جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حسنی: شورای هماهنگی دانشگاهها در لارستان تشکیل شود

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور امام جمعه لار و اعضای…

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور امام جمعه لار و اعضای این شورا با موضوع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد؛ در سخنانی اظهار داشت: بایستی همه تلاش کنیم در راستای تقویت ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی شهرستان حرکت کنیم  و هنجارهای انسانی، اسلامی و ارزشی را در جامعه نهادینه نماییم.

فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب توجه زیادی به مسائل فرهنگی شده است، عنوان کرد: زیر بنای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای در گرو توجه به مسائل فرهنگی است. وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب در آغاز دهه پنجم انقلاب، چراغ راه و مسیر خوبی برای توسعه پایدار کشور محسوب می‌شود. حسنی، با بیان اینکه مشکلات کنونی جامعه با فرهنگ سازی حل می‌شود، ابراز کرد: بی توجهی جامعه نسبت به مقوله تحول و توسعه امور فرهنگی موجب بروز گرفتاری ها و مشکلات جدی در جامعه می‌شود.

 معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: اگر مصوبات جلسات عملی گردد، بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع می شود. حسنی تصریح کرد : با توجه به ایام نوروز و حضور مسافران زیاد نوروزی در شهرستان می‌بایست همه مسئولین  با برخورد خوب و مناسب در ارائه برنامه‌های خود به خصوص برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان اقدام نمایند و در اقداماتشان روان سازی ایجاد کنند بخصوص در حوزه حمل و نقل و در حوزه مسائل معیشتی، که این خود یک کار بسیار فرهنگی و با ارزش است.

 نماینده عالی دولت در شهرستان لارستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: توجه به بازار و قیمت کالاها نیز یکی از وظایفی است که دستگاه‌های ذیربط بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند، تا مردم و مسافران نوروزی در ایام عید دچار مشکلات نشوند.

 وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ دارند و باید تلاش کرد تا فرهنگ در تمام چارچوب زندگی انسان نفوذ کند؛ خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نیز بایستی شورای هماهنگی دانشگاه ها تشکیل دهند و هر ماه در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان بحث و تبادل نظر نمایند و از خود خلاقیت و نوآوری نشان دهند و در راستای اشاعه فرهنگ در جامعه تلاش نمایند چرا که دانشگاه‌ها به عنوان منشا اثر و تحولات یک جامعه و یکی از حساس‌ترین فضاهای کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش تاکید کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی می بایست در سال ۹۸ بطور مستمر برگزار گردد.

 پیش از این نیز حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز پیشنهاد ها و نظرات خود را در خصوص تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر برنامه های فرهنگی  مطرح نمودند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین