جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

امام جمعه لارستان: وابستگی های اقتصاد ایران به نفت به زیر 50 درصد رسیده است

امام جمعه لارستان برخلاف تصور مستکبرین عالم که فکر می‌کردند جمهوری اسلامی با فشار اقتصادی، فشارهای سیاسی و فرهنگی از هم فرو خواهد پاشید، گفت: خوشبختانه ما شاهد این هستیم…

امام جمعه لارستان برخلاف تصور مستکبرین عالم که فکر می‌کردند جمهوری اسلامی با فشار اقتصادی، فشارهای سیاسی و فرهنگی از هم فرو خواهد پاشید، گفت: خوشبختانه ما شاهد این هستیم که نه تنها این فشارهای اقتصادی موجب فروپاشی اقتصاد نشده بلکه اقتصاد ما تقویت شده و شاهد این ماجرا هم این است که تا مدتی قبل تکیه اقتصاد ایران بر نفت بالای ۵۰ درصد بود اما امروزه با توجه به بودجه هایی که سالانه به اقتصاد کشور تزریق می شود تکیه بر نفت زیر پنجاه درصد است و این در سایه تحریم ها محقق شده است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: این دیدار علاوه بر اهداف اقتصادی و سیاسی که خودشان داشتند، ظاهراً نخست وزیر ژاپن پیامی را از رئیس جمهور آمریکا برای رهبر معظم انقلاب آورده بود و همان‌طور که دیدیم و شنیدیم رهبر انقلاب جوابی بسیار قاطع کوبنده و در شأن جامعه دینی و نظام اسلامی ایراد فرمودند که بازتاب گسترده ای هم در سطح جهان و هم فضای مجازی داشت.

وی با بیان اینکه عزت اسلام در سخنان رهبر معظم انقلاب تجلی پیدا کرد، افزود: جامعه و حاکمیتی که اسلام از ما انتظار دارد، جامعه و حاکمیتی این چنین است که رهبر جامعه این چنین با اقتدار در مقابل مستکبرین عالم می ایستد و از حریم عزت امت اسلامی دفاع می کند.

امام جمعه لارستان ضمن اشاره به بخشی از گفت و گوی بین نخست وزیر ژاپن و رهبر انقلاب تصریح کرد: نخست وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب مبنی بر اینکه من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم، رهبر انقلاب فرمودند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه که از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی برای او ندارم و نخواهم داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این عزت را ببینید این عزت فقط در سایه اسلام و تعلیمات اسلامی ایجاد می‌شود این همه دشمن در مقابل ما ایستاده است و ترس این را دارد که مبادا این عزت به سراسر دنیا صادر شود و می خواهد این انقلابی را که صادر‌کننده عزت برای بشریت است را از بین ببرد، اما موفق نیست.

وی با طرح این سوال که کجای دنیا سراغ دارید که یک حاکم این گونه با آمریکا سخن بگوید؟ عنوان کرد: هیچ کدام از مدعیان دنیا را شما سراغ ندارید و نخواهید داشت که در مقابل آمریکا این گونه سخن بگویند و این تنها عزت اسلام است.

حجت الاسلام موسوی با اذعان به اینکه مطالبی را که بیان خواهم کرد در چهارچوب گفتگو با نخست وزیر ژاپن است زیرا ما ژاپن را کشوری دوست می‌دانیم، اگر چه گلایه هایی نیز وجود دارد، یادآور شد: در این دیدار، نخست وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب عرض کرد ترامپ به من گفته که آمریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد که رهبر انقلاب در پاسخ به این ادعا فرمودند؛ مشکل ما با آمریکا موضوع تغییر رژیم نیست، زیرا اگر آنها چنین قصدی هم داشته باشند قادر به اجرای آن نیستند و نخواهند بود. همانطور که روسای جمهور قبلی آمریکا در ۴۰ سال گذشته برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستند و این که ترامپ می‌گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است، زیرا اگر می توانست این کار را انجام می‌داد، اما نمی‌تواند.

وی با تاکید بر این موضوع که این صحبتها و پاسخ های رهبر انقلاب بخصوص برای جوانان بسیار مهم است که بدانند، زیرا بزرگتر ها این مسائل را از ابتدای انقلاب دیده و شنیده اند، ادامه داد: در بخش دیگری از گفت و گو، نخست وزیر ژاپن خطاب به رهبر معظم انقلاب عرض کرد؛  آمریکا آماده مذاکره صادقانه با ایران است که رهبر انقلاب در پاسخ فرمودند؛ ما این حرف را اصلاً باور نمی‌کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ ایجاد نمی‌شود. صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است و ما تجربه تلخ مذاکره چند سال اخیر با آمریکا را تکرار نخواهیم کرد.

امام جمعه لارستان  در زمینه تاثیراتی که تحریم ها بر نظام اقتصادی کشور داشته است نیز گفت: اخیراً ما شاهدیم که سران استکبار جهانی فشارها و تهدیدها و دشمنی‌هایشان را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده و افزایش داده اند، این افزایش فشارها قطعا مشکلات و سختی‌هایی را برای ملت بزرگ ایران ایجاد کرده است و اهداف ما را که به سرعت در حال تحقق بود سرعتش را کند کرده است.

موسوی خرم با برشمردن گوشه هایی از دستاوردها و کارآمدی هایی نظام اسلامی که در سایه تهدید و تحریم و سختی ها ایجاد شده است، تأکید کرد: مهم تر از همه این که می‌بینیم برخلاف تصور مستکبرین عالم که فکر می‌کردند جمهوری اسلامی با فشار اقتصادی و فشارهای سیاسی و فرهنگی از هم فرو خواهد پاشید ما شاهد این هستیم که نه تنها این فشارهای اقتصادی موجب فروپاشی اقتصاد نشده بلکه اقتصاد ما تقویت شده، شاهد این ماجرا هم این است که تا مدتی قبل تکیه اقتصاد ایران بر نفت بالای ۵۰ درصد بود اما امروزه با توجه به بودجه هایی که سالانه به اقتصاد کشور تزریق می شود تکیه بر نفت زیر پنجاه درصد است و این در سایه تحریم ها محقق شده است.

خبرنگار سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین