حوادث دیگر مقایسه می کند و نتیجه می گیرد که آنچیزی که در جامعه خود کم دارد بوجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه در روایات انسان بصیر کسی است که پس از شنیدن بیاندیشد و با هر نگاه بینش نو یابد و از عبرت ها همواره سود به ست آورد و در راهی روشن پیش رود و از سقوط در پرتگاهها حذر کند، یادآور شد: اولین ویژگی فرد و جامعه بصیر عبرت آموز بودن آن است.

امام جمعه لارستان دومین ویژگی انسان بصیر را موقعیت شناسی دانست و عنوان کرد: انسان باید بداند اگر مسیری اشتباه است از موضع خود بر می گردند و موضع درست را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه افراد بصیر راه حق را انتخاب می کنند و در راه حق قدم بر میدارند، گفت: انسان نباید اصرار بر خطا داشته باشد. حداقل اگر فردی فهمید مسیرش اشتباه است نباید دیگر آن کار را تکرار نماید.

حجت الاسلام موسوی سومین ویژگی انسان با بصیر را سنجیده بودن برشمرد و افزود: انسان با بصیرت می سنجد که کاری انجام می دهد به سود اوست یا به زیان اوست و اگر به سودش باشد پیش می رود و اگر به ضررش باشد راه خود را عوض می کند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه مشورت با دیگران دیگر ویژگی انسان های بصیر است، تصریح کرد: در روایات آمده که مشورت با دیگران یعنی شریک شدن با آنان در عقل آنان است چراکه فرد با مشورت میتواند متوجه شود که دیگران از زوایای دیگری کار را سنجیده اند و برخی خطرات و ضررها را متذکر شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان با بصیرت دارای سخن، کلام ، قلم و حرکتی متناسب با زمان خود است، عنوان کرد: انسان زمان شناس در جو و هجمه زمان خود قرار نمی گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به حوادث جامعه آشنا بود، ادامه داد: باید برای اینکه نسبت به حادثه ای ابراز نظر کرد در مورد کلیه اتفاقات و منشا و زوایای آن اطلاعات کسب کرد.

حجت الاسلام موسوی در قرآن آمده است که یهود و نصاری را دوست خود قرار ندهید زیرا اینان در پشت شما چیز دیگری می گویند در حالیکه در جلو شما چیز دیگری گفته اند، تأکید کرد: عاقل ترین مردم در روایات کسی است که خدای خود را بشناسد و در ادامه دشمن خود را نیز بشناسد و با او مخالفت نماید.

امام جمعه لارستان عامل اصلی انحراف بخشی از خواص در فتنه ۸۸ را بی بصیرتی ها دانست و بیان کرد:پس از اینکه حقیقت برای این افراد روشن شد و فهمیدند که در انتخابات تقلبی نشده است ولی باز بر کار خود اصرار ورزیدند به طوری که یکی از سران فتنه پس از به آتش کشیدن پرچم حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا بیانیه داد و از افرادی که این کار را کرده بودند حمایت کرد.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه سران فتنه دارای مشاورانی امین نبودند و حتی به هشدار دلسوزان نیز توجهی نکردند، عنوان داشت: این افراد دشمن شناس نبودند و متوجه نشدند که چه کسای و از کجا برای آنها کف و سوت میزدند و حتی برخی مرتجعین منطقه از آمریکا و انگلیس از آنها حمایت می کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه سران فتنه بر مسیر باطل خود اصرار ورزیدند و نتیجه آن این شد که ضرر زیادی به جامعه وارد کرد، افزود: رای ۴۰ میلیونی بیشترین رای در تاریخ ایران بود و اگر رئیس جمهور ما بدون حاشیه در آن زمان به مجامع بین المللی قدم می گذاشت در واقع مشت او پر بود و می توانست حقوق ما را بگیرد و اهداف بلند نظام اسلامی را محقق نماید اما به واسطه این اتفاقات پس از فتنه ۸۸ سنگین ترین قطع نامه ها علیه ملت ایران به تصویب رسید.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در دنیا یک نفر علیه حکومتی انتقاد می کند او را با اره می کشند یا در ترکیه یک کودتا نظامی می شود هنوز افرادی را به واسطه آن دستگیر می کنند، اما در حکومت ایران کدام یک از این کارها را انجام داد؟، اضافه کرد: یکی از پیام های ۹ دی برای مسئولین این بود که مردم دارای ارزش هایی هستند که اگر افرادی از این ارزش ها عبور کنند ملت در هیچ زمانی آن را تحمل نخواهد کرد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین