چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

جعفرپور: امام خمینی(ره) مجلس را تبلوری از مردم‌سالاری می‌دانستند

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) مجلس را تبلوری از مردم‌سالاری می‌دانستند که منتخبان آن باید درد محرومیت را چشیده باشند. به گزارش…

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) مجلس را تبلوری از مردم‌سالاری می‌دانستند که منتخبان آن باید درد محرومیت را چشیده باشند.

به گزارش میلاد لارستان، جمشید جعفرپور در گفتگو با  آنا، با اشاره به سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: دیدگاه امام سفر کرده امت درباره مجلس شورای اسلامی این بود که مجلس در رأس امور است و این فرمایش امام اشاره به جایگاه والای قوه مقننه در میان قوای دیگر دارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مجلس شورای اسلامی را تبلوری از مردم‌سالاری تعریف کردند، ادامه داد: امام در بخشی از بیانات که در وصیتنامه ایشان منعکس شده تأکید دارند وکلای ملت از اقشاری برگزیده شوند که درد محرومیت را چشیده باشند؛ البته این مسئله در مورد همه مسئولان صدق می‌کند، اما این ویژگی در خصوص نمایندگان مجلس باید از شدت بیشتری برخوردار باشد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توصیه دیگر حضرت امام خمینی (ره) به نمایندگان مجلس درباره تصمیم‌های شورای نگهبان در مصوبات است که آن را ضامن اسلامی و مطابق قانون اساسی بودن مصوبات مجلس می‌دانستند.

جعفرپور با بیان اینکه امام خمینی(ره) تأکید داشتند مصوبات مجلس در جهت حل مشکلات مردم و برطرف‌کننده نیازهای جامعه باشد، گفت: قوانین مجلس باید بتواند نیاز قشر گسترده مردم را برطرف کند و نه صرفاً برای افراد و گروه‌های خاص باشد.

وی با اشاره به دوران ۱۰ ساله حیات امام در سال‌های ۵۷ تا ۶۷ اظهار کرد: جایگاه مجلس از نگاه حضرت امام آنقدر والا بود که ایشان حتی اختیار انحلال مجلس را هم به قوای دیگر نمی‌دادند، در حالی که چنین موضوعی در کشورهای دیگر مرسوم است و این مسئله به‌دلیل حفظ شأن مجلس و نمایندگان مردم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس مسئولیت سنگینی را برعهده گرفته‌اند چراکه باید در چارچوب حفظ شأنیت مجلس در تراز نظام اسلامی عمل کنند.

جعفرپور گفت: مردم هم مسئولیت سنگینی در این زمینه برعهده دارند که در انتخاب‌های خود فردی را به مجلس بفرستند که با معیارهای انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشند و امسال که انتخابات پرشور مجلس یازدهم را در پیش داریم توجه به این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین