پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پیشنهاد امام جمعه لار برای انتخاب خیابانی بعنوان پایلوت نمادهای اسلامی-لاری

امام جمعه لارستان پیشنهاد انتخاب یک خیابان در سطح شهر لار بعنوان پایلوت برای قراردادن نمادهای فرهنگی اسلامی-لاری این شهر عنوان کرد: این موضوع در ابتدای شروع کار شورای اسلامی…

امام جمعه لارستان پیشنهاد انتخاب یک خیابان در سطح شهر لار بعنوان پایلوت برای قراردادن نمادهای فرهنگی اسلامی-لاری این شهر عنوان کرد: این موضوع در ابتدای شروع کار شورای اسلامی شهر لار در دوران فعلی در میان گذاشته شد و مورد تأیید قرار گرفت اما تاکنون عملی نشده است.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با توصیه به شهروندان برای دست گیری از نیازمندان در آستانه سال نو، اظهار داشت: در شهر و روستاهای منطقه لارستان به دلیل نوسانات اقتصادی در بازار برای خرید مایحتاج عید دچار مشکل هستند که نیاز است متمکنین به فکر همنوعان خود باشند.

وی با یادآوری بخشهایی از بیانیه رهبر انقلاب موسوم به «گام دوم انقلاب»، افزود: براساس ان بیانیه در زمینه علم و پژوهش است باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد که این مهم در منطقه لارستان به دلیل وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد بوده و لازم است اساتید و دانشگاهیان مورد بررسی قرار گیرد و کارها از حالت روزمرگی خارج شود.

امام جمعه لارستان با تأکید بر بومی سازی موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مسئولان و نخبگان، تصریح کرد: باید راهکارهای شدت پیشرفت علم در خطه لارستان، روش های دستیابی به قله های دانش تبیین شود و با استفاده از جوانان و نوجوانان بااستعداد موجود در شهرستان لارستان، راه ترقی و پیشرفت را پیمود.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز خرسندی از انجام فعالیت های فرهنگی مفید و موثر در مدرسه نمونه دولتی شهید فراست شهر لار، خاطر نشان کرد: با میدان دادن به جوانان، می توان همه چیز را متحول کرد و با ایده آنان کارها را پیشبرد.

وی مسئولیت و تعهدات مسئولین فرهنگی را بسیار مهم و سنگین برشمرد و ادامه داد: بنا به گفته شهید مطهری، دشمن در زمانی در عرصه های سیاسی و اقتصادی به پیروزی می رسد که قبلا این پیروزی را در عرصه فرهنگی به دست آورده باشد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه مسئولین فرهنگی باید برای عرصه های گوناگون برنامه داشته باشند، یادآور شد: باید مبلمان شهری را به گونه ای ساخت که با فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی همخوانی داشته باشد.

امام جمعه لارستان پیشنهاد انتخاب یک خیابان در سطح شهر لار بعنوان پایلوت برای قراردادن نمادهای فرهنگی اسلامی-لاری این شهر عنوان کرد: این موضوع در ابتدای شروع کار شورای اسلامی شهر لار در دوران فعلی در میان گذاشته شد و مورد تأیید قرار گرفت اما تاکنون عملی نشده است.

وی با انتقاد از برخی ساختمان سازی ها در سطح کشور با استفاده از نمادهای غربی، گفت: باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج کرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه معنوی و اخلاقی کردن منش و رفتار مسئولان به نحوی باشد که مطابق با فرامین اسلامی شکل گیرد، بیان کرد: هرچه فاصله مردم و مسئولان کمتر باشد، درب اتاق مسئولان به روی مردم باز باشد و بی واسطه با مردم صحبت شود، مشکلات راحت تر حل و فصل می شود.

این مسئول با تأکید بر تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده از ظرفیت ها، گفت: متأسفانه فرهنگ پشت میزنشینی یک آفت بزرگ برای مسئولان در جامعه است.

وی با انتقاد نسبت به اینکه عملیاتی کردن شاخصه های اقتصاد مقاومتی فقط در حد حرف در همایش ها و سیمینارها باقی مانده است، تصریح کرد: متأسفانه به غیر از سخنرانی، در عمل فاصله زیادی با اصل اقتصاد مقاومتی داریم.

امام جمعه لارستان بر موضوع برقراری عدالت و مبارزه با فساد در جامعه تأکید کرد و افزود: تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواران نباید وجود داشته باشد و باید عدالت بین تمام آحاد جامعه برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه مدارا با فریبکاران اقتصادی، از ریشه های بی عدالتی در جامعه است، ادامه داد: با مبارزه با مفاسد اقتصادی و توزیع عادلانه منابع عمومی، مردم را نسبت به مبارزه با بی عدالتی امیدوار کرد.

حجت الاسلام موسوی با هشدار نسبت به تأثیرات منفی بی عدالتی در جامعه، تأکید کرد: اگر نسبت به برخورداری یا عدم برخورداری بین آقازاده ها و یک عضو عادی جامعه تفاوت باشد، باعث نگرانی مردم می شود.

امام جمعه لارستان با مهم دانستن سفر اخیر «بشار اسد» رئیس جمهور کشور سوریه و با اشاره به اینکه به تعبیر سردار سلیمانی این سفر به معنای جشن پیروزی مقاومت است، تصریح کرد: در آغوش گرفتن بشار اسد توسط رهبر معظم انقلاب همراه با رضایت مندی نشان دهنده این است که می توان اهداف نظام اسلامی را به رهبری امام خامنه ای پیش برد و دل ایشان را بدست آورد.

وی با بیان اینکه بشار اسد به عنوان «قهرمان جهان عرب» شناخته می شود، افزود: این لقب در گذشته به «جمال عبدالناصر» تعلق داشت که در مقابل اسرائیل ایستاده بود و اکنون که رئیس جمهور سوریه در برابر فتنه های غربی-عبری و عربی مقاومت کرد و نقشه شوم دشمنان علیه خاورمیانه و ایران ناکام ماند و  به شکست آنان منجر شد.

حجت الاسلام موسوی ۱۴ اسفندماه سالروز تشکیل کمیته امداد حضرت امام(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری را تبریک گفت و خواستار نگاه ویژه شهروندان به مقوله حمایت از نیازمندان شد.

امام جمعه لارستان ۱۵ اسفندماه و آغاز هفته درختکاری را نیز گرامیداشت و به همگان توصیه کرد با غرس نهال در این کار بسیار پسندیده مشارکت کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیشنهاد امام جمعه لار برای انتخاب خیابانی بعنوان پایلوت نمادهای اسلامی-لاری”

  1. محمد عبادت کار گفت:

    پیشنهاد میکنم بلوار مرحوم نخبه الفقهایی و بلوار فرودگاه که ورودی تشریفاتی لار نیز میباشدبرای نصب المانهای شاخص منطقه جنوب درنظر گرفته شود. المانها از شهرها و روستاهها همجوار به عنوان سنبل خود مکان مورد نظر باشد، ضمنا یک پروژه وحدت ساز در منطقه خواهد شد. دراین خصوص در دوره سوم شورا توسط آقای روئئنا و اینجانب تحقیقات و اقدامهایی صورت پذیرفت. همچنین بنیاد خیریه هاشمی درخصوص بلوار فرودگاه طرح جامع و کامل تهیه نموده که قابل بررسی میباشد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین